S Saelen skrev:
Allan i Dalen?

Nej, han är fasan... Blir det då ett fasans hus?
Är det Ernsts gamla hus❓
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Alltid kvaliteten först, håller verkligen med dig!
Men en av mina kunder ifrågasatte varför jag fakturerat för bilersättning på körning med 18 dieselbilar tur och retur min lokal och hem till kunden, hen tyckte det var dyrt. Fick förklara vad vetenskapen säger, kunden hade nämligen en kamin i vardagsrummet, och utsläppen från en kamin är likvärdig med 18 dieselbilar. Då är det enda rimliga att fakturera på det viset. Trust science! (Men jag drog mer ROT åt kunden så det blev avdrag även för mina frukostar hos Ahlsells, så det gick ihop sig i slutändan.) Blir nog bra recension på Trastpilot!
Är det så höga utsläpp från en kanin? Jag som har en hel kaninfarm för att få både proteiner och päls när systemkalopsen kommer 😮
 
tommib
Brukar man göra kalops på kanin? Trodde att det vanligen var nötbaserat?
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Är det så höga utsläpp från en kanin? Jag som har en hel kaninfarm för att få både proteiner och päls när systemkalopsen kommer 😮
Schup. Det är det nya svarta, kaninskam. Har du köpt utsläppsrätter för att kompensera? Eller ska du lobba för att Kaninproducenternas ordförande ska ha hand om nästa klimattoppmöte, så ni kan "äga" frågan?
 
tommib tommib skrev:
Brukar man göra kalops på kanin? Trodde att det vanligen var nötbaserat?
Vi lever alltjämt i ett fritt samhälle och gör som vi vill, systemkalops eller portergryta beroende på förutsättningarna. Jag gör kalopsen på älg och tar pilsnern i glas även om det i denna tråd verkar vara vanligare med långburk.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Är det så höga utsläpp från en kanin?
Beror väl oftast på burarnas utformning och placering, enklast att avgöra utsläppshöjden om du bifogar ritningar eller bilder där vi ser både kaninerna och burarnas benhöjder.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Kalops som smakar kanin görs oftast på fasan som kommer från grannens hönshus.

Häng med här nu...
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Brukar man göra kalops på kanin? Trodde att det vanligen var nötbaserat?
Jag är allergisk mot nötter 🙁
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Jag är allergisk mot nötter 🙁
Det ska vara morötter i kalops.
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
tommib tommib skrev:
Brukar man göra kalops på kanin? Trodde att det vanligen var nötbaserat?
Nu har jag inte läst hela tråden men kalops är inget man ska pyssla med själv. Ta in fackman, förslagsvis en utbildad kock från t ex Lomma eller Oxie.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Är det så höga utsläpp från en kanin? Jag som har en hel kaninfarm för att få både proteiner och päls när systemkalopsen kommer 😮
Får man proteiner från kaninpäls❓
 
R
N Niq skrev:
Får man proteiner från kaninpäls❓
Är det inte samma som As pest😂
 
R Rejäl skrev:
Är det inte samma som As pest😂
Hur många kalorier är det i det❓
 
R
N Niq skrev:
Hur många kalorier är det i det❓
Ungefär samma som en vegetarisk måltid😉
 
Om man flår en balrog, hur mycket skinn kan man få ut och vad kan man göra med skinnet?
 
  • Wow
  • Arg
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.