GAAAAAHHHHH någon av ungarna har använt växthuset som lekstuga och lämnat dörren öppen, så i natt kl 01:30 blåstes en av rutorna ur pga övertryck (typ 20-25 m/s)
Man måste f-nemig vara på tå hela tiden alltså 😞
Nu blir det hänglås på dörren i fortsättningen.
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Låter bekant🤷‍♂️. Viktigast verkar vara att arbetsförmedlingen får in aktivitetsrapporten varje månad🤬. Vilket stress.
Har inte ens hjälp av Arbetsförnedringen eftersom jag driver firma vid sidan av, som inte går att leva på men som heller inte går att avveckla av ett antal olika skäl.
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
GAAAAAHHHHH någon av ungarna har använt växthuset som lekstuga och lämnat dörren öppen, så i natt kl 01:30 blåstes en av rutorna ur pga övertryck (typ 20-25 m/s)
Man måste f-nemig vara på tå hela tiden alltså 😞
Nu blir det hänglås på dörren i fortsättningen.
Välkommen till livet som förälder säger jag bara… ”på tå hela tiden” kommer hädanefter att vara din levnadsregel.
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAHHHHHH!!!! För Ekströms nyponsoppas jävla nya plastkorkshellvette!
Det är liksom nå jävla extraplugg på korken som säkerställer att, efter skakning av nyponsoppan så samlas det en extra skvätt nyponsoppa där, som drittlar på bänken, golvet, duken.............
/W
Dont get me started on Ekströms.

De har ju förfan helt förstört blåbärssoppan! Går inte att dricka längre sedan de införde sitt "nya recept". Nu är det mintsmak på soppan. Hur ska man överleva detta?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Dont get me started on Ekströms.

De har ju förfan helt förstört blåbärssoppan! Går inte att dricka längre sedan de införde sitt "nya recept". Nu är det mintsmak på soppan. Hur ska man överleva detta?
Finns den man kokar själv längre ?? Den var god.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Finns den man kokar själv längre ?? Den var god.
Den finns, såg den i affären häromdagen. Oklart om de ändrat något i den också, så noga tittade jag inte.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
GAAAAHHHH för elbilar som ska ligga och spara på elektronerna.
Gör som i Norge, låt skräpet åka i bussfilen, så vi med riktig motor kan blåsa på.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH för elbilar som ska ligga och spara på elektronerna.
Gör som i Norge, låt skräpet åka i bussfilen, så vi med riktig motor kan blåsa på.
Trams. Det finns betydligt fler avgasbilar som körs långsamt än elbilar.
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Jo, men de är ju bara dumma. Elbilsdito är ju både dumma och snåla 😂.

(Obs - inget illa menat 😀)
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH för elbilar som ska ligga och spara på elektronerna.
Gör som i Norge, låt skräpet åka i bussfilen, så vi med riktig motor kan blåsa på.
Helt ok för mig 😎
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
GAAAAHH.
Lampan i kylskåpet gick sönder förra söndagen. Beställde genast en ny från Bosch. Fick ett ordernummer men när ingen leverans skett inom utlovade 2-5 dagar så mailade jag.

Inget svar så jag ringde upp kundtjänst. Fick prata med nån ryska som inte riktigt förstod vad jag ville.

Ringde upp kundtjänst igen och fick prata med nån Hassan. Nu gick det lite bättre men av nån anledning stod inte ordern att hitta. Den var försvunnen.

Så jag fick göra om beställningen och får följaktligen vänta ytterligare 2-5 dagar.

Tänk att man kan sakna belysning i ett kylskåp så mycket. Har ätit allt möjligt konstigt bara för jag inte ser. GAAAAHH!
Uppdatering: Efter att ha gjort en ny beställning tog det 18 timmar innan jag kunde hämta ett paket med nya kylskåpslampor hos PostNords ombud.

Lampbytet gav mig nya erfarenheter av kylskåpsbelysning så jag skapade en tråd om det, så kanske någon annan har nytta av det när det slocknar.

Bosch kyl/frys LED-lampor
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Finns den man kokar själv längre ?? Den var god.
Jag kanske får leta upp den och testa….men man inser vilken oerhört liten marknad Sverige är när det bara finns ETT fabrikat av färdigblandad soppa att köpa….
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag kanske får leta upp den och testa….men man inser vilken oerhört liten marknad Sverige är när det bara finns ETT fabrikat av färdigblandad soppa att köpa….
Nä, det finns flera olika, men lågprismärken som smakar ännu sämre.
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Uppdatering: Efter att ha gjort en ny beställning tog det 18 timmar innan jag kunde hämta ett paket med nya kylskåpslampor hos PostNords ombud.

Lampbytet gav mig nya erfarenheter av kylskåpsbelysning så jag skapade en tråd om det, så kanske någon annan har nytta av det när det slocknar.

Bosch kyl/frys LED-lampor
Det märkliga i den här historien är att en LED lampa i ett kylskåp borde hålla skåpet ut, den utsätts ju inte ens för värme som annars kan vara LEDs död.
 
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
S
Isakare Isakare skrev:
Det märkliga i den här historien är att en LED lampa i ett kylskåp borde hålla skåpet ut, den utsätts ju inte ens för värme som annars kan vara LEDs död.
Många nattmackor. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.