R
S Saelen skrev:
Jag har DRESSERAT min Balrog. Om man säger ordet Ernst går den till attack
Nejdå även en Balrog smälter för Ernst…
 
  • Älska
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo att få tag på Glamdring är nog svårt....hmm?
Nä Orcrist är inte så lätt att ta heller där det vilar på Thorins grav i ensamma berget.
 
R Rejäl skrev:
Nejdå även en Balrog smälter för Ernst…
En balrogs magsyra smälter Ernst!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
En balrogs magsyra smälter Ernst!
Nejdå många är beroende av Ernst han behövs särskilt nu i juletider till o med fribygg har haft han i knät😂❤️
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
D
När jag köpte hus var räntan en miljon procent. Därför vinner jag alla diskussioner och förstår allting bättre än alla andra.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Nejdå många är beroende av Ernst han behövs särskilt nu i juletider till o med fribygg har haft han i knät😂❤️
Det finns hjälp att få för att bli av med beronde
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
När jag köpte hus var räntan en miljon procent. Därför vinner jag alla diskussioner och förstår allting bättre än alla andra.
Ok så vad har vi sagt som är fel❓
 
R
N Niq skrev:
Det finns hjälp att få för att bli av med beronde
Hjälpen på BH har varit att Karo äter upp Ernst så den har vi alla tackat nej till😉
 
  • Wow
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag skulle vilja ta upp en viktig samhällsfråga till debatt!
Nu när Vahetterenu Mining fått tillstånd till gruvbrytning i Gallok, har det lokala företaget Old Norse Mining börjat snegla på Norra Kärr-fyndigheten med jordartsmetaller. Den tänkta gruvan kommer ligga i närheten av Vättern, och den har Försvarsmakten och historiskt en massa pappersbruk monopol på att förorena, så det måste bli ren gruvdrift. Därför har man lejt in en expertgrupp, dvärgar. (Inte såna bövla hittepå-Tolkien/GejmofThrones-dvärgar, utan riktiga fornnordiska dvärgar som kan gruvbrytning och metallframställning.) Dvärgarna har givetvis organiserat sig fackligt i det nya LO-förbundet som faktiskt heter LO, men betyder "Liten och Ond".
Nu kommer vi till frågan: vad ska Tesla och Elon Musk göra? Han behöver ha jordartsmetaller till sina elbilar, men metallerna har producerats av fackligt anslutna dvärgar, vilket inte stämmer med Teslas värdegrund.
Dvärgarnas talesman (fornnordiska dvärgar är endast män) säger att de "har metoder" för att ordna upp Teslas inställning till facklig organisation. Är dvärgarnas metoder lagliga, eller finns svart magi och förhäxat guld i Brottsbalken?
Diskutera!
Tror inte Tesla bryr sig så länge dom kan stjäla jag menar köpa billigt och sälja dyrt.

Allt är tydligen lagligt att skriva in i avtal det är först när man försöker använda dom eventuellt olagliga villkoren som det blir olagligt om en konflikt uppstår.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
Jajamen Svea rike i ett nöt skal🥴
 
Redigerat:
R Rejäl skrev:
Nejdå många är beroende av Ernst han behövs särskilt nu i juletider till o med fribygg har haft han i knät😂❤️
Pratade de om det första som poppade upp?
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fast här infinner sig en intressant fråga. Ponera att jag vill bygga en harpun i trädgården.
Krävs det bygglov och är det någon som har en ritning att dela med sig av?

*frågar åt en vän*
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D
Grannen parkerar aldrig, hen bara kör och kör och kör.

Detta måste ta slut, hur gör jag för att grannen ska parkera.

Jag orkar snart inte mer...
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Alla män har inte skägg! Alla män är inte dvärgar heller, även om alla dvärgar är män.
Om Karo delar Ernst i två får vi då två dvärgar fast bara en av dem har skägg?
 
S Saelen skrev:
Fast här infinner sig en intressant fråga. Ponera att jag vill bygga en harpun i trädgården.
Krävs det bygglov och är det någon som har en ritning att dela med sig av?

*frågar åt en vän*
Det är ju självklart att det inte är bygglovspliktigt med en harpun! Det är visserligen ett livsfarligt vapen, men sådana nämns inte öht i Plan- och bygglagen. Det viktiga är att harpunen inte är volymskapande. Passa på och bygg ett bygglovsfritt trädäck runt den också, när du ändå håller på!
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.