Låter som att vi har ett par personer här som inte vet hur man framgångsrikt jobbar agilt alt inte vet hur man beställer agila projekt......:)
 
  • Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Hur smakar lerduvor?
Det är ungefär 1/3 beck och 2/3 talk. Så då kan ju du dra dina egna slutsatser... ;)

(Men jag hittar inte länk till sketchen med Killinggänget så citatet faller tyvärr lite platt.)
 
  • Haha
Myckling
  • Laddar…
Düsseldorff
MathiasS MathiasS skrev:
Låter som att vi har ett par personer här som inte vet hur man framgångsrikt jobbar agilt alt inte vet hur man beställer agila projekt......:)
Jag har ett yrkesliv som jurist bakom mig. Vad tror du? 😂
 
trähandtag trähandtag skrev:
Vi ska tvätta en matta och hittade den moderna matttvätt för 13 kr och 15 öre köpt på konsum[bild] [bild] . Notera den fina soffan i brunbeiget. Nu är väl detta inget som någon kommer ihåg. Den är aldrig använd.
 
  • Flaska av textilshampo "rent av", för möbeltyger, mattor, bilklädsel; röd detaljer, bakgrundsfönster, suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd och vit kork med texten "Kippers" och datumet 4.24, antagligen en produktutgångsdatum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Saelen skrev:
Agilt är fragilt...
Så att beställa ett stort system och vänta 3 år på leverans utan insyn är bättre? (Vattenfall)
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Joorå, den har hängt med mamma ur länge som helst. Endast 4,25 kr inköpt på Kipplers. Rensar alla hennes saker sedan hon tidigare gick bort. Vet inte om jag vågar använda denna. 😂
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
nja, nu överdriver du åt andra hållet... Men vattenfall oftast bättre och normalt projektarbete. Agilt är ju bara flera mindre vattenfall (shit left) och så fipplar man med microservices och yada yada. Sedan skickar man upp skiten i prod, ingen har ansvar för helheten och så åker man på prestanda för 'det glömde man'.

Så sitter det några erfarna och bara skakar på huvudet åt hysterin... Nåja...

Och nej, det finns många fantastiskt bra IT-konsulter men det är alltid kul att gnabbas.

Var var vi?

Saker som vi har glömt bort var det ja...

Jag hävdar med emfas att 89:an ska komma tillbaka! Ack barndomsminnen.
Reklam för GB Glace-glass med siffrorna 88 och 89, nutlinkrokant, vaniljglass, ny smak, svartvinbärsfudge, blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Ja den måste varit ytterligare 10-20 år äldre, med tanke på priset.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så att beställa ett stort system och vänta 3 år på leverans utan insyn är bättre? (Vattenfall)
Det är inte DET som är problemet. Insyn och delleveranser kan man alltid avtala om oavsett leveransmodell.

Det stora problemet är beställningen. Ger du dig in i ett nytt område vet du inte vad du behöver när du ska beställa. Verksamheten kan inte kravställa pga att de inte förstår vad man kan göra eller hur lösningen kan användas => agilt passar utmärkt.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är inte DET som är problemet. Insyn och delleveranser kan man alltid avtala om oavsett leveransmodell.

Det stora problemet är beställningen. Ger du dig in i ett nytt område vet du inte vad du behöver när du ska beställa. Verksamheten kan inte kravställa pga att de inte förstår vad man kan göra eller hur lösningen kan användas => agilt passar utmärkt.
Ööh, kanske fel tråd ?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Tråden för de som glömt vad tråden handlar om...
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Tråden för de som glömt vad tråden handlar om...
Är inte det alla trådar på byggahus? 🙄
 
  • Gilla
  • Haha
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Topic för tråden hanteras agilt
 
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är inte DET som är problemet. Insyn och delleveranser kan man alltid avtala om oavsett leveransmodell.

Det stora problemet är beställningen. Ger du dig in i ett nytt område vet du inte vad du behöver när du ska beställa. Verksamheten kan inte kravställa pga att de inte förstår vad man kan göra eller hur lösningen kan användas => agilt passar utmärkt.
Vilket är en del av det jag nämnde ovan.
 
BengtH BengtH skrev:
Ööh, kanske fel tråd ?
Eventuellt. Vi får utvärdera det i nästa agila retro.
 
  • Haha
Testarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.