B Baskavoda skrev:
Varför säljer man sänksåg utan skena?
När man bara jobbar med ehandel så är det nog rätt osmidigt att frakta "paket" där delarna har så olika form.
Tror alla vinner på att ha skenan separat.


(Jag köpte ett paket med denna + 160cm skena för nåt år sedan, för kanske lite för bra pris. När den väl kom så var det minsann inte alls nån skena med, och då var priset inte alls bra. Inga konstigheter med att returnera.)
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Sågbord BLACK & DECKER BEZ100 för kap-/gersåg, halva priset på Hornbach i Göteborg, 495 spänn (aldrig provat själv).

Black+Decker gersågsställ visas på en låda i en butiksmiljö med prisetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Twoflower skrev:
Skottkärra från PJH, 90Loch 100L. 400:-/500:-
[länk]
"Kosmetisk defekt: Ytmögel på träskalmar"
Men jag tror nog att det kan vara en väldigt bra deal ändå!
 
A
T Twoflower skrev:
Skottkärra från PJH, 90Loch 100L. 400:-/500:-
[länk]
Ja det var överkomligt och hästskit och ved slåss om kärrorna så det blev en 90 och en 120 😀
ytmögel kan jag leva med när jag såg vad dom höjt priset på hörbykärrorna jag har annars lite oljning så blir det finemang 👍
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
Jag beställde också en 90L nu, ett tips är att det finns en del andra bra-o-ha saker i deras Outlet sektion också.
 
  • Gilla
Andreas5
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Bosch sänksåg GKT 55 GCE för 3456kr

https://www.amazon.se/Bosch-Professional-sänksåg-400-kling-Ø/dp/B005TOOCNI/ref=mp_s_a_1_2?crid=2KBZ70YJWKTU1&keywords=bosch+gkt+55+gce&qid=1704535424&sprefix=bosch+gkt+%2Caps%2C96&sr=8-2
Den slog jag till på. Tack för tipset! Och så en FSN800 ovanpå det.
 
  • Gilla
snajgel och 2 till
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
De är lite olika:
Skenskarvarna är bättre på Bosch
Festoolskenorna är bredare så att sågen inte sticker ut vilket är bra ibland
Festools sänksåg kan man nog ställa djupet mer exakt på. På boschen är det bara jämna mm.
Jag är lite nyfiken på hur Boschen är jämfört Makita SP6000J. Maskinerna kostar ungefär lika mycket just nu men Makitas skenor är väldigt mycket billigare. Även tvingar och skarvar är billigare. Läste ett test som kom fram till att Festool är Bäst i Test, Bosch Testvinnare och Makita Mest Prisvärd.

Jag funderar på att köpa någon av dem men har inte bestämt mig
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag är lite nyfiken på hur Boschen är jämfört Makita SP6000J. Maskinerna kostar ungefär lika mycket just nu men Makitas skenor är väldigt mycket billigare. Även tvingar och skarvar är billigare. Läste ett test som kom fram till att Festool är Bäst i Test, Bosch Testvinnare och Makita Mest Prisvärd.

Jag funderar på att köpa någon av dem men har inte bestämt mig
Makitaskenor är nästan kompatibla med Festool så flesta tillbehören funkar.
Det brukar sluta med diskussionen om klyvknivens vara eller inte vilket då Makitan saknar.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Makitaskenor är nästan kompatibla med Festool så flesta tillbehören funkar.
Det brukar sluta med diskussionen om klyvknivens vara eller inte vilket då Makitan saknar.
Även Bosch saknar klyvkniv, en fördel är att du kan använda den på de andras (Festool, Makita, Dewalt) skenor.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag är lite nyfiken på hur Boschen är jämfört Makita SP6000J. Maskinerna kostar ungefär lika mycket just nu men Makitas skenor är väldigt mycket billigare. Även tvingar och skarvar är billigare. Läste ett test som kom fram till att Festool är Bäst i Test, Bosch Testvinnare och Makita Mest Prisvärd.

Jag funderar på att köpa någon av dem men har inte bestämt mig
Vad det gäller tvingar, gå för snabbtvingar till skenan. Gråt en gång men le varje gång du använder den.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Även Bosch saknar klyvkniv, en fördel är att du kan använda den på de andras (Festool, Makita, Dewalt) skenor.
Så Boschen fungerar på de andra skenorna? Det är ju en klar fördel. Boschen är billigast just nu 👍
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så Boschen fungerar på de andra skenorna? Det är ju en klar fördel. Boschen är billigast just nu 👍
Nej, makitan funkar på andras skenor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.