Totte_S
Ok inget generalfel då.
Tur jag har fyra dar ledigt så jag orkar installera om.
 
Totte_S
Ha! Fan så gutt. Ibland har man tur. Räckte att avinstallera och installera om appen. Fixat på en minut 😁
Har haft så jävla mycket strul med andra appar, tjänster, mail inloggningar osv så jag orkade inte med ett varv till. Särskilt inte gå ut i snöstormen och börja plocka ner kameror.
Öl till mig 🍺 ( och er om ni vill…)
 
  • Älska
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Hej

Jag har två Arlo kameror med abonnemang för en av kamerorna. Det är video som spelas in ifall någon bryter sig in och det sparas hos Arlos databaser. Min fråga är, hur noga är Arlo vad gäller system-säkerheten? Kan man hacka sig in hos de och på så sätt komma åt inspelade filmer?
 
Varför skulle någon vilja hacka sig in och titta på just din film? Känns som ett långskott.
 
F
N Noproblem88 skrev:
Hej

Jag har två Arlo kameror med abonnemang för en av kamerorna. Det är video som spelas in ifall någon bryter sig in och det sparas hos Arlos databaser. Min fråga är, hur noga är Arlo vad gäller system-säkerheten? Kan man hacka sig in hos de och på så sätt komma åt inspelade filmer?
Skälvklart kan man det. Men det finns förhoppningsvis lättare grejer att hacka.
 
Hej!

Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.

Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?

Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".

Tacksam för all hjälp jag kan få!
 
Tror man helt enkelt får byta system.

Arlo var jättebra innan de började med abonnemang för att se det via molnlagring. Nu är det mest skit och dyrt som tusan.

Själv ämnar jag skaffa Euefy-cam.
 
S strndlr skrev:
Hej!

Jag har Arlokameror kopplade till en VMB4540 basstation för att slippa månadskostnad för lokal lagring.

Jag har kört med portvidarebefordran för att komma åt lokalt lagrade filer på distans, men plötsligt slutade det fungera. Hur jag än nollställer, sätter om ny regel i routern och i Arloappen så får jag det inte att fungera. Någon som vet var man bör felsöka?

Själva symptomet är att jag inte kommer åt videos och appen säger att det inte går att komma åt lokalt lagrade filer. Status på port forwarding i arloappen är "ej tillgänglig".

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Uppdatering: Verkar vara något som Arlo lyckats framkalla vid uppdatering. Fungerar enligt uppgift på Android men inte iOS.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Tror man helt enkelt får byta system.

Arlo var jättebra innan de började med abonnemang för att se det via molnlagring. Nu är det mest skit och dyrt som tusan.

Själv ämnar jag skaffa Euefy-cam.
När menar du att de började med abonnemang? Jag har haft 10 st. Arlo sedan 2017 och abonnemang hela tiden. Har funkat utmärkt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.