Unikt namn
Med 20 lager bubbelplast blir TVn mer tålig mot gupp...
 
  • Gilla
Josef9191
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
En 75” tv går inte in i vilken bil som helst….:)
Det sa jag inte, jag bara konstaterade att släp kan vara rätt så stumma i fjädringen.
Jag personligen hade inte lastat en tv på ett släp utan hellre lånat en större kombi eller minibuss och kört den där.
Alla gör vi som vi själva vill:)
 
Bästa måste ju va att sälja tv:n och köpa en ny med hemkörning till den nya adressen.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Egentligen spelar inte märket på filten något roll så länge den är CE märkt och godkänd av tv-flyttarförbundent.
Helst ska den ju också vara närproducerad och handgjord.
Personligen föredrar jag ull men fler och fler i branschen har börjat gå över till syntetiska material.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
En 75” tv går inte in i vilken bil som helst….:)
En Citroen måste ju införskaffas, kanske en DS?
 
A Argastesnickaren skrev:
Det sa jag inte, jag bara konstaterade att släp kan vara rätt så stumma i fjädringen.
Jag personligen hade inte lastat en tv på ett släp utan hellre lånat en större kombi eller minibuss och kört den där.
Alla gör vi som vi själva vill:)
Vilken kombi hade du lånat för att få in en 75-tumstv?
 
MathiasS MathiasS skrev:
En 75” tv går inte in i vilken bil som helst….:)
Körde hem 75” på släpet när den köptes, utan kartongen hade den nog gått i Volvon. 😎
 
  • Gilla
Thomas M och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Vilken kombi hade du lånat för att få in en 75-tumstv?
Dom flesta kan fälla baksätet:)
Har själv en 75 som mäter 1000 gånger 1700mm.
Det klarar dom flesta större kombi.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Är tvn svindyr så kan det vara en fördel att flyttfirmor har försäkring.
 
en stor tv ska transporteras stående, liksom fönster och balkongdörrar
God forts
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Här kommer ett seriöst svar:

Slå in TV:n ordentligt i täcken, filtar och ställ den gärna på en skumgummimadrass i botten. Det spelar ingen större roll vilket märke du använder.

Det viktiga är att TV:n är fastspänd (lagom hårt) du kör den. Gärna med trycket nedåt mot flaket/golvet (vad det nu blir för fordon).

Så länge den är fastspänd så gör det enligt min erfarenhet inget om det skulle skumpa lite.

Att spänna/surra fast den förutsätter förstås att den är inpackad på ett sådant sätt att den inte tar skada av själva fastspännandet. Du kan lägga något som fördelar trycket.

Om du använder plast och packar in allting i, så får du ett stabilt paket och det är väldigt liten risk att tv:n kommer att skadas.
 
A Argastesnickaren skrev:
Det sa jag inte, jag bara konstaterade att släp kan vara rätt så stumma i fjädringen.
Jag personligen hade inte lastat en tv på ett släp utan hellre lånat en större kombi eller minibuss och kört den där.
Alla gör vi som vi själva vill:)
Jo du har nog rätt. Tror inte det spelar så stor roll om man har ordentliga täcken under men det är säkert ännu bättre med nån skåpbil.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
et viktiga är att TV:n är fastspänd (lagom hårt) du kör den. Gärna med trycket nedåt mot flaket/golvet (vad det nu blir för fordon).
Problemet med en modern tv är att det inte finns något att spänna i. Tittar jag på tv jag har framför mig nu så är den inte ens en cm tjock så att spänna i något som bara är själva skärmen skulle inte jag göra.
 
MathiasS MathiasS skrev:
En 75” tv går inte in i vilken bil som helst….:)
Då får man väl byta bil!
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
en stor tv ska transporteras stående, liksom fönster och balkongdörrar
God forts
Nej, det har inget med storleken att göra.
Du kan absolut transportera en 75" LED liggande med skärmen uppåt.
Du bör däremot inte lasta något annat ovanpå.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.