Tog in en firma för att klä in dörröppning till ytterdörr invändigt. Detta är slutresultatet och dem tycker det är fullt godkänt, vad skulle ni säga om detta arbete?

Tog in dem främst då det inte är helt jämna väggar och dem skulle såga till skivorna så dem passade fint men den sida som faktiskt var jämn där satt dem för stor skiva och sen fodret i ca 45 graders vinkel.

Företaget tycker att jag i efterhand bara ska dra en trasa över detta och vara nöjd.
Tycker personligen mdf skivorna är lite väll mishandlade för att det ska bli fint efter, samt att dem inte sågat ut formen på deasa för att matcha väggen som vi diskuterat utan istället bara spikat upp dem och sen klätt med foder i den vinkeln dem blir när man håller upp dem mot vägg och mdf skiva.

Tycker ni dem har rätt i detta? Klargjorde innan vilken typ av resultat jag förväntade mig och visade även en dörröppning jag själv byggt som exempel på standarden.
Har ej skrivit något kontrakt på något sätt utan allt har skett muntligt. Är de bara o betala o göra om själv för att få önskat resultat eller vad hade ni gjort?
 
  • Trädörr med handtag och lås i en vit dörrkarm, inomhusmiljö, väggomkopplare, grå dörrmatta, modern stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med hörn och mindre skador eller fläckar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörnet av en vitmålad vägg och dörrkarm med smuts och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En orm klättrar på en vägghörna intill en dörrkarm inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, vit dörrstopp, trätexturdörr, skugga, vägg, enkel, heminredningsdetaljer, hörn av rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg och dörrkarm med små märken eller fläckar, närbild, oskarp bakgrund, interiör detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg och dörrkarm i hörn, matta, stenplattor, interiör, heminredning, texturer och material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en smal vit panel nära en stängd dörr för jämförelse av storlek och färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr på snedden, bruntt trägolv, dörrhandtag i rostfritt stål, suddig bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, dörr och dörrstopp, reflektion på golv, korgmatta, tröskel, grå och brun färgpalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på en öppen dörr och en dörrkarm med föremål som reflekterar ljus och skuggor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg och dörrkarm, neutrala färger, skugga, liten defekt på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg möter dörrkarm, sliten vit färg, behov av ommålning, hörnet på en inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit vägg och dörrpost med märken och skador i hörnet; behov av underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt dörrkarm och listverk med smuts och nötning vid en hörnanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit kökslucka med repor och märken nära ett trägolv. Behöver rengöring eller målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En bild på en sliten vägghörn med märken och repor i en inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på en sliten brun dörr med flagnande färg och märken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägghörn med vit list, beige färg, normalt bostad inomhus, enkel, lugn textur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit dörr och dess tröskel med skador och repor nära ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
emmel och 12 till
  • Laddar…
M M3 K7 skrev:
Tog in en firma för att klä in dörröppning till ytterdörr invändigt. Detta är slutresultatet och dem tycker det är fullt godkänt, vad skulle ni säga om detta arbete?

Tog in dem främst då det inte är helt jämna väggar och dem skulle såga till skivorna så dem passade fint men den sida som faktiskt var jämn där satt dem för stor skiva och sen fodret i ca 45 graders vinkel.

Företaget tycker att jag i efterhand bara ska dra en trasa över detta och vara nöjd.
Tycker personligen mdf skivorna är lite väll mishandlade för att det ska bli fint efter, samt att dem inte sågat ut formen på deasa för att matcha väggen som vi diskuterat utan istället bara spikat upp dem och sen klätt med foder i den vinkeln dem blir när man håller upp dem mot vägg och mdf skiva.

Tycker ni dem har rätt i detta? Klargjorde innan vilken typ av resultat jag förväntade mig och visade även en dörröppning jag själv byggt som exempel på standarden.
Har ej skrivit något kontrakt på något sätt utan allt har skett muntligt. Är de bara o betala o göra om själv för att få önskat resultat eller vad hade ni gjort?
Här är karmen jag visade dem som exempel på hur jag ville få det utfört.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S
Snickare kan bara montera foder som om det vore ett nybygge med gipsväggar. Om fodret sitter på plats och har dragit en fogsträng kunde de flesta inte bry sig mindre om slutresultat som överträffar detta.

Detta är en kombination av att de får samma lön oavsett och därför gör minsta möjliga, och dessutom att de flesta kunder faktiskt vill ha billigast möjligt.

Om man inte har helt släta väggar, men ändå vill ha ett fint resultat, kan man inte anlita snickare. Det är min uppfattning.
 
  • Gilla
  • Wow
Katmandu2 och 10 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Snickare kan bara montera foder som om det vore ett nybygge med gipsväggar. Om fodret sitter på plats och har dragit en fogsträng kunde de flesta inte bry sig mindre om slutresultat som överträffar detta.

Detta är en kombination av att de får samma lön oavsett och därför gör minsta möjliga, och dessutom att de flesta kunder faktiskt vill ha billigast möjligt.

Om man inte har helt släta väggar, men ändå vill ha ett fint resultat, kan man inte anlita snickare. Det är min uppfattning.
Ja dessa var nog långt från billigaste firman. Men tycker du arbetet är utfört korrekt eller att dem slarvat?
 
Ett seriöst företag hade spacklat och målat och framförallt när du anmärkt på resultatet men vet inte vad som är avtalat.
Blyerts streck brukar normalt suddas bort då de inte ska synas när allt är klart.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Ett seriöst företag hade spacklat och målat och framförallt när du anmärkt på resultatet men vet inte vad som är avtalat.
Blyerts streck brukar normalt suddas bort då de inte ska synas när allt är klart.
Ja det var sagt att dem skulle såga till mdf skivorna så dem skulle passa och sen klä in i samma stil som den karm jag visade dem.
Dem nämnde att dem skulle använda spik pistol i mdfen men förväntade mig inte 8 hål osymetriskt på samma ställe så tanken var inte att de skulle behövas målas och spacklas alls utan att fog skulle lösa spikhål och glipor.
 
M M3 K7 skrev:
Ja dessa var nog långt från billigaste firman. Men tycker du arbetet är utfört korrekt eller att dem slarvat?
I ett kontor eller i en garderob hade jag tyckt det var ok. I bostadsutrymmen tycker jag personligen man ska montera foder, foga, spackla och måla. Men det verkar som nybyggnadsstandard är färdigmålat och att man ser spikar, flisor vid avsågade kanter och små spalter.

Det som man blir förundrad över är att de gått en mellanväg och verkar smetat lite spackel men inte slipat och målat. Antingen vita spik och välriktade slag å så ser man spikarna. Eller spackla och måla. Detta var ju en blandning som inte känns ok...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Den snickare jag anlitat vid behov säger alltid att målade lister mm är att anse som grundfärg han målar alltid över samt att allt då blir i samma nyans men det är hans åsikt och handlag.
Märken i nischen brukar upplevas värre än de i listen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag tycker att det det förjävligt ut. Det positiva är väl att det är ganska lätt att fixa med spackel och färg.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
Nej, det där ser för jävla risigt ut. Dom packade rumänerna som min hyresvärd anlitar för renoveringsjobb gör ett bättre jobb än det där. Jag får intrycket att ju mindre jobb desto större risk att hantverkaren skiter i vad han lämnar efter sig.

I ärlighetens namn så hade nog din händigaste kompis gjort ett bättre jobb för en finmiddag med gott rödpang. Framförallt hade kompisen inte velat lämna ett sånt resultat efter sig.

EDIT: om firman vägrar göra om & göra rätt är det ju rimligt att du talar om vad det är för firma så andra medlemmar slipper anlita samma skojare.
 
  • Gilla
Staffan_V och 6 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nej, det där ser för jävla risigt ut. Dom packade rumänerna som min hyresvärd anlitar för renoveringsjobb gör ett bättre jobb än det där. Jag får intrycket att ju mindre jobb desto större risk att hantverkaren skiter i vad han lämnar efter sig.

I ärlighetens namn så hade nog din händigaste kompis gjort ett bättre jobb för en finmiddag med gott rödpang. Framförallt hade kompisen inte velat lämna ett sånt resultat efter sig.
Tacksam för svar, ja hade nog gjort det bättre själv helt ärligt ville bara slippa konka hem hyrsågar men verkar som man får göra själv om det ska bli rätt…
Får se om chefen vill fakturera eller strycker det men lutar mot att bestrida ifall dem vill ha pröjs.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 4 till
  • Laddar…
Om ett mellanstadiebarn monterat på det viset vid sin egen rumsdörr hade jag erbjudit mig att åka och köpa nytt mtrl nu i kväll så ungen fått en till chans...
 
  • Gilla
Katmandu2 och 11 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nej, det där ser för jävla risigt ut. Dom packade rumänerna som min hyresvärd anlitar för renoveringsjobb gör ett bättre jobb än det där. Jag får intrycket att ju mindre jobb desto större risk att hantverkaren skiter i vad han lämnar efter sig.

I ärlighetens namn så hade nog din händigaste kompis gjort ett bättre jobb för en finmiddag med gott rödpang. Framförallt hade kompisen inte velat lämna ett sånt resultat efter sig.

EDIT: om firman vägrar göra om & göra rätt är det ju rimligt att du talar om vad det är för firma så andra medlemmar slipper anlita samma skojare.
Ska låta chefen för firman få ta sitt beslut först, sagt att jag hellre river ut och gör själv än att ta hit igen då hans grabbar menar att en trasa löser allt. Men att såga ut i mdfn som dem kom hit för sket dem i så de inte gick att klä in jämnt runtom.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
M M3 K7 skrev:
Ska låta chefen för firman få ta sitt beslut först, sagt att jag hellre river ut och gör själv än att ta hit igen då hans grabbar menar att en trasa löser allt. Men att såga ut i mdfn som dem kom hit för sket dem i så de inte gick att klä in jämnt runtom.
Betala inte!
 
  • Gilla
MrsBlaise och 3 till
  • Laddar…
Pepparkakshuset på ungarnas förskola har bättre montering och finish än det där.

Herrejävlar.
 
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.