P
M Myckling skrev:
Står och väntar på att hunden ska ge larm och hur hon snabbt ska vända om och gå vidare till någon annan dörr. Men det är helt tyst och till slut ringer det på dörren. Där ute står Jehovaskvinnan och hunden står bredvid och viftar på svansen. "Vilken fin hund ni har" var hennes öppningsreplik. 😲
Halleluja! :)
 
P
G Greger_08 skrev:
Skaffa en seriös skylt istället om du vill slippa försäljare.
En sån här skylt.
 
😇
 
Känns som att den här tråden mer har börjat handla om vad man ska svara eller göra än om det faktiskt är tillåtet. Det var aldrig det som var problemet. Då menar jag inte specifikt att ta kontakt med någon utan insamlandet av uppgifter i syfte att marknadsföra sina prylar eller komma på hembesök.
 
K
Om företag knackar dörr eller försöker tvinga på en hembesök. Så är min tanke direkt att dem är kassa på det dem gör. Seriösa företag får jobb utan att hålla på att knacka dörr. Jag tar aldrig emot företag som gör så utan jag kontaktar företag när jag behöver istället.
Jag hade ett jävligt efterhängset ventilations företag som ringde om och om igen trots att jag avisat dem. Blev tillslut så att jag fick avhysa dem på ett väldigt otrevligt sätt för att slippa dem.
Säkert riktigt värdelösa på sitt jobb. Lika så alla dessa jävlar tak tvättare som dyker upp på vår , sommar kanten
 
  • Gilla
Staffan_V
  • Laddar…
Sätt upp en skylt som man hade förr " BETTLERI UNDANBEDES". Fast det är väl ingen som vet vad det betyder längre
 
  • Gilla
jarlh
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Tele2 brukar dyka upp oaviserade.
Spenderade 5minutet att hyvla av den sista idioten som knackade dörr.
Det kändes lite trisst att man ska behöva vara otrevlig för att de ska fatta vinken och lämna tomten, men det är väl så de blir skolade så man får ju anpassa sig till dansen.
Tele2 har varit här kanske 3 gånger på 3 år. Denna gången körde jag direkt med efter hans ''hej'' - jag ger 299kr för 500/500 fiber. antingen matchar ni det eller så kan vi avsluta konversationen här och nu. Fick 600/600 för 299 i 2 år. Billigare än så är svårt och slapp jaga ny leverantör under black week.

slapp den där konstiga avgiften också, hyravgift eller vad det är och får faktuskt ut hastigheten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.