E Eld skrev:
Men bilen var nog varm och torr i alla fall.
Jodå, och hade den stått ute och inte i carporten så hade det varit tydligt rätt omgående.
Brukar ha bra koll på energianvändningen normalt, men sedan det här med tvättstugan har jag inte följt upp det på samma sätt som vanligt.
Det ena eländet leder till ett annat, får trösta mig med att... ja, det vete fanken, ta en whisky och dränka sorgen kanske.
 
  • Gilla
  • Haha
Eld och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH 2
Telefonen ringde non stop på hemresan (2,5 tim) så jag glömde stanna o tanka.
Läser att det ska bli -17 i morgon bitti, och det finns inte diesel nog för att starta värmaren ☹️
Finns det bränsle saknas det batterispänning istället...
 
mikethebik mikethebik skrev:
Jodå, och hade den stått ute och inte i carporten så hade det varit tydligt rätt omgående.
Brukar ha bra koll på energianvändningen normalt, men sedan det här med tvättstugan har jag inte följt upp det på samma sätt som vanligt.
Det ena eländet leder till ett annat, får trösta mig med att... ja, det vete fanken, ta en whisky och dränka sorgen kanske.
Jag har em Nexa fjärr och uttag, fjärren klarar flera hundra meter och har varsin knapp för av och på. så bara trycka några ggr. så är man säker (har aldrig missat aktivera/avaktivera) köpt på Classe. Så kan du stoppa in sladden varje gång du parkerar och styra aktivering innifrån eller via timer i fjärren (har ej provat)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
GAAAAAAAH såg att plogbilen hade varit nere i diket och vänt igår och även kramats med staketet..

Få se om dom slingrar sig som vanligt 🤬
 
  • Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Väntade in i det sista igår att skotta, men kunde tillslut inte skjuta upp det längre.
Precis lagom tills jag avslutat arbetet så dundrar plogbilen förbi och skapar upp 0,5m vall framför båda uppfarterna.

Vad är det för fel på att lägga snö på andra sidan vägen i grannens dike?!

GAAAHHHH!!
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Älska
cpalm och 2 till
  • Laddar…
engs
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har em Nexa fjärr och uttag, fjärren klarar flera hundra meter och har varsin knapp för av och på. så bara trycka några ggr. så är man säker (har aldrig missat aktivera/avaktivera) köpt på Classe. Så kan du stoppa in sladden varje gång du parkerar och styra aktivering innifrån eller via timer i fjärren (har ej provat)
Finns timers som startar beroende på utetemp. Dvs man sätter en tid bilen ska vara varm och sedan startar före utsatt tid . Desto kallare desto tidigare innan.

Frugan har denna, slut i lager men bör finnas fler med samma funktion.
https://www.clasohlson.com/se/Motorvarmartimer-med-temperatursensor/p/36-6047
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Maria T
Unikt namn Unikt namn skrev:
Väntade in i det sista igår att skotta, men kunde tillslut inte skjuta upp det längre.
Precis lagom tills jag avslutat arbetet så dundrar plogbilen förbi och skapar upp 0,5m vall framför båda uppfarterna.

Vad är det för fel på att lägga snö på andra sidan vägen i grannens dike?!

GAAAHHHH!!
Har den dialogen både med kommunen och plogbilsförarna (om jag hinner på dem) varje säsong. Att lära sig vända bladet måste väl stå på sidan 1 i manualen.
 
  • Ledsen
Unikt namn
  • Laddar…
RoTe
Maria T Maria T skrev:
Har den dialogen både med kommunen och plogbilsförarna (om jag hinner på dem) varje säsong. Att lära sig vända bladet måste väl stå på sidan 1 i manualen.
Dom får inte för chefen.
 
  • Wow
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Här har de extremt bråttom när de plogar, finns ingen tid att fundera på var snön ska hamna..
 
RoTe RoTe skrev:
Dom får inte för chefen.
Vilken chef?
 
RoTe
K Kane skrev:
Vilken chef?
Deras eller beställaren. Det klagas ju som brukligt på exakt varenda plogning och man bestämmer då att man inte ska frångå normalläget så att säga. Allt handlar om att hålla ryggen fri, från den som kör hela vägen upp till toppen.
 
RoTe RoTe skrev:
Deras eller beställaren. Det klagas ju som brukligt på exakt varenda plogning och man bestämmer då att man inte ska frångå normalläget så att säga. Allt handlar om att hålla ryggen fri, från den som kör hela vägen upp till toppen.
Kan ju knappast gälla alla entreprenörer. Jag har inga problem med vår i alla fall.
 
RoTe
K Kane skrev:
Kan ju knappast gälla alla entreprenörer. Jag har inga problem med vår i alla fall.
Din granne eller nån på gatan bredvid har garanterat.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Din granne eller nån på gatan bredvid har garanterat.
Och på vilka grunder tror du det?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
RoTe
K Kane skrev:
Och på vilka grunder tror du det?
För att jag vet hur svenskar är
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.