Vad är knasigt med den, vet du något om det, vad det är som händer. Lampor som inte lyser, spisen som inte är som den ska e.t.c.
 
J jonaserik skrev:
Vad är knasigt med den, vet du något om det, vad det är som händer. Lampor som inte lyser, spisen som inte är som den ska e.t.c.
Du svara mig i en annan tråd med ang elen . Tänkte om det kunde ha med att värmen VP ej stiger ?
 
Nu är jag förvirrad VP och EL , har svarat en del i kväll och i går. Kanske besöka kudden, är att klarna i det som sitter mellan axlarna. Skämt åt sida. Hur hat vi det med trådar, säg vad för trådar.
 
J jonaserik skrev:
Nu är jag förvirrad VP och EL , har svarat en del i kväll och i går. Kanske besöka kudden, är att klarna i det som sitter mellan axlarna. Skämt åt sida. Hur hat vi det med trådar, säg vad för trådar.
Dålig effekt strömuttag kök
 
Ja du, där ser man allt är inte skrivet i sten, då kanske något hör ihop på den delen med el. det verkar som att det inte går att komma längre utan en elektriker kommer och felsöker. Det finns en del fallgropar att åka i med el. Felet/en kan bestå av många orsaker. Tex fel på inkommande från linjen, fel i mätaren, glappis i mätarskåpt, glapp i centralen eller anorstädes plats. tror inte någon på forumet kan hjälpa till mer på distans. Det är bara på plats som gäller nu, för att hitta något som kan åtgärdas.
Kom tillbaka och ge rapport vad som gjordes, så vi kan se vem som mest rätt i svaren, inte en ointressant faktor. Hoppas att du får ordning på det.

Jonaserik
 
J jonaserik skrev:
Ja du, där ser man allt är inte skrivet i sten, då kanske något hör ihop på den delen med el. det verkar som att det inte går att komma längre utan en elektriker kommer och felsöker. Det finns en del fallgropar att åka i med el. Felet/en kan bestå av många orsaker. Tex fel på inkommande från linjen, fel i mätaren, glappis i mätarskåpt, glapp i centralen eller anorstädes plats. tror inte någon på forumet kan hjälpa till mer på distans. Det är bara på plats som gäller nu, för att hitta något som kan åtgärdas.
Kom tillbaka och ge rapport vad som gjordes, så vi kan se vem som mest rätt i svaren, inte en ointressant faktor. Hoppas att du får ordning på det.

Jonaserik
Bytte alka säkringar i skåpet ute och nu funkar det både elpatron och vägguttag
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Du såg inget samband med att värmen inte fungerade och att dina köksuttag betedde sig konstigt (och du nämnde inte det i denna tråd)?

Skulle inte förvåna mig om strömmen till den trasiga fasen i köket gick genom värmepatronen i pannan och det var därför elpatronen gick på extremt låg effekt och dammsugaren gick på lågfart.
 
Och värmen kommer, nu har det varit kallställt ett bra tag så det tar nog till minst i morgon bitti innan värmen börjar kännas ordentligt. Kom tillbaka i morgon mitt på dagen och tala om att nu finns det värme och lyse, Då ska jag hurra för dig.
 
  • Gilla
Lennart19
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Du såg inget samband med att värmen inte fungerade och att dina köksuttag betedde sig konstigt (och du nämnde inte det i denna tråd)?

Skulle inte förvåna mig om strömmen till den trasiga fasen i köket gick genom värmepatronen i pannan och det var därför elpatronen gick på extremt låg effekt och dammsugaren gick på lågfart.
Jo nu i efterhand. Ska jag skriva upp allt som krånglat med detta hus blir listan lång.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Och värmen kommer, nu har det varit kallställt ett bra tag så det tar nog till minst i morgon bitti innan värmen börjar kännas ordentligt. Kom tillbaka i morgon mitt på dagen och tala om att nu finns det värme och lyse, Då ska jag hurra för dig.
Japp värmen gick upp direkt och elementen blev varma så håller tummarna:)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hej igen ! Märker att det tappar tryck/vatten . Hade 1.2 igår nu bara 0.5
 
Det är en oljepanna du har med patron i. Öppna luckorna och lys in riktigt starkt, så det inte är en pyspunka i den, men då borde det vara blött även utanför pannan. Är det fortfarande blött rör vid brunnen. Eftersom trycket går ner 0,7 bar över en natt så är det punka någonstans. Är du säker på att det inte är rören till garaget, stäng dom och fyll upp till 1,2 igen. Du provade förut , men var det över en natt då.
 
Har inget garage. Se överfyllningsröret droppar konstant.
 
Den var på 60 grader förut men nu orkar den bara drygt 30 grader
 
Det är säkerhetsventilen som läcker ( pyspunka på då ) vi börjar med att inte patron vill, då det är 30 C i pannan. Har du jordfelsbrytare vid centralen. Har du kollat säkringarna igen. Kan vara att något element i patron är sprucken, inte ovanligt, det är 3 värmeslingor i den och blir det överledning till jord och ingen JFB så säger säkringar upp sig, 60 C så kan det vara så illa att när någon slinga blir riktigt varm så blir det kortis till jord. Troligvis är det något med patron, det går att stycka bort en slinga och köra med 2 st bara. Men då måste man veta vad man gör. Utan tanke på något, så är du lite novis så ska du inte ge dig på att kolla patronen, den sitter innanför frontplåten och den kan du ta bort, stäng av strömmen först och ta foto på hur det ser ut ini.
Det med garage blandade jag ihop.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.