A atomlab skrev:
Hon fick ett utlägg på 20-25 om varför det behövdes.
Kan vi få ett kort sammandrag här? Sådan kunskap är bra att samla :D
 
  • Gilla
  • Haha
hyggabus och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Han har ju lyckats köpa två grävare också, hur många är vi inte som inte lyckats förankra ens en grävare hos frun!? 🤓
@atomlab är proffs!
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
[bild]

Inte dagens, mer ledighetens verktygsinköp. Fantastiska små maskiner detta. Fortsätter min resa att byta ut alla batterimaskiner till Makita
Är det där en "äkta" Makitalåda? Tycker att den mer ser ut som en sådan där lådan till piratmaskiner märkta med ett namn som inte borde tillhöra maskinen.
 
R roli skrev:
Är det där en "äkta" Makitalåda? Tycker att den mer ser ut som en sådan där lådan till piratmaskiner märkta med ett namn som inte borde tillhöra maskinen.
Det är 12 volt serien, ser äkta ut såvitt jag kan se...

Tror inte jag sett några 12 volt Makita-kopior faktiskt...
 
A atomlab skrev:
Efter det var det tydligen jag som var sjuk i huvudet.
Å då dök denna bild upp i tankarna...😎
Affisch med köttstycken över säng med blått blommigt påslakan. Text om sjukdom och tystnad. Känsla av obehag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Han har ju lyckats köpa två grävare också, hur många är vi inte som inte lyckats förankra ens en grävare hos frun!? 🤓
@atomlab är proffs!
När jag här om året köpte en pistmaskin (där köptet gick tillbaka för att det inte startade) var det nog inte långt till att resväskan stod i hallen. Och då visste hon ändå att jag tänkte bygga en bastu på flaket. Mycket konstigt beteende.

Ps. Har även en grävare på landet för att rensa standen från tång, där klagas det aldrig att hon slipper kratta upp jäst tång och dra ut sand. Ds.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
maskeradeproggaren
Innan när jag skulle använda tex ger eller bordssåg så var det att ta fram pallbockar och en tung skiva, som såklart står någon annanstans, vilket var rätt drygt så jag började kika lite på lösningar.

Förvisso inte en maskin men vill ända tipsa om detta portabla arbetsbord/sågbock: Worx Pegasus heter det. Populärt i amerrkat men verkar inte ha slagit här så mycket.

https://www.amazon.com/Workbench-Lightweight-Worktable-Heavy-Duty-WX051/dp/B01HREBZ3M?th=1

Har inte använt så mycket ännu men det jag tycker är smutt är att den går snabbt att få upp men lätt att stuva undan, tex som bord för en såg, den har inbyggda hållare (och inkluderade) tvingar, olika fästen för tex runda former etc och den är hyggligt stabil för att vara plast, ska stå pall för iaf 200kg.

Hur pass bra den är på sikt vet jag inte men såhär långt supernöjd iaf. Ja det får bli 4/5 getingar ändå.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
kulle
maskeradeproggaren maskeradeproggaren skrev:
Innan när jag skulle använda tex ger eller bordssåg så var det att ta fram pallbockar och en tung skiva, som såklart står någon annanstans, vilket var rätt drygt så jag började kika lite på lösningar.

Förvisso inte en maskin men vill ända tipsa om detta portabla arbetsbord/sågbock: Worx Pegasus heter det. Populärt i amerrkat men verkar inte ha slagit här så mycket.

[länk]

Har inte använt så mycket ännu men det jag tycker är smutt är att den går snabbt att få upp men lätt att stuva undan, tex som bord för en såg, den har inbyggda hållare (och inkluderade) tvingar, olika fästen för tex runda former etc och den är hyggligt stabil för att vara plast, ska stå pall för iaf 200kg.

Hur pass bra den är på sikt vet jag inte men såhär långt supernöjd iaf. Ja det får bli 4/5 getingar ändå.
Tror du har lite mer finesser på ditt bord, men annars är här oxå ett bord som funkar bra
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ar/arbetsbankar/hopfallbar-arbetsbank-009974/
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
maskeradeproggaren
kulle kulle skrev:
Tror du har lite mer finesser på ditt bord, men annars är här oxå ett bord som funkar bra
[länk]
Hm märkligt att jag missade detta bord tyckte jag kollade igenom julas sortiment också men tydligen inte. Ja helt klart verkar det bordet också vara bra och ha ungefär samma funktioner!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Blev med cyklon idag 👍 och har förhoppningsvis köpt min sista laddning dammsugarpåsar på många år.

Planen är att montera den på en bit formplyfa som lock till en plåthink och med lämpligt tätband emellan samt excenterlås.

Svart proteinshaker på plastfolie och trägolv, med skruvlock och extra blandningsinsats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 16 till
  • Laddar…
Verktyg? Kommer garanterat behöva köpa nya special verktyg.
 
  • Röd och svart snöskoter parkerad inne i ett verkstadsutrymme med verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Det var en märklig bandslip hörru.
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 12 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Verktyg? Kommer garanterat behöva köpa nya special verktyg.
Smart drag att flytta fokuset från de 5 systainrar med slippapper som frun såg. 😎👌
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
pjgb pjgb skrev:
Det var en märklig bandslip hörru.
Du ser väl att det är en jordfräs.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.