TRJBerg TRJBerg skrev:
Vad jag inte begriper är varför det inte tycks gå att betala med kort.
För att det är inne med appar? Och sen försöker säkert alla att ”låsa in” kunden med sin app. Lite som att jag tidigare hade ett gäng olika bensinkort men numera betalar allt bränsle med ett generellt kreditkort. Det går förhoppningsvis åt det hållet även med laddning.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
För att de tjänar mer om de slipper blanda in betalterminaler.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Det går ju att blippa ett bankkort i affärerna utan pinkod om det är max 400 kr. Borde funka i laddstolparna som kan läsa blippkort så extra hårdvara behövs egentligen inte. Idag kan man blippa bankkort på de nya laddarna hos OKQ8 och Circle K. För övriga har jag 8 st blippkort och taggar.
 
Logad Logad skrev:
Det går ju att blippa ett bankkort i affärerna utan pinkod om det är max 400 kr. Borde funka i laddstolparna som kan läsa blippkort så extra hårdvara behövs egentligen inte. Idag kan man blippa bankkort på de nya laddarna hos OKQ8 och Circle K. För övriga har jag 8 st blippkort och taggar.
Jag kan dessutom blippa kortet med Google wallet på alla tankstationer numera.

Det är nog främst inlåsningseffekt med abonnemang och att slippa kortavgifterna man är ute efter
 
Kort betalar man med ändå. Alla laddappar jag har (och de är många) har ett kreditkort knutet till sig.

Ni får gärna tro att det är något annat, jag tror att de bara vill dela med sig så lite av kakan som möjligt.

Inlåsning tror jag inte heller på. Ionity försöker med det genom att ha lägre rörligt pris om man abonnerar för någon hundring i månaden, men de flesta har inte ens sådana val.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Inlåsning tror jag inte heller på
Med inlåsning menar jag att man kanske hellre väljer att ladda där man redan har en app än att skaffa en ny app. Sen tror jag inte det fungerar något vidare med tanke på att jag som inte ens har en elbil ändå skaffat ett gäng laddappar...
 
TRJBerg
Ett kort har bättre driftsäkerhet än både mobil och appar.
 
RoTe RoTe skrev:
Kör man 70 på motorväg kör man på fel väg.
Att köra fortare än 70 med släp i detta väglaget vore väl oansvarigt?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Jag tycker att ni som tjatar på om kort istället ska använda konsumentkraften till att få liknande lösning som Tesla har.

Med det sagt föredrar jag kort framför app.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Nissens
F fribygg skrev:
Att köra fortare än 70 med släp i detta väglaget vore väl oansvarigt?
Vilket väglag tänker du på? Eller menar du att det är likadant i hela Sverige? 😂😂
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Att köra fortare än 70 med släp i detta väglaget vore väl oansvarigt?
Väglaget vi hade igår så hade det varit oansvarigt att ens köra i 60 utan släp. Det var "snorhelvetesslemmigthalt"

Trafikverket låg och sov så de kom 2330 och slängde på salt när det skulle bli 7 plusgrader....
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
TRJBerg
W witten skrev:
Jag tycker att ni som tjatar på om kort istället ska använda konsumentkraften till att få liknande lösning som Tesla har.

Med det sagt föredrar jag kort framför app.
Är det inte bättre att hålla sig till en i praktiken väletablerad "standard" som är i praktiken heltäckande i hela landet?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Eller menar du att det är likadant i hela Sverige? 😂😂
Är det det? Jag har inte ens varit utanför länsgränsen i dag så du som vet allt kan ju berätta för mig;)
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Ett kort har bättre driftsäkerhet än både mobil och appar.
Hur tänkte du nu?

Tycker det känns som jag byter plastkortet oftare än mobilen
 
Nissens
F fribygg skrev:
Är det det? Jag har inte ens varit utanför länsgränsen i dag så du som vet allt kan ju berätta för mig;)
Jag frågade vilket väglag det är du tänker på. Du borde ju veta… Du borde vara den ende som vet…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.