S
H Hans G2 skrev:
Min tanke efter de första tvĂ„ bilderna var hemmagjord brio-jĂ€rnvĂ€g 😆
😆

Annars sÄ kÀnns det som om man Àr vedproducent nÀr det Àr svÀngda former. Blir mest spill.
 
S
Glaslister till ellipsformade fönster.
LÄngt trÀstycke bearbetas pÄ snickerimaskin med spÄn och hyvelspÄr som visar pÄgÄende arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
TvÄ trÀstycken med urgröpta bÄgformade mönster, vilande pÄ en arbetsyta i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter planhyvling.
TrÀplanka med sÄgad kurva och skruvhÄl pÄ arbetsbÀnk med sÄgspÄn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


PĂ„ plats i glasfalsen.
TrÀramdelar pÄ brun arbetsyta, ritningslinjer, hantverk, tillverkningsprocess, snickeri, trÀarbete, cirkulÀr form.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 15 till
  • Laddar…
Luftat tre element. Eller radiatorer som man sÀger.

Har tvÄ tvÄ element som inte mitt nyckelkors fungerar pÄ.
Av nÄgon anledning Àr luftningsskruven pÄ elementet 4,5 mm...
 
Fick förfalla till hÀndighet.
Var ute och snickrade fÀltmÀssigt i gÄr. FrÄga mig inte hur det gÄr till, för jag hade inte med saken att göra. En karm var för kort för att nÄ Ànda ner till golvet. Som erkÀnt kapabel att fixa grejer som andra stÀllt till skickades jag ut...

Gamla karmar brukar ha nÄgon slags profil. Ingen mening att försöka mÀta upp och göra i förvÀg. Enklare att passa in en grov bit. Rita av och göra profilen pÄ plats med lÀmpliga verktyg. HÀr JapansÄg, stÀmjÀrn, simshyvel och stöthyvel. SÄdant jag alltid har i lÄdan. AnvÀnde slitsarna för tvingar i toppen av min maskinlÄda till att spÀnna fast arbetsstycket sÀkert med en tving.
ArbetsbÀnk med tving, trÀbit, gammal hyvel och ryggsÄg, verkar vara en snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I bakgrunden syns en hjÀlm. Reglerna pÄ storbyggen tvingar mig att slÀpa omkring en sÄdan.
NÀr klossen Àr inpassad och profilerad till (nÄja) perfekt passform Àr den limmad pÄ plats med polymer. I detta fall Soudal Turbo. LÀmpligt presstryck uppÄt ordnat med kilar.
OfÀrdiga lister, gipsvÀggar, synligt skadat golv eller fundament, pÄgÄende renovering eller hantverksprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Montaget innefattade insÄgning av en bunt trösklar mot gamla flyttade karmar. SÄdana Àr alltid snea och vinda. SÄ enklast att malla en i taget och sÄga med sticksÄg.
NÄgot marknadsorakel med en tiopoÀngskurs i handmaskinkunskap har fÄtt för sig att starka dioder som lyser framför sÄgbladet Àr en bra idé. Vid i princip allt precitionsarbete sÄ hÄller jag sÄgen upp och ner. Dels för att slippa urslag. Dels för att tydligt se hur jag sÄgar.

Med den jÀkla lampan som lyser mig rakt i synen blir det en evig kamp att hitta obekvÀma sÀtt att hÄlla sÄ att biten skÀrmar av dioden. Ledsnade totalt.

Har dÀrför kompletterat den ursprungliga konstruktionen med ett par avancerade komponenter.
Borr i metall med röd borrmaskin och laserljus, bord i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En droppe Soudal Turbo och en bit laminat.
NÀrbild pÄ ett elektroniskt komponent, möjligen en sensor, i ett rött plasthölje med metallkontakter och svarta kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyset syns fortfarande lite men skall förhoppningsvis inte blÀnda lÀngre.
Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 16 till
  • Laddar…
kulle
Finns det ingen av/pÄ knapp för lyset?
Kör mestadels med bosch och dom har knapp som tur Àr, blir oxÄ ofta blÀndad nÀr jag kör upp och ner.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Milwaukee har en plastplupp i lÄdan för att tÀcka för lampan. Den försvinner omedelbart
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Festool slÀcker lyset nÀr man vÀnder pÄ sticksÄgen.
 
  • Gilla
Eld och 2 till
  • Laddar…
Glappkontakt? 😉😅
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Uppskattar verkligen den funktionen pÄ festool jag med, sÄgar nÀstan allt underifrÄn och dÄ slipper man bli blÀndad
 
  • Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
I vanlig ordning sÄ fÄr man laga bilen dÄ den besökt verkstad i förra veckan...
Nu kom plastsvetsen till anvÀndning igen.
Sned bild pÄ slitna snökedjor med tydliga slitage-tecken, i otydligt miljö. NÀrbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Amazon-produktsida för en 70W plastsvetsningsmaskin med tillbehör för bilreparationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://amzn.to/49PfqiP Amazon levererar...
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
I vanlig ordning sÄ fÄr man laga bilen dÄ den besökt verkstad i förra veckan...
Nu kom plastsvetsen till anvÀndning igen.
[bild][bild]

[lÀnk] Amazon levererar...
Har en likadan bÀsta köpet nÄgonsinn.
 
Plastsvetsar med en vanlig lödkolv. Funkar för mindre grejer.
 
Rickard.
Cheesen Cheesen skrev:
I vanlig ordning sÄ fÄr man laga bilen dÄ den besökt verkstad i förra veckan...
Nu kom plastsvetsen till anvÀndning igen.
[bild][bild]

[lÀnk] Amazon levererar...
Hittade den för 299:- och dĂ„ kunde jag inte hĂ„lla mig, jag har plastsvetsat en del med lödkolv tidigare men har inte gjort det pĂ„ nĂ„gra Ă„r och jag har inget jobb planerat men nĂ„tt ska man vĂ€l hitta att testa pĂ„ i alla fall😁
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.