M Mats skrev:
Ja det är snudd på en myt som har fått "sanningsstatus" tyvärr. Det är viss skillnad på en lätt prydnadsspis i tunnplåt med lättviktsskorsten kontra ett par ton sten plus murad skorstensstock. "Min" sotare sammanfattade sin uppfattning om de där råden i ett ord - Trams
Lättviktssorstenar använder man i mycket stora fliseldade pannor för industriell bruk. Dom har hög
kvalitet och lång livslängd. I små pannor som inte eldas så ofta kommer dom upp i arbetstemperatur mycket fortare än en murad
 
Mats-S
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 199 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
Yepp, då är man certad vedeldare nu 🔥💶

Hoppas verkligen att ingen är så oärlig att dom googlar fram svaren 🤔😎😆
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 273 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 258 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Patrik440
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 298 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"

Fråga 7(?) gissade jag på 1400 personer men det var ju "bara" 700 som var rätt svar.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 366 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 487 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 596 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Kramla
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 104 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.