S Saelen skrev:
Om man flår en balrog, hur mycket skinn kan man få ut och vad kan man göra med skinnet?
Ingen vet för ingen som har provat lever ännu
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
...och vad kan man göra med skinnet?
Man kan dreva runt källarfönster.
 
  • Gilla
Saelen och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Man kan dreva runt källarfönster.
Kan man även använda om råkat köpa en lägenhet med hål i väggarna, som inte syntes vid visningen?
Dolt fel bör det väl vara eftersom tv'n satt ivägen på väggen för hålen?
Räknas en fastskruvad tv som fast egendom, den borde kanske ha ingått i köpet?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snälla Byggahus, nu måste ni hjälpa mig!
Jag har precis köpt hus, tillträde igår. När vi hade fixat betalningen och alla papper åkte vi till vårt nya hem. Vi blev såååå besvikna! Det värsta är att det märktes inget på visningen och det stod inte ett ord i besiktningsprotokollet från Anti-Kleenex!!!
Så här är det: när vi var på visningen såg allt normalt ut, men säljarna var så himla sluga och dolde felet!!! Men nu syns det!!! Överallt där det har suttit en lampa eller en elgrej är det nu bara fullt synliga fula vita plastfyrkanter med dubbla hål i på väggarna och på några ställen i taket!!! Ser ut som albino-gristrynen!!! Extremt fult!!!! Detta MÅSTE bara vara dolt fel!?!
 
  • Gilla
  • Haha
mrsnhp och 7 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
vad kan man göra med skinnet?
Sälj det! (om du lyckas flå en balrog)
 
R
S Saelen skrev:
Om man flår en balrog, hur mycket skinn kan man få ut och vad kan man göra med skinnet?
Jag hade haft det som en pälsmatta framför kaminen o berättat historien om hur jag dräpte balroghenen för barn barnen😂
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Överallt där det har suttit en lampa eller en elgrej är det nu bara fullt synliga fula vita plastfyrkanter med dubbla hål i på väggarna och på några ställen i taket!!
Måla tjockt med plastfärg, bara att rolla över det du inte vill se. Du behöver varken vara pizzabagare eller certifierad elektriker för detta och kan köpa billigast möjliga färg på tex Rusta eller Biltema.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag hade haft det som en pälsmatta framför kaminen o berättat historien om hur jag dräpte balroghenen för barn barnen😂
"henen" vad är det?
Antingen är det väl en stor ful balrog och då är det en hona. Är den mindre, färglösare och jävligt aggressiv till sitt sätt bör det vara en hane eller en unge och de dräper honan själv om det behövs.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Måla tjockt med plastfärg, bara att rolla över det du inte vill se. Du behöver varken vara pizzabagare eller certifierad elektriker för detta och kan köpa billigast möjliga färg på tex Rusta eller Biltema.
Så klart inte, det är ju inte pizzabagare eller elektriker som jobbar med färg.
Du måste ha målarbehörighet. 🤦
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
R
F fribygg skrev:
"henen" vad är det?
Antingen är det väl en stor ful balrog och då är det en hona. Är den mindre, färglösare och jävligt aggressiv till sitt sätt bör det vara en hane eller en unge och de dräper honan själv om det behövs.
Men herregud vakna du ur grottsömnen nu…
Det är 2023 Hen är en väl en sådan som föds man men vill identifiera sig som hona den värsta av dom alla..hanens styrka och honans bedräglighet😉
 
Redigerat:
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Måla tjockt med plastfärg, bara att rolla över det du inte vill se. Du behöver varken vara pizzabagare eller certifierad elektriker för detta och kan köpa billigast möjliga färg på tex Rusta eller Biltema.
Om jag ska fakturera säljaren för färg och roller kan jag väl inte köpa sån billighets-färg? Rusta? Biltema? Den här kåken kostade lika mycket som Malmös kommunala utjämningsbidrag ungefär, så jag känner att vi har betalt för högre standard än Biltema-färg!!!

Nä, jag är inte elektriker. Riktigt så bra tjänar jag inte tyvärr. Jag hade oturen att bli ingenjör. Så jag har massa studieskulder med. Och måste ha fina kläder på jobbet. (Jag är ingenjör inom hermeneutisk maskinteknik, och har en master i civilekonomisk postindustriell logistik. Så rolla färg, nej tack!!!)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Du måste ha målarbehörighet. 🤦
Räcker det, är det inte krav på dubbelcertifiering också?
 
Claes Sörmland
FredrikR FredrikR skrev:
Så klart inte, det är ju inte pizzabagare eller elektriker som jobbar med färg.
Du måste ha målarbehörighet. 🤦
Utfärdas av Målarnämnden.
 
  • Älska
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Om jag ska fakturera säljaren för färg och roller kan jag väl inte köpa sån billighets-färg?
Jodå, vore du elektriker kunde du kört enl Ahlsellprislistan
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Räcker det, är det inte krav på dubbelcertifiering också?
Högst troligt, det behövs förmodligen dubbla lager färg för att få det att täcka ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.