Hur har det gått? Fick du stopp på bygget?
 
  • Gilla
Denimhead och 1 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hur har det gått? Fick du stopp på bygget?
Ursäkta att jag inte har svarat.
Ja både och, dom fick korrigera felen som fanns (med gjutformen/armeringen) och sen gjöt dom.
Som du fårstår så måste vi komma vidare, jag får nu försöka få det här att rulla på så smidigt som möjliigt och försöka hålla koll så gott jag kan.
Jag uppskattar alla kommentarer jag får här då det underlättar att ha ett bollplank att ha någon att fråga och det kanske kommer fler, hoppas att det inte gör det.. 🙂
 
Bara av ren nyfikenhet. Fotodokumenterade du något efter deras korrigeringar?
 
Centano Centano skrev:
Bara av ren nyfikenhet. Fotodokumenterade du något efter deras korrigeringar?
Ja vi dokumenterar allt nu för att minimera så mycket missförstånd/frågetecken som möjligt.
 
Det har nu snurrat på bättre då dom bytt ut gubbarna som var här men vissa problem kvarstår från tidigare jobb.
Plattan blev ju inte så jämn tex när den gjöts, diffar 10-20mm i form av en bula på mitten ihop med lite svackor.
Dom ville flyta det vilket jag inte ser som ett allternativ då det är förhöjt 20mm från nuvarande garagegolv och vill inte ha en klack.
Men tror dom nu vill kombinera att slipa med att flyta det.
Fråga om någon är kunnig på flytspackel.
Ska vara i garage så tänker att det bör vara hållbart flytspackel till det, med tanke på vad det utsätts för och ingen annan beläggning ska ovanpå.
Ska ta och ringa PCI i morgon men tänkte om någon har allmänna tankar om vad man bör använda, har lite svårt att utläsa om detta fungerar till ändamålet.
https://www.pci-sverige.se/sv/sortiment/pci-ft-plan-pro
 
N
Finns inget flytspackel som klarar slitytor i ett garage.
Enbart betong klarar det.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Finns inget flytspackel som klarar slitytor i ett garage.
Enbart betong klarar det.
Är det så är det lite tråkigt, har läst om att någon nämnt finja 520.
Just den jag länkade till är den som är inköpt och har försökt få ett hum om den, hakade upp mig lite på att det står "under toppbeläggningar" på den.
 
R
C CharlesZidler skrev:
Är det så är det lite tråkigt, har läst om att någon nämnt finja 520.
Just den jag länkade till är den som är inköpt och har försökt få ett hum om den, hakade upp mig lite på att det står "under toppbeläggningar" på den.
Vad ska du göra på den delen av garaget?
 
R Rejäl skrev:
Vad ska du göra på den delen av garaget?
Inget särskillt, tyngsta är nog mecka bil, domkrafter, tripoder, m.m.
 
R
C CharlesZidler skrev:
Inget särskillt, tyngsta är nog mecka bil, domkrafter, tripoder, m.m.
Ok jag tror tyvärr inte att det kommer att hålla..
Föreslå att dom slipar ytan så plan o bra som möjligt..
 
  • Gilla
CharlesZidler
  • Laddar…
S
Du har inte övervägt att häva avtalet? De verkar inte tillräckligt kompetenta för det där.
 
  • Gilla
FlugfiskarniJämtland
  • Laddar…
C CharlesZidler skrev:
Är det så är det lite tråkigt, har läst om att någon nämnt finja 520.
Just den jag länkade till är den som är inköpt och har försökt få ett hum om den, hakade upp mig lite på att det står "under toppbeläggningar" på den.
En byggfirma ska klara av att gjuta en betongplatta för ett garage och få till en bra jämnhet utan att flytspackla. Som sagt innan så har man inte flytspackel som ett ytskikt, särskilt inte i ett garage som utsätts för mycket slitage, det kommer aldrig någonsin att vara en bra lösning.
De borde ha glättat plattan efter gjutning, men det går att slipa nu också, så kräv det av dem.
 
  • Gilla
CharlesZidler
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du har inte övervägt att häva avtalet? De verkar inte tillräckligt kompetenta för det där.
Alla alternativ har diskuterats här hemma, men är lättare sagt än gjort i praktiken.
Överlag så blir det bra gjort nu efter att dom har andra killar här.
 
God söndag på er.
Har fått ett tråkigt problem vid garageporten, så fort det regnar ute så kommer/suger det in vatten trots att porten är stängd så behöver en lösning på detta då jag misstänker att det inte blir långlivat i detta utförande.
Funderar på om man kan montera en vinkelprofil utmed väggen och bakom portens skena, och täta detta på ett vettigt sätt.
Alla förslag på lösningar är välkommna.
 
  • Delvis öppen garageport, synligt bilhörn, skitig betonggolv, dagsljus utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite svårt att se hur du skall göra. Om väggen står på något så det inte är direkt kontakt med vatten hade jag nog kapat gipsen 10mm upp och sedan satt mjukfog. Tror man nivån blir över det så hade jag även satt Duri "GOLVSOCKEL PVC-FRI SJÄLVHÄFTANDE GRÅ 70MM" eller motsvarande produkt. Finns även som inte är självhäftande om man inte gillar de.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.