B bygges skrev:
Tänk på att skivorna ska tryckas mot tak, det finns fotlyft och en annan variant som klämmer fast skivan med tryck som är underbar men kommer inte på namnet. Därtill ska första skivan sättas i lod oavsett takets lutning, detta då dina reglar är i lod (förhoppningsvis..).
Okej, bra tips. Vi får se imorgon, vilka överraskningar, det väntar bakom väggen.
 
Kul att få det bekräftat, det var verkligen gipsskivan jag skrapade bort. Ska ta ner allt sen tar vi det därifrån
 
  • Renovering pågår, öppnad vägg visar isolering, betong och spacklade fläckar. Oavslutat byggarbete synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Nu var det färdigt, inga överraskningar. Förutom detta.. det är svart och runt, och glansigt. Mögel?
 
  • Renoveringsarbete, isolerade väggar, träreglar, saknad gipsskiva, byggprojekt interiör, delvis avtäckt vägg, synlig isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på smutsig, dammig yta med fibrer och partiklar, sannolikt en närbild av en dammig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på grov textur, möjligen sten eller isoleringsmaterial, med ojämna mönster och gråaktiga nyanser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolering av mineralull mellan träbjälkar. Gråaktiga fibrer och brun träram. Ojämnt, fluffigt material, installation i byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Normalt
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Normalt
Ser typ ut som små svarta ägg. Men jag kanske skrämmer upp mig i onödan, aldrig kollat på isolering på nära håll. Speciellt gammal sådan.
 
R
B Byggarn Bob skrev:
Ser typ ut som små svarta ägg. Men jag kanske skrämmer upp mig i onödan, aldrig kollat på isolering på nära håll. Speciellt gammal sådan.
Ingett o bry sig om, så ser det ibland ut på helt ny isolering med…
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
B
B Byggarn Bob skrev:
Nu var det färdigt, inga överraskningar. Förutom detta.. det är svart och runt, och glansigt. Mögel?
Du tittar på stenull och det ser ut att vara i nyskick. Svarta prickarna är stenmaterial.

Vad är det för mått mellan reglarna (mät mitt på regel till mitt på regel).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
B bygges skrev:
Vad är det för mått mellan reglarna (mät mitt på regel till mitt på regel).
Det är ju inte måttet mellan reglarna....😉
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
B bygges skrev:
Du tittar på stenull och det ser ut att vara i nyskick. Svarta prickarna är stenmaterial.

Vad är det för mått mellan reglarna (mät mitt på regel till mitt på regel).
Eller så mäter man som proffsen höger sida till höger sida så får man cc måttet😉
 
  • Haha
Hammarskallen
  • Laddar…
B
K Kane skrev:
Det är ju inte måttet mellan reglarna....😉
Nej men TS ska förstå också.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
B
R Rejäl skrev:
Eller så mäter man som proffsen höger sida till höger sida så får man cc måttet😉
Förklara detta för TS på ett enkelt sätt 😉 men vi kan väl enas om att det för ögat ser ut som CC 60.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
R
B bygges skrev:
Förklara detta för TS på ett enkelt sätt 😉 men vi kan väl enas om att det för ögat ser ut som CC 60.
Ja dom två stora facken ser ut o ha oskurna isoleringskivor…
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
B bygges skrev:
Du tittar på stenull och det ser ut att vara i nyskick. Svarta prickarna är stenmaterial.

Vad är det för mått mellan reglarna (mät mitt på regel till mitt på regel).
De bredare är 58,5 och 59,5
Smala är 21,5-22
 
Facket närmare fönstret är snarare 60 nu när jag dubbel kollade på olika ställen
 
Facket som är i mitten är cirka 1cm smalare
🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.