Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Du får se programmet, det är hans egna uppskattningar.
Handlar ju om ren matematik o fel i rubriken snarare än uppskattningar. Antingen har han gått sammanlagt 50 mil med ett lass per gång, totalt 2.5 ton för alla vändorna (vilket nog är det som åsyftas) eller har han gått 5km med alla 2.5 tonen på en gång. Han har ju inte gått 50 mil med 2.5 ton, en av dom måste bort annars skulle han ha att göra en livstid.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Bor man på riktigt fyra år i en kåta ute i skogen så vill man nog inte ställa upp i ett sånt här program. Uppenbar poser, han åkte nog hem till mamma när ingen såg på.
Han gjör det väl för att sälja böcker och föreläsningar skulle jag tro.

Det käns dock som att visa delar är endast för kameran. En gång tar han skidor över sjön för att det var enklare. Från hans bostad till stugan är det en rejäl omväg. Typ dubbelt så lång och inte enklare.
 
Ola C Ola C skrev:
Handlar ju om ren matematik o fel i rubriken snarare än uppskattningar. Antingen har han gått sammanlagt 50 mil med ett lass per gång, totalt 2.5 ton för alla vändorna (vilket nog är det som åsyftas) eller har han gått 5km med alla 2.5 tonen på en gång. Han har ju inte gått 50 mil med 2.5 ton, en av dom måste bort annars skulle han ha att göra en livstid.
Tror du menar.
50mil med 2.5 ton i taget.
5 mil med 250 kg i taget
5km med 25 kg i taget.
500 meter med 2.5 kg i taget:

Men håller med dig, väldigt matematiskt felaktigt för att inte säga opedagosikt sätt att skriva det på
 
M Mattias Svederberg skrev:
Tror du menar.
50mil med 2.5 ton i taget.
5 mil med 250 kg i taget
5km med 25 kg i taget.
500 meter med 2.5 kg i taget:

Men håller med dig, väldigt matematiskt felaktigt för att inte säga opedagosikt sätt att skriva det på
Öh, va?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
U
M Mattias Svederberg skrev:
Tror du menar.
50mil med 2.5 ton i taget.
5 mil med 250 kg i taget
5km med 25 kg i taget.
500 meter med 2.5 kg i taget:

Men håller med dig, väldigt matematiskt felaktigt för att inte säga opedagosikt sätt att skriva det på
500m med 2.5kg vore en svårslagen merit
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
500m med 2.5kg vore en svårslagen merit
Tror faktiskt att jag slår det när jag går med reklamen till pappersinsamlingen.

Fast jag tvivlar ju på att SVT vill göra ett reportage om det.

(Fast dom blir kanske intresserade om man blandar inte lite romantiska relationer i det. Inget jag klarar av att komma på dock).
 
  • Haha
useless
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Inte för att vara sån - gillar utmaningen.
Men att bära galet mycket virke på ryggen från bygghandeln in i djupet av Jämtlands skogar får mig onekligen att tänka på det gamla talesättet att gå över ån efter vatten.
Hm, du tänker att det låg ett sågverk intill stug-tomten?
 
J J Vos skrev:
Han gjör det väl för att sälja böcker och föreläsningar skulle jag tro.
Ja på något sätt skall han väl försörja sig när han sitter i kåtan i 4 år.

Framkommer ekonomin på något sätt i programmet?
(Det var det första jag tänkte på när jag hörde om det).
 
2,5 ton och 50 mil????
"Hold my beer".

Trästugor, natur, soldäck, grönska, simbassäng, lugn, avskildhet, svenska landsbygdens charm och skönhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Richard Bygg
  • Laddar…
Varför byggde han inte en traditionell timmerkoja av träd från skogen? Den här stugan på toppen av ett berg i ödemarken "ekonomibyggnad" med köpevirke från bygghandeln... känns ju helt malplacerad. Skulle stått som Friggebod på en villatomt istället..
//DM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.