A Alexn72 skrev:
Kolmonoxidförgiftning.
Nån får nog förklara för mig hur de skulle gå till.
Ett vanligt stearinljus slocknar innan människan gör det.
Kolmonoxid är mycket giftigt för människor. Men det påverkar inte hur ett stearinljus brinner i de koncentrationer som är dödliga.

A Alexn72 skrev:
Tar kaminen luften från rummet så kommer där inte tillföras kolmonoxid till rummet utan att det börjar ryka in.
Precis så. När det ryker in kan rummet tillföras kolmonoxid.

A Alexn72 skrev:
Fråga nummer 2 blir då om det är möjligt att tillsluta ett hus så det blir så tätt att allt syre förbrukas I rummet utan att något nytt kommer in.
Knappast i något normalt hus. Men syret behöver inte heller ta slut för att det skall komma ut kolmonoxid ur kaminen.
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick alla rätt, vilket är bättre än alla andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
  • Haha
Carpetos
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 74 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 205 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
N
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 163 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 205 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 297 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 301 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 76 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
R
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 275 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 183 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 461 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 396 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 110 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda säkert?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.