V VLJ skrev:
Tror inte det, snarare kanske privatuthyrt eller kanske ett dödsbo som rensats ut.
fast jag menar inte möblerna jag menar hela inredningen skriker inte bostad allt orginal är ju borta
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild][bild]
[länk]
3 lägenheter men klasas som villa ?

sämsta mäklar bilderna på länge i den här tråden är drönaren från 2005 och inga fler bilder på insidan påminner om när kronekalle säljer hus
 
M maria01 skrev:
3 lägenheter men klasas som villa ?

sämsta mäklar bilderna på länge i den här tråden är drönaren från 2005 och inga fler bilder på insidan påminner om när kronekalle säljer hus
Besiktningsprotokollet avslöjar ett hus med stort behov av renovering…
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
D Dortmunder DAB skrev:
Besiktningsprotokollet avslöjar ett hus med stort behov av renovering…
då är det ju viktigast med bra marknadsföring från mäklaren kan man ju tycka
 
  • Gilla
fatsug
  • Laddar…
M maria01 skrev:
fast jag menar inte möblerna jag menar hela inredningen skriker inte bostad allt orginal är ju borta
Jo, förstår vad du menar,.det ser lite märkligt ut. Mattan i köket t.ex. ser ju väldigt kommunal ut 😮
Men det är två personer folkbokförda där, som ägt det sedan mitten av 90-talet så gissar ändå på ovarsam renovering
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[bild][bild]

[länk]
Hamnade nog i fel tråd, detta härbre är ju helt nybyggt?
 
  • Haha
maria01
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Hamnade nog i fel tråd, detta härbre är ju helt nybyggt?
kolla bilderna igen så ser du att det är ett gamalt hus unde
Renovering pågår i ett rum med öppen spis, synligt träbjälklag och trägolv. Skyddsplast och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT
Verkar ha blivit lite dött i den här tråden, så kanske på tiden att jag bidrar med något igen - länge sen nu.

Den här 50-talspärlan har legat ute länge och jag tror det har varit visningar. Jag har inte kollat upp det men får anta att det önskade priset är högt för hus i området. Men i mina ögon lite av ett drömhus.

Tvåvåningshus med lutande tak, omgivet av grönska och en stenmur, i en lugn förort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen dörr från hus, utsikt över snötäckt trädgård, skohylla, inbjudande varm känsla mot kallt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korridor med ljusgröna dörrar, beige golv, smidesjärn och taklampa i äldre stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Retrokök med blå skåp, öppet vitrinskåp, köksredskap, kaffekokare, röd köksmaskin och trästol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välbevarat kök. Färgval på luckor känns lite mer modernt men jag tycker det funkar jäkligt bra med alla detaljer i ädelträ. Gillar särskilt kryddhyllan.

Mysigt kök med bord, stolar, fönster utsikt, frukt, karaff och spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Burspråk vid matplats.

Korridor i hemmiljö med synliga dörrar, trapphus i bakgrund, neutral färgpalett, bostadsinredning, ingen människa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rymligt, välbelyst rum med ett stort bord, stolar, ljuskrona, konstverk, och sittmöbler vid en fönstervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns även en väl tilltagen matsal.

Ett vardagsrum med två rosa fåtöljer, vit dörr, tavlor och beige interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett varmt, inbjudande rum med trägolv, möbler, växter och synligt dagsljus från ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum med trägolv, stora fönster, växter och öppen spis, hemtrevligt och ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här vardagsrummet ser fantastiskt ut med alla fönster i bredd...

Vardagsrum med fåtöljer, bord, matta, växter och stort fönster med utsikt över träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...nivåskillnaden...

Vardagsrum med öppen spis, soffa, fåtöljer, orientalisk matta, trägolv och ett fönster med snöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

... och inte minst den öppna spisen som nästan är lite ett mellanting mellan öppen spis och kakelugn, men ändå väldigt tidstypisk.

Eldstad med brinnande eld, kakelugn, designad metallvedhållare, konstverk på väggen, hörn av brunt fåtölj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väldigt snygg.

Ett vardagsrum med trägolv, kakelugn, soffor, tavlor och en trappa upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum med fönster, bokhyllor, trägolv, växter och klassisk inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om inte det räcker finns även en bibliotekshörna lika stor som mångas vardagsrum, i nära anslutning.

Träglasdörr till trappa, ytterkläder, termostat, beige tapet, vita lister, eluttag, ljusknapp, inga människor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhusvy av ett hus, visar en trappa, konst på vägg, och trägolv genom en öppen dörrram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så den grymt fina trappan. Men nu fick jag inte ladda upp fler bilder, får runda av i nästa inlägg.
 
  • Ett mysigt kök med blå skåp, vitt kylskåp, träbord och retro inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mysigt vardagsrum med bokhyllor, trägolv, möbler, fönster, kristallkrona och konst på väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhustrappa, trägolv, vit takpanel, blå väggar, konst, fönster, trähandledare, affisch med Sverige-karta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
sarsag och 19 till
  • Laddar…
Maria T
Ditt senast upplagda objekt @FunkishJonny är helt magiskt!
Som jag gärna velat bo i detta hus, men jag/vi trivs ju där vi bor, orkar inte flytta och jag gissar också att det inte är i närheten av Stockholm? Och är det så, prislappen betydligt över vårt max.
Men vackert, kul att kolla på.
 
  • Gilla
  • Älska
Brotorpet och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ditt senast upplagda objekt @FunkishJonny är helt magiskt!
Som jag gärna velat bo i detta hus, men jag/vi trivs ju där vi bor, orkar inte flytta och jag gissar också att det inte är i närheten av Stockholm? Och är det så, prislappen betydligt över vårt max.
Men vackert, kul att kolla på.
Så är det ju ofta - att man får nöja sig med att drömma. Men det är kul, även om det också smärtar ibland.

Som Bromma1927 skrev ovan, Södertälje 6 850 000 kr utgångspris, länk här: https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-mariekall-sodertalje-kommun-brogatan-7-20877255. Skulle tagit med länken i uppföljande inlägg med bilder på trädgården, men batteriet dog precis innan det inlägget blev klart, så har inte hunnit dit förrän nu.

Kanske lite överspelt nu men här kommer de sista bilderna jag skulle tagit med:

Spiraltrappa, träledstänger, konst på väggarna, modern inredning, mörkblå och träfärger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappan är också väldigt snygg. Åter igen känns det där petroleumfärgvalet väldigt modernt - här hade jag än mer känt för att plocka fram penseln, men det är en smal sak. Tror ni vangstyckena varit målade eller bara lackade från början?

En spiraltrappa med trästeg, mörkblå väggar, och elegant smidesräcke, sedd ovanifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhus trappa, trägolv, blå väggar, konstverk, vit tak, dörröppning, retro inredning, hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inredningsbild, korridor med trägolv, ljusblå dörrar, vit skåp, vägglampor och mönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhus med takfönster, mönstrad tapet, taklampa. Ljust och hemtrevligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stort plus att man får både ordentligt med fönster över trappan och ett takfönster uppe i övre hallen. De borde ge ett fint ljusinsläpp utöver vad man kan räkna med i en övre hall omgiven av sovrum.

Trädgård med grön gräsmatta, träd, cykel, stenstig och tegelmur på en molnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och tomten är också grymt fin.

En lugn trädgård med ett hus, träd, gräsmatta, och en uteplats med bord och stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trevlig trädgårdshörna med stol, växter, trädgrenar i förgrunden och stenstig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett enfamiljshus i lantlig miljö omgivet av träd och grönska under tidig höst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vissa hus är minst lika fina bakifrån som framifrån.
 
Redigerat:
  • Gilla
Keiller och 8 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Fint kök.
 
Jag ser definitivt ett problem: Delvisrenoveringen.
Man har målat en massa trädetaljer vita, vilket avskräcker dem som gillar orginal, men alla sjögrästapeter är kvar, vilket avskräcker dem som vill ha "ljust och fräscht". Båda dessa grupper ser alltså ett rejält arbete framför sig.

Köksluckorna är ju väldigt enkla att åtgärda, kostar inte så mycket att lämna in dem på spraylackering. Dock bör man ju åtgärda golvet, det är korkmatta som nog är på upphällningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.