J
D dthompa skrev:
Ring dom och förhandla. Vi har tv och bredband hos telenor. Efter samtal med dom idag fick vi ner priset med ca 300 kr/månad. Dom höjer för befintliga kunder men har nykunds erbjudanden. En gång om året behöver man ringa och prata med dom.
Gör det samma varje gång bindningstid löper ut. Hota med uppsägning.
 
  • Gilla
Larsen210
  • Laddar…
Precis så
 
jasi288 jasi288 skrev:
Det var priset jag fick när jag angav adressen. 100/10 125kr/mån
Och från de företagens egna sidor, eller någon annan sajt?
 
M Micke5811 skrev:
Idag kom följande brev från Telenor, se bild

Höjning från 289:-/månad till 499:-/månad

Jag kan acceptera typ 50 kr men höjning med 210:- är ju smärtgräns
Har jobbat inom branschen så har lite koll, nätägaren höjer priset emot Telenor, säg att nätägaren tar ut en avgift på 449kr för 100/100 då måste Telenor höja, det är sjuk skillnad mellan olika nätägaren och andra, vissa städer har bredband för 99kr för 100/100 medans andra städer har 449/499 för samma tjänst.
 
E EmilAbrahamsson1 skrev:
Har jobbat inom branschen så har lite koll, nätägaren höjer priset emot Telenor, säg att nätägaren tar ut en avgift på 449kr för 100/100 då måste Telenor höja, det är sjuk skillnad mellan olika nätägaren och andra, vissa städer har bredband för 99kr för 100/100 medans andra städer har 449/499 för samma tjänst.
Jag tycker att den här monopolliknande marknaden det handlar om särskilt i glesbygd där det bara finns ett nät att välja på borde regleras och granskas av Post och Telestyrelsen. Det borde helt enkelt inte vara tillåtet att först lägga ner en ledning och sedan locka folk med billiga abonnemang och sedan efter bara ett par tre år så kostar det mer än dubbelt så mycket som man hade kalkylerat med från början. Nu protesterar jag genom att fimpa fibern så får de inga pengar alls pga orimliga prishöjningar. Kommer köra mobilt bredband istället. Har man god täckning så fungerar det lika bra och det kan ge nätägarbolagen en välbehövlig tankeställare om det blir tillräckligt många som säger upp sina abonnemang på fiber.
Testa bara först med mobilen så man har bra täckning och hastighet där man bor är ett bra tips!
 
  • Gilla
Hank_Ö och 2 till
  • Laddar…
M Micke5811 skrev:
Idag kom följande brev från Telenor, se bild

Höjning från 289:-/månad till 499:-/månad

Jag kan acceptera typ 50 kr men höjning med 210:- är ju smärtgräns
Säg upp avtalet och ta ett nytt hos dom. Då får du kampanjpriset i ett år. Det borde vara halva priset.
Jag har gjort så i några år utan problem.
Du är ny kund dagen efter att abonnemanget upphört. Man får visserligen returnera routern numera då den är bunden till avtalet.
Det är inte mycket nytta med att byta leverantör heller. Priserna är ganska lika.
 
Ibland är det skönt med mobilt bredband.
269 kr inklusive 5g router i månaden.
125-250 mbit beroende på tid på dygnet och vädret.
Ensam i hushållet för det mesta och tycker själv att det är bra fart i grejorna.
25000 kr för installation i nytt hus där slangen ligger grävd fram till deras rör plus sen avgift på det
Fortsätter nog köra mobilt:)
 
  • Gilla
Klabbis 3000 och 2 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Ibland är det skönt med mobilt bredband.
269 kr inklusive 5g router i månaden.
125-250 mbit beroende på tid på dygnet och vädret.
Ensam i hushållet för det mesta och tycker själv att det är bra fart i grejorna.
25000 kr för installation i nytt hus där slangen ligger grävd fram till deras rör plus sen avgift på det
Fortsätter nog köra mobilt:)
Hej. Vilken operatör har du till det priset ?
 
N nissebrun skrev:
Hej. Vilken operatör har du till det priset ?
Tre.
Dom hade öppnade paket med router som var returnerade men nya med full garanti (förmodligen såna som provat men haft dålig täckning)
Med den gamla routern kom jag upp i ca 30-50 mbit med en extern liten inomhus antenn.
Den nya rastar den gamla utan antenn.
 
M Micke5811 skrev:
Idag kom följande brev från Telenor, se bild

Höjning från 289:-/månad till 499:-/månad

Jag kan acceptera typ 50 kr men höjning med 210:- är ju smärtgräns
Säg upp det, då kommer du få ert nytt billigare erbjudande. Jag gör det varje år
 
P p950nlu skrev:
Säg upp det, då kommer du få ert nytt billigare erbjudande. Jag gör det varje år
Tror många som inte förstår, det är alltså INTE Telenor som är boven i det hela det är nätägaren, nätägaren tar ut en avgift för att leverera internet till sina kunder inom nätet dom äger, Telenor köper rätten att sälja fiber där, Telenor styr alltså inte priset som kunden betalar utan det för nätägaren, spelar ingen roll om man säger upp han kommer få samma pris ändå, enda lösningen är att flytta utanför nätägarens område.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
M Micke5811 skrev:
Idag kom följande brev från Telenor, se bild

Höjning från 289:-/månad till 499:-/månad

Jag kan acceptera typ 50 kr men höjning med 210:- är ju smärtgräns
Samma problem här fast med Telia.
Hade 250/250 för 299:-, men nu vill de ha 589:-

Så nu blir det till att leta efter annat
 
E EmilAbrahamsson1 skrev:
spelar ingen roll om man säger upp han kommer få samma pris ändå
Hur tänker du då? De flesta leverantörer brukar ha erbjudanden till nya kunder. Jag sparar 3000:- om jag tecknar ett nytt avtal med Telenor jämfört med om jag stannar kvar som kund.

Telenor bredbandsreklam med kampanjpris och hastighetsinformation.
 
useless useless skrev:
Hur tänker du då? De flesta leverantörer brukar ha erbjudanden till nya kunder. Jag sparar 3000:- om jag tecknar ett nytt avtal med Telenor jämfört med om jag stannar kvar som kund.

[bild]
Jo absolut men nu har han ju fått ett brev hem i lådan där det framgår tydligt att nätägaren höjer priserna.
Det är lite annorlunda om det bara är så att din bindningstid har löpt ut och du inte har rabatter kvar.
 
E EmilAbrahamsson1 skrev:
Tror många som inte förstår, det är alltså INTE Telenor som är boven i det hela det är nätägaren, nätägaren tar ut en avgift för att leverera internet till sina kunder inom nätet dom äger, Telenor köper rätten att sälja fiber där, Telenor styr alltså inte priset som kunden betalar utan det för nätägaren, spelar ingen roll om man säger upp han kommer få samma pris ändå, enda lösningen är att flytta utanför nätägarens område.
Även nätägaren drabbas ju om avtalet sägs upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.