R RiKr skrev:
Ingen av bilderna visar något mögel problem vad jag kan se?
Samt, var kommer vattnet in? Det ser ut att vara kondens på insidan men det är kanske det du skriver är mellan glasen?
Där är svartmögel på fönsterkarmen, listerna samt inne i. Du ser en bild som är från kvällen, det är fukt och imma mellan glasen. Bilden ovanför är även fukt på fönster invändigt.
 
När det regnade in
 
  • Bild på ett fönster öppnat på glänt, visar fönsterramen och kondens eller regndroppar på glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av en smutsig fönsterruta och karm med synliga vattendroppar och fläckar i dunkelt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fukt och imma INUTI mellan glasen
 
  • Ett fönster med utsikt över snö. Invändiga fönsterbänken och handtag. Grå handduk i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fukt invändigt också, alltså ej mellan glasen. Utan detta kan man torka bort inifrån
 
  • En dörrklocka med texten "Modul" monterad på en vit dörrkarm, med vattendroppar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kondens på fönster, utsikt mot himmel, dagsljus, vattendroppar, lutande perspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mögel I väggarna är dolt och de har skurit upp en bit men där pillar jag inte.
 
Svartmögel
 
  • Skadat fönsterkarm med flagnande färg och utsatt trä, vid vinterlandskap bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en smutsig yta med fläckar, damm och skräp, behov av rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett smutsigt hörn av en fönsterkarm med damm och skräp. Behov av rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallfäste vid fönstrets överkant med säkerhetslås, smutsiga märken runt, vitt träram, utsikt mot träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fukt och imma inuti mellan glasen i fönstret i köket också, där jag också har mögel
 
  • Vinterutsikt genom fönster, kondens, grönt växthojsblad, bordslampa, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag undrar. När de ska sanera så kommer de avskärma. Men när de går med skorna ut i hallen, kommer det inte kontanineras då?
 
S Smoulinka skrev:
Jag undrar. När de ska sanera så kommer de avskärma. Men när de går med skorna ut i hallen, kommer det inte kontanineras då?
Nej. Det finns massor av mögelsporer i luften överallt. Du måste försöka tänka på annat
 
  • Gilla
tobbe9012 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej. Det finns massor av mögelsporer i luften överallt. Du måste försöka tänka på annat
Förlåt, förstår inte vad du menar :(
Men annan sak... de ska ju sanera kök och sovrum men kan jag bo kvar i vardagsrummet?
Och hur vet man om sängen och allt annat har förstörts?
Är så orolig och får panik. Gillar inte mögel och det är farligt. Har redan fått fysiska besvär
 
S Smoulinka skrev:
Förlåt, förstår inte vad du menar :(
Men annan sak... de ska ju sanera kök och sovrum men kan jag bo kvar i vardagsrummet?
Och hur vet man om sängen och allt annat har förstörts?
Är så orolig och får panik. Gillar inte mögel och det är farligt. Har redan fått fysiska besvär
Mögel är inte farligt för dig. Det är farligt att oroa sig.
 
  • Gilla
Luc Reiner och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
S Smoulinka skrev:
Mår så himla dåligt av allt detta att jag sjukat mig från jobbet och är så nedstämd och gråter bara, vill bara gå och dö. Gillar inte sånt här och mår redan dåligt i form av hjärndimma, huvudvärk, torr hosta, näsblod varje dag
Jag har inte upplevt vad du har men det går ju att förstå att det är jättejobbigt i alla fall. Men när det finns mögel hemma hos dig så vore det ju jättebra om du gick till jobbet så att du får andas bra luft under många timmar.
 
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte upplevt vad du har men det går ju att förstå att det är jättejobbigt i alla fall. Men när det finns mögel hemma hos dig så vore det ju jättebra om du gick till jobbet så att du får andas bra luft under många timmar.
Ja, du har rätt. Men jag har tyvärr sökt semester för denna veckan för att vila, då jag redan varit hemma sjuk veckan innan. Kan inte ta tillbaka semestern nu
 
BirgitS
S Smoulinka skrev:
Ja, du har rätt. Men jag har tyvärr sökt semester för denna veckan för att vila, då jag redan varit hemma sjuk veckan innan. Kan inte ta tillbaka semestern nu
Okej, men försök att komma hemifrån stora delar av dagen, för du skulle väl inte sitta bara i lägenheten om du hade semester i vanliga fall, gå ut och gå, besök bibliotek, simhall, affärer, bio, träffa kompisar osv.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, men försök att komma hemifrån stora delar av dagen, för du skulle väl inte sitta bara i lägenheten om du hade semester i vanliga fall, gå ut och gå, besök bibliotek, simhall, affärer, bio, träffa kompisar osv.
Ja, du har rätt. Men har sån huvudvärk och näsblod nu dessa dagar att jag kan knappt fungera normalt 😢 . De kommer imorgon så jag får se vad de säger om allt detta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.