engs
Jocce81 Jocce81 skrev:
Fanns den på hemsidan eller hur fick du tag i den ?



/Jocce
Ja, hade bevakning på den modellen över prisjakt så var snabb på avtryckaren.
 
  • Gilla
K. L och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Ja, hade bevakning på den modellen över prisjakt så var snabb på avtryckaren.
Bästa metoden 👍🏻

/Jocce
 
Tycker generellt deras "Black Friday"-priser var rätt sorgliga...
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tycker generellt deras "Black Friday"-priser var rätt sorgliga...
5ah batterierna är mer än 50% dyrare än förra året, då gick dom för 500kr styck, nu 850kr.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Om man jagar ett slag-komplement till DDF484, ska man välja DTD153 eller DDF083?
 
P pfb skrev:
Om man jagar ett slag-komplement till DDF484, ska man välja DTD153 eller DDF083?
Jag har en 484 och letar efter DTD153 eller 172a.
083 känns lite klen på pappret iallafall...


/Jocce
 
P pfb skrev:
Om man jagar ett slag-komplement till DDF484, ska man välja DTD153 eller DDF083?
Ddf083 är inte en slagskruvdragare...
 
  • Gilla
TriNitro och 3 till
  • Laddar…
A Amrich skrev:
Härligt!

Jag fick också min Dtw300 igår så det bra bra tajming! Prismatchade mot amazon till slut och det gick bra så några kronor sparade man.

Jag var lite orolig att jag köpt en för klen maskin och att den inte skulle orka lossa mina för hand dragna (förmodligen för hårt…) hjulskruvar. Den lossade dock samtliga utan tvekan på starkaste läget, skönt!!

Upptäckte dock att hjulmutterhylsorna jag också köpte har plast även invändigt (för att greppa tändstift?). På ena bilen är muttrarna kupolformade i änden och dem tar i plasten innan de greppat tillräckligt bra om muttern. Riktigt störigt! Har alla dessa dedikerade hjulmutterhylsor detta? Tar gärna tips på något det som inte har det annars!
Hej
När du prismatcha mot Amazon. Vad fick du då? Vilken affär gjorde du det mot? Jag frågade nämligen bauhaus och de sa nej. =(
 
P Pawlan skrev:
Hej
När du prismatcha mot Amazon. Vad fick du då? Vilken affär gjorde du det mot? Jag frågade nämligen bauhaus och de sa nej. =(
Hornbach Prismatchar mot Svenska Amazon


/Jocce
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
En fråga.. Är det okej att sätta 1st 5Ah och 1st 4Ah på en 2x18v-maskin? Kedjesåg i mitt fall. Blir det några konsekvenser utöver 1Ah mindre?
 
hobbs hobbs skrev:
En fråga.. Är det okej att sätta 1st 5Ah och 1st 4Ah på en 2x18v-maskin? Kedjesåg i mitt fall. Blir det några konsekvenser utöver 1Ah mindre?
Lär inte vara några problem, kör 5a med 3a på min sänksåg ofta när de andra 5orna är på vift.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ddf083 är inte en slagskruvdragare...
Helt rätt, jag hade inte gjort min läxa ordenligt.
Så om jag söker en slagskruvdragare hittar jag DTD153 och DTD172. Verkar inte vara jätteskillnad i specarna mellan dem, däremot priset, 153:an för 1000:-, 172:an för 2300:-, vad missar jag om jag tar 153an? 172an är väl för klen för att byta däck med?
 
P pfb skrev:
Helt rätt, jag hade inte gjort min läxa ordenligt.
Så om jag söker en slagskruvdragare hittar jag DTD153 och DTD172. Verkar inte vara jätteskillnad i specarna mellan dem, däremot priset, 153:an för 1000:-, 172:an för 2300:-, vad missar jag om jag tar 153an? 172an är väl för klen för att byta däck med?
Du behöver en mutterknackare om du ska ha den till däckbyte etc.
153 och 172 är skruvdragare (med slagfunktion).

Dessa heter DTW följt av 3-4 siffror.
181, 190, 251, 300, 700, 1001/1002
Ju högre siffra desto starkare maskin.
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
P pfb skrev:
Helt rätt, jag hade inte gjort min läxa ordenligt.
Så om jag söker en slagskruvdragare hittar jag DTD153 och DTD172. Verkar inte vara jätteskillnad i specarna mellan dem, däremot priset, 153:an för 1000:-, 172:an för 2300:-, vad missar jag om jag tar 153an? 172an är väl för klen för att byta däck med?
Vill minnas att 172 är kortaste av Makitas.
Det är ofta användbart då man skruvar mellan reglar eller på andra trånga platser.
Ställbar kraft är smidigt då det på full effekt är lätt att dra mindre skruv lite för långt.

Ingen slagskruvdragare är kraftig nog att byta hjul på en bil.
Tappar dessutom mycket vridmoment med adapter från 1/4" till 1/2".
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.