4 4väggarochtak skrev:
jasså, intressant. Någon speciell typ eller serie av dem? Vad baserar du det på?
jag driver ett rörfretag med ca 10 anställda och har under flera år använt mig flitigt av deras produkter mot konsumentmarknaden. Det har varit relativt problemfritt under flera år, men under de senaste året så har det varit många reklamationer på köksblandare och duschblandare utspritt på flera konsumenter medans andra märken har obefintliga mängder reklamationer till en betydligt större mängd monterade blandare
 
  • Gilla
4väggarochtak
  • Laddar…
D Dr.L skrev:
jag driver ett rörfretag med ca 10 anställda och har under flera år använt mig flitigt av deras produkter mot konsumentmarknaden. Det har varit relativt problemfritt under flera år, men under de senaste året så har det varit många reklamationer på köksblandare och duschblandare utspritt på flera konsumenter medans andra märken har obefintliga mängder reklamationer till en betydligt större mängd monterade blandare
Ok, tack för infon. Då misstänker jag att du har bra koll på installation också? Om jag skulle få problem med Tapwells inbyggda badkarsblandare och inbyggnadsdusch, är allt enkelt åtkomligt då genom att bara skruva av frontluckan? Jämfört med om man tar ex. Hans Grohe inbyggnadslösning med en Joramark-låda, där man har tätskiktet delvis på framsidan av lådan men där själva öppningen är ska man bara ha fix och kakelplatta. Men för att öppna måste den då knackas bort även fixet skrapas bort. Eller räcker det i de allra flesta fall att enbart ta bort fronten på Hans Grohe också, så man får tillgång till iboxen's innandöme?
 
4 4väggarochtak skrev:
Ok, tack för infon. Då misstänker jag att du har bra koll på installation också? Om jag skulle få problem med Tapwells inbyggda badkarsblandare och inbyggnadsdusch, är allt enkelt åtkomligt då genom att bara skruva av frontluckan? Jämfört med om man tar ex. Hans Grohe inbyggnadslösning med en Joramark-låda, där man har tätskiktet delvis på framsidan av lådan men där själva öppningen är ska man bara ha fix och kakelplatta. Men för att öppna måste den då knackas bort även fixet skrapas bort. Eller räcker det i de allra flesta fall att enbart ta bort fronten på Hans Grohe också, så man får tillgång till iboxen's innandöme?
Hej,

man kan byta och reparera båda modellerna genom badrummet utan att påverka tätskiktet. Som du märkt så är joramarks boxar inte så billiga därför faller dom flesta för Tapwells lösning.
 
Jag har det i huset på de flesta ställena. Min uppfattning är ungefär att det är lite sämre än man hade hoppats. Jag har lite krångel med 2 av 3 produkter men deras support va 5 / 5. Men å andra sidan de är relativt billiga om man gillar designmässigt lite snyggare prylar. Åtminstone när jag gjorde om för 2 år sedan va de nästan de enda produkterna som kosta under 10k som inte såg ut som en offentlig toalett när man va klar. Jag vet märken som har snyggare grejer men de kostar 2-10 gånger så mycket som tapwell.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har schweiziskt (Franke) i köket, svenskt och italienskt (Mora och Tapwell) i badrummet, kan återkomma om 10 år vilket som hållt bäst
Kromet har nu synliga skador

Genomskinlig behållare med krökt botten och små partiklar eller grus. Ljusreflektioner och skuggor syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På morablandaren ser jag inget sådant
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har schweiziskt (Franke) i köket, svenskt och italienskt (Mora och Tapwell) i badrummet, kan återkomma om 10 år vilket som hållt bäst
Hej, får man komma in i mellantiden på åtta år och fråga hur det har gått? Är i gång med att planera nytt badrum och är osäker på om jag törs designa in Tapwell.
 
Kasper i Malmö Kasper i Malmö skrev:
Hej, får man komma in i mellantiden på åtta år och fråga hur det har gått? Är i gång med att planera nytt badrum och är osäker på om jag törs designa in Tapwell.
Just nu är mina tapwellblandare helt okej. De ser fortfarande fina ut och fungerar bra.

Som jämförelse så har jag bytt ventil-insats (för att fixa droppläckage) och bytt duschslang pga kromsläpp på en nyare FMM/Mora-duschblandare från deras "dyrare" segment. Just duschslangen fick jag faktiskt på garantin, men inte insatsen..


Men som kommentar: Bara för att ett visst märke fungerat bra förut betyder inte att de fungerar bra nu, och omvänt givetvis...
(Men just nu är i alla fall jag nöjd med tapwell-grejerna jag köpte för snart 10 år sedan)
 
A Anders243 skrev:
Just nu är mina tapwellblandare helt okej. De ser fortfarande fina ut och fungerar bra.

Som jämförelse så har jag bytt ventil-insats (för att fixa droppläckage) och bytt duschslang pga kromsläpp på en nyare FMM/Mora-duschblandare från deras "dyrare" segment. Just duschlangen fick jag faktiskt på garantin, men inte insatsen..
Tack för snabbt svar. Supertryggt att höra.
 
Kasper i Malmö Kasper i Malmö skrev:
Hej, får man komma in i mellantiden på åtta år och fråga hur det har gått? Är i gång med att planera nytt badrum och är osäker på om jag törs designa in Tapwell.
Har inte skett någon synbar skillnad från inlägget ovan från nov 22
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har inte skett någon synbar skillnad från inlägget ovan från nov 22
Ok så bra. Tack
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.