A
K Kane skrev:
Står ju dock att det är manuell upprullning till skillnad från Amazonprodukten.
Ja men läser man omdömen som kunder lämnat verkar flera fått sönderrostade fjädrar till upprullningen snabbt så livslängden verkar variera på funktionen
 
Cheesen
K Kane skrev:
Står ju dock att det är manuell upprullning till skillnad från Amazonprodukten.
Om man inte alltid har banden i någon skåp eller kåpa så skulle jag föredra den manuella sorten
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Ingen borde bli ruinerad på bästa sorten, enligt mig: [länk]
Den har vi på jobbet och de funkar bra 👌
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
AXS AXS skrev:
Ingen borde bli ruinerad på bästa sorten, enligt mig: [länk]
Har en sån, funkar klockrent men den tål inte grusväg och otäckt släp... Då blir det inge bra
daddydj daddydj skrev:
Nu är priset mycket högre tyvärr. Det var en kort rea.
Ibland är det bara 15 minuter på Amazon deals.
Amazon checkout screen, cable purchase, delivery options, price displayed, countdown for deal discount, Swedish currency.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fabian2000 och 1 till
  • Laddar…
B BearTheFear skrev:
Bosch tak-/väggslip GTR 55/225 för 3299 kr från Duab:

[länk]
Prismatch på Hornbach ger ett pris under 3000 kr
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
V victor054 skrev:
Bra tips! Letat efter spiralborr ett tag och kunde inte hålla mig från det priset. De ger nog finare snitt än hålsåg som jag använde till senaste snickeriprojektet i alla fall 😊
Jag överväger också en spirallborrsats av Ci Fall nu på 50% rea men är helt osäker på kvaliteten? Håller det bättre kvalitet än biltema/Kina som är betydligt billigare även utan rea? Det står inget om kvalitet eller tillverkning, känns som kinaimport med skyhög vinstmarginal. Eller?
 
Jag beställde forstnerborr och stämjärn när det tipsades i tråden. Jag kommer ihåg att det brukade stå C.I. fall på stämjärnen i skolan. Beställde med trähandtag. Det är inget som man slår på med hammare för då kommer dem inte att hålla. Men vid finare snickeri, som jag tänkt ha det till så tror jag att de kommer att fungera efter att jag planat baksidan och slipat upp eggen. För som jag hade förväntat mig så är stämjärnen inte skärpta. Dock så verkar det som att den infrästa logotypen (på handtaget) har en tendens att hamna lite var som runt på handtaget. Mina sitter lite vridna, det drar ner helhetsintrycket.

Forstnerborren hade mer att önska, de kommer förpackade i vita billiga wellpappkartonger som bara anger borrens storlek, innuti kartongen ligger de i en zip-påse som också haft någon sorts olja i sig eller liknande för att förhindra rost. Denna gegga verkar ha torkat och zip påsarna torkat fast i borren. När jag öppnat alla borren så konstaterade jag att de är väldigt grovt slipade. Jag är säker på att det går att göra hål med dem, men frågan är hur många hål. Tycker att hornbachs egna märke ”alpen” och bauhaus ”craftomat” håller högre klass gällande slipning och skärpa. Det största borret som jag beställde blev jag riktigt besviken på. Beställe ett på 70mm, det står 70 mm på kartongen men borret var 65mm vilken inte ens fanns att beställa på hemsidan (?). Det sämsta var att borret inte var slipat hela vägen ut till kanten. Tveksamt om det kommer att gå att använda. Borde skickat tillbaka det men jag orkar inte mecka med det. Mitt helhetsintryck blev istället att det var billigt, men jag kommer inte att beställa därifrån igen.

Men allt beror på vad man har för krav (mina är ganska höga då jag sysslat med möbelsnickeri) och vad man ska ha sakerna till.

Ledsen för långt inlägg men kanske spar någon pengar och besvikelse.
 
  • Ljuset reflekteras på staplad papperskant, ger linjär textur och skuggor i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett objekt med metallkant, glittrig yta, svart bakgrund och delar av röd text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på uppskuren cylinderformad objekt, möjligtvis metalliskt, med mörk och reflekterande yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stängd kartong med etikett "70mm", solstrålar på ytan, inomhusmiljö, skugga, hög kontrast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 17 till
  • Laddar…
T
M mahus skrev:
Jag beställde forstnerborr och stämjärn när det tipsades i tråden. Jag kommer ihåg att det brukade stå C.I. fall på stämjärnen i skolan. Beställde med trähandtag. Det är inget som man slår på med hammare för då kommer dem inte att hålla. Men vid finare snickeri, som jag tänkt ha det till så tror jag att de kommer att fungera efter att jag planat baksidan och slipat upp eggen. För som jag hade förväntat mig så är stämjärnen inte skärpta. Dock så verkar det som att den infrästa logotypen (på handtaget) har en tendens att hamna lite var som runt på handtaget. Mina sitter lite vridna, det drar ner helhetsintrycket.

Forstnerborren hade mer att önska, de kommer förpackade i vita billiga wellpappkartonger som bara anger borrens storlek, innuti kartongen ligger de i en zip-påse som också haft någon sorts olja i sig eller liknande för att förhindra rost. Denna gegga verkar ha torkat och zip påsarna torkat fast i borren. När jag öppnat alla borren så konstaterade jag att de är väldigt grovt slipade. Jag är säker på att det går att göra hål med dem, men frågan är hur många hål. Tycker att hornbachs egna märke ”alpen” och bauhaus ”craftomat” håller högre klass gällande slipning och skärpa. Det största borret som jag beställde blev jag riktigt besviken på. Beställe ett på 70mm, det står 70 mm på kartongen men borret var 65mm vilken inte ens fanns att beställa på hemsidan (?). Det sämsta var att borret inte var slipat hela vägen ut till kanten. Tveksamt om det kommer att gå att använda. Borde skickat tillbaka det men jag orkar inte mecka med det. Mitt helhetsintryck blev istället att det var billigt, men jag kommer inte att beställa därifrån igen.

Men allt beror på vad man har för krav (mina är ganska höga då jag sysslat med möbelsnickeri) och vad man ska ha sakerna till.

Ledsen för långt inlägg men kanske spar någon pengar och besvikelse.
Tack för inlägget! Hade en tanke på att beställa pluggborr och motsvarande Forstner borr men med tanke på det du visar här så skippar jag det.
Förfärligt utseende på det och helt klart känns det som de försöker leva på varumärkets tidigare rykte - det här ser ju ut som värsta lågprisprodukterna från någon köplada för konkade asiatiska fabriker...
 
T Testarn skrev:
Tack för inlägget! Hade en tanke på att beställa pluggborr och motsvarande Forstner borr men med tanke på det du visar här så skippar jag det.
Förfärligt utseende på det och helt klart känns det som de försöker leva på varumärkets tidigare rykte - det här ser ju ut som värsta lågprisprodukterna från någon köplada för konkade asiatiska fabriker...
Kan nog med stor chans vara piratkopior helt enkelt.

"om det är för bra för att vara sant...."
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
M mahus skrev:
Jag beställde forstnerborr och stämjärn när det tipsades i tråden. Jag kommer ihåg att det brukade stå C.I. fall på stämjärnen i skolan. Beställde med trähandtag. Det är inget som man slår på med hammare för då kommer dem inte att hålla. Men vid finare snickeri, som jag tänkt ha det till så tror jag att de kommer att fungera efter att jag planat baksidan och slipat upp eggen. För som jag hade förväntat mig så är stämjärnen inte skärpta. Dock så verkar det som att den infrästa logotypen (på handtaget) har en tendens att hamna lite var som runt på handtaget. Mina sitter lite vridna, det drar ner helhetsintrycket.

Forstnerborren hade mer att önska, de kommer förpackade i vita billiga wellpappkartonger som bara anger borrens storlek, innuti kartongen ligger de i en zip-påse som också haft någon sorts olja i sig eller liknande för att förhindra rost. Denna gegga verkar ha torkat och zip påsarna torkat fast i borren. När jag öppnat alla borren så konstaterade jag att de är väldigt grovt slipade. Jag är säker på att det går att göra hål med dem, men frågan är hur många hål. Tycker att hornbachs egna märke ”alpen” och bauhaus ”craftomat” håller högre klass gällande slipning och skärpa. Det största borret som jag beställde blev jag riktigt besviken på. Beställe ett på 70mm, det står 70 mm på kartongen men borret var 65mm vilken inte ens fanns att beställa på hemsidan (?). Det sämsta var att borret inte var slipat hela vägen ut till kanten. Tveksamt om det kommer att gå att använda. Borde skickat tillbaka det men jag orkar inte mecka med det. Mitt helhetsintryck blev istället att det var billigt, men jag kommer inte att beställa därifrån igen.

Men allt beror på vad man har för krav (mina är ganska höga då jag sysslat med möbelsnickeri) och vad man ska ha sakerna till.

Ledsen för långt inlägg men kanske spar någon pengar och besvikelse.
Vilket tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.