A AG A skrev:
Vad synd att du inte läste klart hela inlägget du citerade.
Då hade de sett att kylen stod framdragen vid städbesiktningen. En kyl som städfirman nekar till att de dragit fram. VEM, OCH NÄR, HAR DRAGIT FRAM KYLEN???

TS hövdar att det inte fanns några märken då. Frågan är bara varför hon vet det. Fanns det någon anledning till att undersöka golvet noga, då hon bara skulle fixa en hatthylla. Mer sannolikt var bara att hon inte la märke till några skador i golvet.
Men framförallt. Köparen kan omöjligtvis ha flyttat på kylen. Städfirman nekar till att de gjort det. Mest sannolikt för att de råkade orsaka en skada när de flyttade på den. En skada som de vill slippa att ersätta.
Exakt, och TS lär ju knappast ha kollat under kylen som var framdragen efter märken heller (TS får gärna rätta mig om jag har fel).
 
Unikt namn
A AG A skrev:
Vad synd att du inte läste klart hela inlägget du citerade.
I #132 står det väl ändå att frysen var framdragen.
Text på svenska med markerat ord "frysen" i röd ruta. Diskussion om skador och städning.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
I #132 står det väl ändå att frysen var framdragen.
[bild]
Spelar roll
 
Unikt namn
T TobiasStockholm skrev:
Spelar roll
En framdragen frys har svårt att dölja märken framför en kyl? 🤷‍♂️
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
En framdragen frys har svårt att dölja märken framför en kyl? 🤷‍♂️
Jaha du menar så. Så kan det ju vara förstås men det framgår inte av TS om märkena var där de skulle ha varit synliga vid inspektionen av flyttstäden.
 
P
A AG A skrev:
Vad synd att du inte läste klart hela inlägget du citerade.
Det gjorde jag faktiskt.
A AG A skrev:
Då hade de sett att kylen stod framdragen vid städbesiktningen. En kyl som städfirman nekar till att de dragit fram.
Städfirman nekade till att ha åstadkommit märken på golvet. TS såg inga märken på golvet dagen innan tillträde.
A AG A skrev:
VEM, OCH NÄR, HAR DRAGIT FRAM KYLEN???
Antagligen ingen.

Jag citerar ur inlägg #132 igen:
"Ja, frysen var utdragen vid kontroll av städningen".

Det troligaste är att köparna har gjort märken på något sätt. De har haft ungefär en månad på sig att göra märken efter tillträdet. Om det nu ens finns några märken. TS tycks inte ha fått några bevis för det av köparna.

"Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth" – Sherlock Holmes
 
Redigerat:
  • Gilla
noxxus och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det gjorde jag faktiskt.

Städfirman nekade till att ha åstadkommit märken på golvet. TS såg inga märken på golvet dagen innan tillträde.

Antagligen ingen.

Jag citerar ur inlägg #132 igen:
"Ja, frysen var utdragen vid kontroll av städningen".

Det troligaste är att köparna har gjort märken på något sätt. De har haft ungefär en månad på sig att göra märken efter tillträdet. Om det nu ens finns några märken. TS tycks inte ha fått några bevis för det av köparna.

"Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth" – Sherlock Holmes
Du tycker inte själv att det låtet lite långsökt. Alltså att köparen flyttar in. Han drar, av någon anledning, fram kylen/frysen och råkar av misstag skada golvet. Han hittar då på att någon annan gjort det...
Så tänker man inte i en sådan situation.

För det andra. När städningen är klar, hör genast chefen för städbolaget av sig och säger att de slarvat (han underkänner arbetet). De får ytterligare tid på sig. Men efter detta står kylen/frysen framdragen. Köparen kan omöjligtvis ha gjort det. Men chefen för städbolaget är tydligen ivrig med att få säga att de minsann aldrig drar fram någon kyl/frys. Det verkar som om han säger detta, utan att någon frågar. Dessutom ska städning bakom vitvaror ingå i flyttstädning.

Varför agerar chefen för städbolaget så här, om han var oskyldig till märkena.
 
  • Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Du tycker inte själv att det låtet lite långsökt. Alltså att köparen flyttar in. Han drar, av någon anledning, fram kylen/frysen och råkar av misstag skada golvet. Han hittar då på att någon annan gjort det...
Så tänker man inte i en sådan situation.

För det andra. När städningen är klar, hör genast chefen för städbolaget av sig och säger att de slarvat (han underkänner arbetet). De får ytterligare tid på sig. Men efter detta står kylen/frysen framdragen. Köparen kan omöjligtvis ha gjort det. Men chefen för städbolaget är tydligen ivrig med att få säga att de minsann aldrig drar fram någon kyl/frys. Det verkar som om han säger detta, utan att någon frågar. Dessutom ska städning bakom vitvaror ingå i flyttstädning.

Varför agerar chefen för städbolaget så här, om han var oskyldig till märkena.
Det är fan det mest underliga i historien, hur fasen flyttstädar städfirman bakom kyl/frys utan att dra fram kylen/frysen 😆
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
P
A AG A skrev:
Du tycker inte själv att det låtet lite långsökt.
Nej.
 
P
A AG A skrev:
Varför agerar chefen för städbolaget så här, om han var oskyldig till märkena.
Jag citerar ur inlägg #132 igen:
"Det konstiga är ju då när jag, dagen innan tillträde (då var städningen klar sedan två dagar), var där och fixade hatthyllan så fanns det ju inga märken på golvet".
 
P pmd skrev:
Jag citerar ur inlägg #132 igen:
"Det konstiga är ju då när jag, dagen innan tillträde (då var städningen klar sedan två dagar), var där och fixade hatthyllan så fanns det ju inga märken på golvet".
Varför svarar du inte på mina frågor? Vidare hade det varit mer meningsfullt att duskutera om du läste vad jag skrev. Jag har kommenterat att TS inte såg några märken då!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
P
Har vi inte rett ut nu att varken TS eller städbolaget har gjort några märken fram kyl och frys?

TS såg inga märken där dagen innan köparens tillträde. Ungefär en månad senare kommer köparen med ett krav på ersättning för märken framför kyl och frys. Vem som har gjort de märkena vet vi förstås inte, men de är inte orsakade av TS eller av TS anlitade städare. Ersättningskravet är alltså grundlöst.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Har vi inte rett ut nu att varken TS eller städbolaget har gjort några märken fram kyl och frys?

TS såg inga märken där dagen innan köparens tillträde. Ungefär en månad senare kommer köparen med ett krav på ersättning för märken framför kyl och frys. Vem som har gjort de märkena vet vi förstås inte, men de är inte orsakade av TS eller av TS anlitade städare. Ersättningskravet är alltså grundlöst.
Kanske har du rett ut saken med dig själv. Du påstår ju bara saker, utan att svara på andras tankar/åsiikter om vad som kan ha hänt.

Jag kan bara inte begripa varför du till en början undrar vad jag menar, när du ändå inte läser vad jag skriver.
Maken till trög person, har jag aldrig varit med om.
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
@AG A och @pmd
Vad tycker ni - ska vi säga oavgjort, eller tror någon av er fortfarande på vinst i den här diskussionen?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
@AG A och @pmd
Vad tycker ni - ska vi säga oavgjort, eller tror någon av er fortfarande på vinst i den här diskussionen?
Tyvärr deltog vi aldrig i samma tävling, skulle jag säga😄.
Min "tävling" handlade snarast om vem som flyttat på kylen/frysen, först. Samt varför, främst, städfirman betedde så underligt.

Medans @pmd :s "tävling" handlade bara om att han bestämt sig för att köparen gjort märkena efter inflytt.

Man känner sig lite "snuvad på konfekten" när man märker att ens motspelare hela tiden har spelat på en annan plan😂
 
  • Haha
TobiasStockholm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.