S Skullbone skrev:
För det är endast olagliga saker som är rimligt att störa sig på? 😆 Att en granne inte vill ha lastbilen framför sin egna tomt så de parkerar framför grannen istället är helt rimligt enligt dig? 🙃
Nej det är inte rimligt. Det är därför det är förbjudet att parkera tung lastbil mellan 22 och 06 i Stockholms kommun. Hur andra kommuner gjort vet jag inte.
 
  • Gilla
ajn82 och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Om ni inte tycker om reglerna som gäller där ni bor så kanske ni skulle fundera på att flytta…
Sluta nu!
Bara för att det inte är olagligt att parkera på gatan, utanför grannens hus, så är det faan inte okej. Tycker grannen att det är okej att parkers på vägen, så får det väl vara utanför sitt eget hus.
Om inte grannen skärpt till sig, efter att jag pratat med honom/henne. Så hade jag inte tvekat i att ta saken i egna händer. Exempelvis att jag "råkade"släppa ut luften ur däcken. Eller "råka" tappa några vassa föremål där han parkerade. Eller varför inte "råka" spilla färg på bilen.
Nja, inget som förstörde bilen. Utan bara sådant som inte var olagligt, men absolut inte okej😉.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
H-Thomasson och 9 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Sluta nu!
Bara för att det inte är olagligt att parkera på gatan, utanför grannens hus, så är det faan inte okej. Tycker grannen att det är okej att parkers på vägen, så får det väl vara utanför sitt eget hus.
Om inte grannen skärpt till sig, efter att jag pratat med honom/henne. Så hade jag inte tvekat i att ta saken i egna händer. Exempelvis att jag "råkade"släppa ut luften ur däcken. Eller "råka" tappa några vassa föremål där han parkerade. Eller varför inte "råka" spilla färg på bilen.
Nja, inget som förstörde bilen. Utan bara sådant som inte var olagligt, men absolut inte okej😉.
Vem som helst får väl parkera upp till 24 timmar efter gatan? Ingen kan påverka vem som parkerat var! Om folk tänkte som dig skulle det bli anarki och järnpåkar, låter lockande va?
 
  • Gilla
och en till och 18 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Sluta nu!
Bara för att det inte är olagligt att parkera på gatan, utanför grannens hus, så är det faan inte okej. Tycker grannen att det är okej att parkers på vägen, så får det väl vara utanför sitt eget hus.
Om inte grannen skärpt till sig, efter att jag pratat med honom/henne. Så hade jag inte tvekat i att ta saken i egna händer. Exempelvis att jag "råkade"släppa ut luften ur däcken. Eller "råka" tappa några vassa föremål där han parkerade. Eller varför inte "råka" spilla färg på bilen.
Nja, inget som förstörde bilen. Utan bara sådant som inte var olagligt, men absolut inte okej😉.
Varför spelar det roll vem som parkerar framför vilket hus?
I vissa fall står man mer ivägen utanför sitt eget hus mittemot grannens utfart.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
S Skullbone skrev:
Att en granne inte vill ha lastbilen framför sin egna tomt så de parkerar framför grannen istället är helt rimligt enligt dig?
Enligt mig är det helt rimligt att precis vem som helst parkerar var den vill så länge parkeringsregler/lagstiftning följs. Man råder inte över hur det ska parkeras på en gata bara för att man äger en fastighet som gränsar mot gatan.
 
  • Gilla
och en till och 16 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Sluta nu!
Bara för att det inte är olagligt att parkera på gatan, utanför grannens hus, så är det faan inte okej. Tycker grannen att det är okej att parkers på vägen, så får det väl vara utanför sitt eget hus.
Om inte grannen skärpt till sig, efter att jag pratat med honom/henne. Så hade jag inte tvekat i att ta saken i egna händer. Exempelvis att jag "råkade"släppa ut luften ur däcken. Eller "råka" tappa några vassa föremål där han parkerade. Eller varför inte "råka" spilla färg på bilen.
Nja, inget som förstörde bilen. Utan bara sådant som inte var olagligt, men absolut inte okej😉.
Grannen verkar ju bo på vändplatsen så han kan väl inte ställa bilen utanför sin egen tomt. Och hans uppfart är full. Jag hade i alla fall inte byggt om trädgården, gjort markarbete etc för att ha en tredje plats i något år innan dottern flyttar hemifrån. Men man kan ju garanterat prata om saken och komma till en lösning som ingen känner sig kraftigt kränkt över.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Enligt mig är det helt rimligt att precis vem som helst parkerar var den vill så länge parkeringsregler/lagstiftning följs. Man råder inte över hur det ska parkeras på en gata bara för att man äger en fastighet som gränsar mot gatan.
Tycka o önska får man väl😢
 
A AG A skrev:
Bara för att det inte är olagligt att parkera på gatan, utanför grannens hus, så är det faan inte okej
Jasså? Om det inte är "olagligt att parkera på gatan" så är det väl "lagligt att parkera på gatan" vilket för mig är samma sak som att det är okey. Vem ska bestämma över om vart det är okey att parkera om inte lagstiftaren?

Finns det (många) andra lagliga parkeringsplatser som du anser inte vara okey att använda? Hur ska någon kunna veta vad som är okey om man inte kan utgå från parkeringsregler/lagstiftning?
 
  • Gilla
Richiehammer och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Tycka o önska får man väl😢
Klart man får. Jag kan tycka att blå bilar är fula men det påverkar heller ingenting...
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Klart man får. Jag kan tycka att blå bilar är fula men det påverkar heller ingenting...
Fråga AG A vad han skulle gjort med en blå bil?😉😂
 
  • Gilla
  • Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Fråga AG A vad han skulle gjort med en blå bil?😉😂
Hade den jämt och ständigt stått parkerad utanför mitt hus. Så hade den iallafall inte varit blå, länge till😄
 
  • Haha
Hjälp Hjälp
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nej det är inte rimligt. Det är därför det är förbjudet att parkera tung lastbil mellan 22 och 06 i Stockholms kommun. Hur andra kommuner gjort vet jag inte.
Fast det är väl en annan sak? Det är väl framförande av tung trafik som är förbjuden nattetid, inte att sagda lastbil står parkerad?

EDIT: Nej, jag har fel. Gällde parkering också. Ser att andra städer har liknande. Dåså!
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
R
A AG A skrev:
Hade den jämt och ständigt stått parkerad utanför mitt hus. Så hade den iallafall inte varit blå, länge till😄
Gissar mer åt det svarta hållet😉
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jasså? Om det inte är "olagligt att parkera på gatan" så är det väl "lagligt att parkera på gatan" vilket för mig är samma sak som att det är okey. Vem ska bestämma över om vart det är okey att parkera om inte lagstiftaren?

Finns det (många) andra lagliga parkeringsplatser som du anser inte vara okey att använda? Hur ska någon kunna veta vad som är okey om man inte kan utgå från parkeringsregler/lagstiftning?
Är det verkligen så, enligt dig. Att allt som inte är olagligt, är lagligt, och därmed okej?
 
  • Gilla
JustDoIt och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vem som helst får väl parkera upp till 24 timmar efter gatan? Ingen kan påverka vem som parkerat var! Om folk tänkte som dig skulle det bli anarki och järnpåkar, låter lockande va?
Ditt stora problem, är att du inte kan sätta dig in i andras situationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.