galento
Isakare Isakare skrev:
Det där var en mycket gammal pjäs, lång och klumpig men ändå begränsad lyfthöjd, inget jag skulle vilja ha i garaget.
En modern med samma lyfthöjd har kolven under, och är bara hälften så lång.
Är ju också bra med en pedal att använda med foten/handen tills den går mot bilen.
Skulle inte köpt den gamla på bilden iallafall.

Turkos verktygsvagn med lådor och hjul, märkt "Kemppi Tools", verkstad eller industrimiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Jag kan inget om Volvo men letade runt lite av nyfikenhet. Det finns tydligen många fabrikat av länkarmar med olika pris. Ett exempel här:
https://www.eurobildelar.se/reservd...1/volvo/v60/v60-2010/6047-2-0-t?generic[]=772

Det finns mycket mer att hitta. Bekanta med Volvo klagar på att kvalitén på delar i hjulupphängning har blivit sämre men det är väl typiskt såna delar som alla fabrikat har diverse problem med. Trasiga fjädrar och leder slits ut på alla bilar men det kan ta lite olika lång tid innan byten krävs.
 
Skulle tro att V60 -19 är en V60 II ...
 
Jo, det är lite fler parametrar som man behöver välja rätt.

Edit: sen har jag ju ingen aning om vilka leverantörer som fungerar bra.
 
  • Gilla
bodda olsson
  • Laddar…
Ja det är en v60 2 produkten fanns på bild men ingen finns att beställa. Det är väl på kommande.
Billigaste var väl ca 2800kr orginal ca 3800 kr. Efter den billigaste så steg priset till samma som orginal eller mer.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, min Fiesta har inte ens gått 19000 mil och jag tror jag har bytt 4 eller 5 nedre spindelleder.... Jag har definitivt bytt båda sidor minst två gånger.. nu har jag väl iofs inte köpt originalkvalitet alla gånger men ändå... Köpte en hel länkarm på tradera för 90 spänn, så jag ska byta den när vädret blir bättre.. men då är det egentligen inte spindelleden som är dålig utan en inre gummibussning ...

Håller med om att det är ett oskick med spindelleder eller bussningar som inte går att byta separat, men det är väl aluminiumlänkarmarnas fel...
Kanske jag bara haft tur tidigare då.
Nu har vi haft och har flera andra problem också vilket gör att jag tycker att volvos kvalitet har blivit mycket sämre

Ja men det är väl så det fungerar nuförtiden. Låg vinst på försäljning av nya bilar. Stor vinst på reservdelar som bara fås som original.
 
Jag föredrar domkraft med "satta" lägen så man inte kan dra åt för mycket och ha problem vid sänkning när man dragit åt för hårt och säker bilen som en idiot. (AC på bild, Compac är samma tillverkare fast grön)Made in Danmark

Blå pallbock med handtag, svarta hjul, för att lyfta fordon i verkstäder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Har en sån som på bilden ovanför ,såg pris på en sån härom veckan,
Typ 9000.-😬
 
Patrik440
DennisCA DennisCA skrev:
en 3 tons Bahco
En BH13000 kanske?
Hund står på en orange hydraulisk domkraft utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dyr vid ordinarie pris men gav 1999SEK för min.
 
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
En BH13000 kanske?
[bild]
Dyr vid ordinarie pris men gav 1999SEK för min.
Fin och duktig hund, och bra domkraft. 👍
Stabil, tung och lyfter högt.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
R
Patrik440 Patrik440 skrev:
En BH13000 kanske?
[bild]
Dyr vid ordinarie pris men gav 1999SEK för min.
Hade vart bra om den orkade mer för det priset🙈😉😂
 
  • Haha
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Jo, men de är röda på båda sidor... och glöm inte vad? Glöm inte att kontrollera att de sitter där? Glöm inte att ta bort dem? Finns ingen text där vad jag kan se.

Bara för att förtydliga så sitter batteriet redan i bilen sedan några timmar.

Jag läste också Plupp när jag var liten. Eski teski osv eller vad det nu var.
Jag är ganska säker på att det är gasavledningshål. Plupparna ska bort, och beroende på hur batteriet monteras så kan man behöva slangar för att leda bort gasen.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Köpte den här tillfälligt tills jag skulle köpa nått bättre, tänkte att den väl håller några år.....det var 18 år sen. Den låga profilen har hjälpt många gånger.
[länk]
Det är nog just denna som är det mest sannolika köpet just nu. Om inte nån passande gammal nike som inte är så jättestor dyker upp. Även kollat på pallbockar och biltemas verkar vara de enda som har en säkerhetssprint. De jag ser på Jula el. Motonet saknar dessa. Så här verkar BT har vunnit på pappret i alla fall.

Två blå biljackstöd, industriell utrustning, max last 3000 kg, säkerhetsvarningar, vit isolerad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
j.f.s
Jag har Julas 2,5t vilken funkar bra men den reas ut då och då och det är vid dessa tillfällen den är köpvärd. Den är inte värd de 1999kr som ordinarie pris är tycker jag.

Jag betalade 1299kr för min på rea.

Höglyftande lågprofildomkraft 2,5 t 75-510 mm
https://www.jula.se/article-012148/
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.