pacman42 pacman42 skrev:
Blå tejp med limstift fungerar kalasbra enligt min uppfattning. Jag placerar numera om utskrifterna så att jag oftast bara behöver byta en tejpremsa åt gången... :)

Om jag har höga krav på utseendet kör jag på ny tejp, med mindre krav så återanvänder jag den några gånger.

Riktigt små delar kör jag utan limstift.
Ok ska prova det
Använder du plasten som ska vara bakom? Är väl nån typ av skydd så värmen ska stanna bättre i utskriften.
 
nino nino skrev:
Ok ska prova det
Använder du plasten som ska vara bakom? Är väl nån typ av skydd så värmen ska stanna bättre i utskriften.
Jag har plastkåpan på framsidan och har en "öppnad" plastpåse som "värmebroms" bakom. Det gör dock inte så stor skillnad, jag ser dem mer som dammskydd...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tråden gick av eller fastnade på nåt sätt i huvudet idag..

Provade flera gånger att ladda ur tråden men icke

Finns det nåt trix, nu har jag meckat isär hela skrivarhuvudet men en klutt sitter i munstycket och delen ovanför ☹️

Finns två trådar, antar att det är tempgivaren, annars kunde man ju lägga den i ugnen eller värma med gasol eller nåt
 
Brukar ni ladda ur tråden efter ni skrivit ut nåt eller får den sitta i?
 
Jag laddar ur tråden när jag byter tråd, inte annars.

Tråden har fastnat en gång för mig, då tog jag loss huvudet och lyckades pilla ut resterna mha mindre stoppnålsar.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Så här ser skrivarhuvudet ut isär skruvat, nu ska det bara ihop

Delar och komponenter upplagda på ett underlag, inkluderar fläktar och metallfästen, ser utmonterade eller demonterade ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ihop, återstår att se om det funkar...

Elektronisk apparat med fläkt, kablar och skruvar, monterad på en yta, oskarp förgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
namnbyte
pacman42 pacman42 skrev:
Blå tejp med limstift fungerar kalasbra enligt min uppfattning. Jag placerar numera om utskrifterna så att jag oftast bara behöver byta en tejpremsa åt gången... :)

Om jag har höga krav på utseendet kör jag på ny tejp, med mindre krav så återanvänder jag den några gånger.

Riktigt små delar kör jag utan limstift.
Har em helt annan skrivare, men reagerade på att det måste bli en hyfsad åtgång av tejp och lim. Aldrig testat hårspray? Har sedan begynnelse kört den stora rosa extra strong-hårsprayen som finns typ överallt, sitter som berget och enkelt att rengöra efteråt. Men i regel behövs bara en ny dutt hårspray på anläggningsområdet.
 
Funkar

Färgglad 3D-skrivare med klistermärken och varningsskylt på skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men har alltid problem med att det släpper från plattan, nu provade jag med hårspray men det verkar lyfta iaf
Har en 3h utskrift och måste åka på jobbet, vet inte om jag ska bryta eller låta den gå...
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Har inte läst tråden så du kanske redan provat men vanligt limstift fungerar bra, även vid utskrift på ren glasskiva.
 
namnbyte namnbyte skrev:
Har em helt annan skrivare, men reagerade på att det måste bli en hyfsad åtgång av tejp och lim. Aldrig testat hårspray? Har sedan begynnelse kört den stora rosa extra strong-hårsprayen som finns typ överallt, sitter som berget och enkelt att rengöra efteråt. Men i regel behövs bara en ny dutt hårspray på anläggningsområdet.
Jag byter tejp efter 10-20 utskrifter. Bättrar på med limmet var 5:e utskrift ungefär. Det går inte särskilt mycket då.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag byter tejp efter 10-20 utskrifter. Bättrar på med limmet var 5:e utskrift ungefär. Det går inte särskilt mycket då.
Körde du limstift?
Pla?
Vad har du för temp på första lagret och temp sen?
 
nino nino skrev:
Körde du limstift?
Pla?
Vad har du för temp på första lagret och temp sen?
Limstift, ja. Har inte tempsiffrorna i huvudet tyvärr.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
AXS
Har ni testat skriva ut på väl rengjord glasskiva? Fungerar utmärkt förutom igår då printen lossnade och fyllde upp hela huvudet, fläkten och allt däromkring. Dyrt fel...

FR4 är även det utmärkt att skriva ut på. Och så alltid brim såklart.
 
Trodde det skulle funka men icke

Trassliga 3D-skrivarfilament på rött bord; svarta och genomskinliga plasttrådar, oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
nevinator och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.