Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 426 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 484 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 705 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 587 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
O
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 603 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 648 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 704 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 717 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"Eldar man rätt i dagens fina kaminer och vedpannor så gör man stor insats för miljön och sin egen plånbok
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 710 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
H heimlaga skrev:
Jag fick 7/10 rätt. Många av frågorna var helt obegripliga för mig som eldar för värmen. Hur länge kaminer och skorstenar skall svalna beror ju på hur bra de är byggda och i hurudant tekniskt skick de är och hur kallt det är.
Ja det är snudd på en myt som har fått "sanningsstatus" tyvärr. Det är viss skillnad på en lätt prydnadsspis i tunnplåt med lättviktsskorsten kontra ett par ton sten plus murad skorstensstock. "Min" sotare sammanfattade sin uppfattning om de där råden i ett ord - Trams
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 817 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
K
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 694 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
F
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 032 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.