Marre88 Marre88 skrev:
Det är ju dödsboet som säljer men jag är dädsboförvaltare.
Meddela köparna följande: efter seans med den avlidne bedömer dödsboet att städningen är korrekt utförd. Ytterligare krav besvaras ej. Icke utan högaktning, dödsboförvaltare Fru X.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 38 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Meddela köparna följande: efter seans med den avlidne bedömer dödsboet att städningen är korrekt utförd. Ytterligare krav besvaras ej. Icke utan högaktning, dödsboförvaltare Fru X.
HAHAHAHAH
 
Marre88 Marre88 skrev:
har jag pratat med och han säger inte så mycket mer än vad han sagt till dom. Att det finns mycket som inte går att städa bort. Men dom vill inte acceptera hans svar riktigt.
Mäklaren som varit på plats i huset och sett dess skick kan bedöma detta mycket bättre än detta forum. Men vad du beskrivit så finns det bara ett svar och det är att du anser städningen som fullgod, punkt. Sedan kan du bara blocka numret och glömma historian. Du vill göra rätt för dig säger du och detta är att göra rätt för sig.
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Varför hålla på att tjafsa på det här sättet?

Man bokar en flyttstäd och får då garanti vilket innebär att firman kommer tillbaka om köparen klagar.

50% RUT-avdrag på jobbet.

Vad är det för fel på befolkningen i det här landet?
 
  • Gilla
  • Haha
Hullefar och 7 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Varför hålla på att tjafsa på det här sättet?

Man bokar en flyttstäd och får då garanti vilket innebär att firman kommer tillbaka om köparen klagar.

50% RUT-avdrag på jobbet.

Vad är det för fel på befolkningen i det här landet?
Du missar de som inte får städningen godkänd efter de haft flyttstädning från firma.
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Varför hålla på att tjafsa på det här sättet?

Man bokar en flyttstäd och får då garanti vilket innebär att firman kommer tillbaka om köparen klagar.

50% RUT-avdrag på jobbet.

Vad är det för fel på befolkningen i det här landet?
Om man ska uttala sig så självsäkert kan det vara en bra ide att antingen veta vad man snackar om eller läsa innantill innan man öppnar kakhålet.

Dödsbo & RUT ......🤔 Köpare som uppenbart inte fattar vad dom köpt allt. är gnidna och vill mjölka säljaren (dödsboet) lite skulle klaga även om det hade varit en städfirma där.

Frågan borde vara:

Vad är det för fel på folk på det här forumet?
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 12 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Om man ska uttala sig så självsäkert kan det vara en bra ide att antingen veta vad man snackar om eller läsa innantill innan man öppnar kakhålet.

Dödsbo & RUT ......🤔 Köpare som uppenbart inte fattar vad dom köpt allt. är gnidna och vill mjölka säljaren (dödsboet) lite skulle klaga även om det hade varit en städfirma där.

Frågan borde vara:

Vad är det för fel på folk på det här forumet?
Präsis! Den första frågan är för stor för forumet, hela servern skulle krascha.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Många som skriver "anlita flyttstäd så blir det bra!" Jag har gått på den niten en gång, kom två araber i 50-års åldern som inte kunde svenska. Efter dom var klara låg det dammråttor kvar på golvet. Inte deras problem verkade det som och dom drog. Jag blev fly förbannad och fick tag på chefen som lovade att det skulle rättas till, bara det att jag skulle åka 50 mil bort till min nya bostad den dagen och inte återvända... Fick krångla med fullmakt och få dom att hämta ut nyckel å hela helvetet, dom städade, hyresvärden godkände inte städning nr2... Tredje gången var inte heller bra så jag sa ok till hyresvärden, skicka mig räkningen jag orkar inte mer, men det kom ingen som tur var.
Menar du. Ja om det hände för dig, så händer det ju alltid. 😄🤪
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 4 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja och ts skriver inget om fönster som det klagats på. Bara att de missat fönstren.
Så ts ska ta fönstren om de påpekar det, om inget nämns i gnället så skall allt bara avslutas. Det finns inga dolda fel alls och köparen köpte ett saneringsobjekt.

Att man kan se var tavlorna suttit är inget som ska städas bort, tapeten eller ytskiktet måste rivas ändå.
Vad dillar du om egentligen?
 
RoTe
A AG A skrev:
Menar du. Ja om det hände för dig, så händer det ju alltid. 😄🤪
Ja det finns ju absolut inga klagomål på anlitande av tjänster i det här forumet 😂
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Kanske åka dit i sällskap av mäklaren så kan mäklaren vara vittne på att städningen är fullgod kanske ta med en till kompis och åka dit och besikta städningen på dom precicerade punkter som dom får ett tillfälle att klargöra för i snabb följd. ingen betänktetid på dagar eller timmar i mail eller sms för då får du ju en lista på 5000 punkter som fylls på vartefter man letar mer och mer fjant.

eller bara be dom dra dit pepparn växer och sen tryck ignorera och aldrig mer svara innan det kommer rekomenderade brev.. ingen lär ju vara så korkad att man drar en flyttstädning av ett renoveringsobjekt till rätten för några tusenlappar OM man vinner

Synd att man inte gemensamt kontrollerade städning och allt vid tillträde eller helt skrivit bort flyttstädning
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Om man ska uttala sig så självsäkert kan det vara en bra ide att antingen veta vad man snackar om eller läsa innantill innan man öppnar kakhålet.

Dödsbo & RUT ......🤔 Köpare som uppenbart inte fattar vad dom köpt allt. är gnidna och vill mjölka säljaren (dödsboet) lite skulle klaga även om det hade varit en städfirma där.

Frågan borde vara:

Vad är det för fel på folk på det här forumet?
Ja, den frågan är absolut relevant.

OK, att RUT inte går att använda men fortfarande mitt i all sorg varför tjafsa?

Jag har sålt 3 hus och vid 2 av dessa försäljningar har köparen klagat på flyttstädningen. Jag har då lyft luren och skickat dit städfirman igen. De har vanligtvis en garanti att vid klagomål så kör dom en vända till.

Det är liksom därför man köper flyttstädning.
 
  • Gilla
Vetallt
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Ja, den frågan är absolut relevant.

OK, att RUT inte går att använda men fortfarande mitt i all sorg varför tjafsa?
Återigen ...... försök att läsa en gång till. Eller kanske ännu bättre, ansträng dig för att förstå vad som är skrivet. Den som tjafsar är köparen, ingen annan.

B Boende45 skrev:
Jag har sålt 3 hus och vid 2 av dessa försäljningar har köparen klagat på flyttstädningen. Jag har då lyft luren och skickat dit städfirman igen. De har vanligtvis en garanti att vid klagomål så kör dom en vända till.


Det är liksom därför man köper flyttstädning.
Duktig du är! Men vad menar du att TS ska göra med din information nu såhär i efterhand?

Nu vet varken du eller jag varför TS inte köpte flyttstädning men som TS beskrivit förutsättningarna är det inte omöjligt att jag i samma situation också hade valt att göra jobbet själv. Helt enkelt p.g.a. att det ändå inte går att åstadkomma så stor skillnad. Du vet vad man säger om att polera en bajskorv. Och varför i.s.f. betala någon annan för det?

Den enda som gjort något fel i denna soppan är köparen som inte verkar fatta vad hen köpt.
 
  • Gilla
Hasse Sandin
  • Laddar…
A AG A skrev:
Vad dillar du om egentligen?
Om du hade läst det hade du fattat det.
 
Tja.... alla städfirmor är inte så vassa de heller.
Den jag anlitade missade att dammsuga och torka av köksbänken.
dammsugningen var inte så svår å bänkskivan upptäckte jag samma dag som vi skulle lämna över nycklarna. (nix hade inte bott där efter städningen. Knappt varit där....

Mäklaren har gjort sitt nu när pengarna är överförda och kontrakt är skrivna. Så varför skulle han åka ut och titta på en städning?


Jag misstänker att det här kommer lätt bli en ondspiral. Ger man.lite så.
Svårt att komma fram till rätt väg. Huset känns ganska slitet. Mycket smuts kommer inte gå bort med vanlig städning. Utan det kommer kräva mer. Det är säkert pedanter som precis köpt ett hus. och trodde att nikotin gick att torka med en fuktig trasa.


Mit råd till ts blir ganska brutalt gör ingenting mer. Hänvisa dem till rätten. Tar de kontakt med en advokat. skicka ett enkelt svar
Med samma innebörd som tidigare.
När du fåt svar igen Då kan du faktiskt fundera på att anlita ett städföretag. Men gör inget förrens det finns en jurist med.
Det finns två fördelar. De kommer tvingas bli nöjda. samt att de lagt ut mer pengar på att få dig att städa än vad det skulle kostat. att anlita någon.

Nackdelen det är att man får ta en kostnad man egentligen inte behöver. Men det som gör att jag gillar det. Det är att det blir dyrt för köparna. Se till att deras just skrivet ett avtal. Sånt som kostar pengar.
Ts ska inte kontakta någon jurist.
skulle man stämma till tingsrätten. Då kan man gå.med på att bekosta en städning. min ide kostar en städning. Det är några tusenlappar. Men det bygger på att köparen gör det. Händer det inget eller lite hot
Finns ingen anledning att göra något
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.