RoTe RoTe skrev:
Var hittar du rätten att om du råkar ge kassörskan 1000kr för ditt 100kr köp så får hon behålla resten?
Det är inte jämförbart alls. @Dan_Johansson skrev: "Om mängden jag köpte inte fick plats i tanken var det min förlust.". Han har alltså slutit ett bindande köpeavtal för en viss mängd bränsle och det finns ingen rätt att låta delar av det avtalet "återgå". En vettig mack har naturligtvis rutiner för detta men någon rätt har jag svårt att se att det finns.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Det är inte jämförbart alls. @Dan_Johansson skrev: "Om mängden jag köpte inte fick plats i tanken var det min förlust.". Han har alltså slutit ett bindande köpeavtal för en viss mängd bränsle och det finns ingen rätt att låta delar av det avtalet "återgå". En vettig mack har naturligtvis rutiner för detta men någon rätt har jag svårt att se att det finns.
Ja men det låter ju som något svenskt ändå, fuck you ska man säga till kunderna.
 
F
RoTe RoTe skrev:
Det är för att du är en efterbliven svenne isf. Du har din rätt som konsument, herre gud.
Men ändå inte i klass med din fiktiva bekanta som betalade för allas smitningar. Det var ju verkligen efterblivet….. var det också en svenne?
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
F fsn skrev:
Men ändå inte i klass med din fiktiva bekanta som betalade för allas smitningar. Det var ju verkligen efterblivet….. var det också en svenne?
Ja hon är svensk och naiv och utan utbildning. Men att inte ens ge kredit för bensinen man betalat för och inte fått ner i tanken är ju bara efterblivet.
 
RoTe RoTe skrev:
Ja men det låter ju som något svenskt ändå, fuck you ska man säga till kunderna.
Ja att macken betedde sig idiotiskt är vi ense om och det har jag även skrivit flera gånger.
 
F
RoTe RoTe skrev:
Ehm alltså jag var senast i USA 2017 och tidigast 2010 och har alltid tvingats betala i förskott. Vad är det för andra liv ni lever?? "20 on pump 11" var liksom standard. Fyllde man tanken med pengar kvar gick man in och fick tillbaks.
Vad tror du om hederliga liv?
 
RoTe
F fsn skrev:
Vad tror du om hederliga liv?
Jag tror att varenda jävla människa är en lögnare.
 
  • Haha
fsn och 1 till
  • Laddar…
B
Jag hade några ärenden runt huvudstaden idag. Det blåste ganska mycket och snöade en del, inte som i Skåne men helt klart ordentligt vinterväder. Vilka bilar folk använder är naturligtvis deras ensak, men för mig finns vissa gränser vilka fordon som kan vara aktuella i halv snöstorm. Iofs har jag inget eget exemplar av den bil jag såg idag, men jag skulle gärna ha en och då skulle den garageförvaras från lövfällning till lövsprickning. Bilen jag såg var en Corvette C2, inte årsmodell 63 men ändå...

En sånhärn alltså:
 
  • Klassisk svart sportbil, möjligen Chevrolet Corvette, blank yta, retro design, polerade kromdetaljer, samlarobjekt, fotograferad i studio.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
TommyC och 2 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Jag hade några ärenden runt huvudstaden idag. Det blåste ganska mycket och snöade en del, inte som i Skåne men helt klart ordentligt vinterväder. Vilka bilar folk använder är naturligtvis deras ensak, men för mig finns vissa gränser vilka fordon som kan vara aktuella i halv snöstorm. Iofs har jag inget eget exemplar av den bil jag såg idag, men jag skulle gärna ha en och då skulle den garageförvaras från lövfällning till lövsprickning. Bilen jag såg var en Corvette C2, inte årsmodell 63 men ändå...

En sånhärn alltså:
Den är ju av plast 🙂
 
  • Haha
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Jag har bytt batteri i vår Skoda Superb från 2018.
Efter byte blev det diverse felmeddelanden men efter några omstarter och en kort provkörning försvann alla meddelanden.
Bilen har start/stopp.
Behöver man lämna in bilen på verkstad för att koda in det nya batteriet?
 
Ja, eller hjälp av någon som har lämplig diagnosutrustning. Bilen blir väl inte okörbar om det inte görs, men för batteriets bästa så. Det som görs är inställning av kapacitet (Ah) och typ (standard, efb eller agm) och återställning/nollning av laddnings/urladdningsparametrar.
 
Redigerat:
  • Gilla
delux
  • Laddar…
Färdigställde dimljusfästena igår, nå ska målas och sånt ännu.

Framdel av grå bil, öppen motorhuv, registreringsskylt, gula dimljus, garagemiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
Ett kretskort som öppnar dörr och skjuter ut ramp i frugans Dodge gav upp.
Hål i bakre hjulhus hade sprutat in fukt på kortet.
Närbild av kretskort med elektroniska komponenter, reläer och ledningar, möjlig reparation eller testning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satt och glodde på kortet i 4dagar och 4 nätter och fann en ledningsbana som inte hade kontakt. Från CPU till en multiplexer.
Fixade det och pluggade in. Hände absolut ingenting!
Självförtroendet nådde sjöbotten igen.
Men frun måste ju ha bilen.
Helt handlingsförlamad är man väl i alla fall inte så jag byggde ett nytt kort som skulle passa på originalplatsen.

Oorganiserad elinstallation med kablar, säkringar och reläskydd inuti ett fordons elektriska system.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En spånskiva, 4 relän 3 glödlampor och 2 dioder. Funkar!
Att försöka hålla liv i en handikappanpassad bil är inte roligt.
Och man åker inte bara ner till bilhandlarn och köper en ny heller. Att få hjälp att skaffa en ny eller nyare är en synnerligen dyr och jobbig process.
Vi kommer förmodligen att handikappanpassa nästa bil själv istället.
Men den blir inte byggd med spånskiva och glödlampor. 😅
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.