Jag använde Eon för att installera solceller, tog in fyra offerter, varav Eon var näst dyrast. Valde dem för de är vår nätleverantör och elleverantör. Tog dem också för att de är en stor operatör som inte försvinner, tryggt trodde jag.
På offerten offererade de en Sungrow växelriktare.
De installerade en Goodwe utan att informera mig.
Har anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
Mitt stora problem är att växelriktaren gick sönder för en vecka sedan. Anmälde det direkt till Eon. Det händer inte ett dugg. Kan inte få ett besked när de ska titta på den, trots otaliga samtal och mejl.
Kommer bara till deras support som säger att de ska lämna över till en tekniker.
Där står jag efter en vecka.
Finns ingen möjlighet att få komma i kontakt med någon ansvarig.
Vad gör jag?
På offerten offererade de en Sungrow växelriktare.
De installerade en Goodwe utan att informera mig.
Har anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
Mitt stora problem är att växelriktaren gick sönder för en vecka sedan. Anmälde det direkt till Eon. Det händer inte ett dugg. Kan inte få ett besked när de ska titta på den, trots otaliga samtal och mejl.
Kommer bara till deras support som säger att de ska lämna över till en tekniker.
Där står jag efter en vecka.
Finns ingen möjlighet att få komma i kontakt med någon ansvarig.
Vad gör jag?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 819 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 819 inlägg
Googla på vem/vilka som är chefer och fråga i växel efter ett specifikt namn som du har hittat, kommer du inte fram den vägen så maila personen.B Birbert skrev:Jag använde Eon för att installera solceller, tog in fyra offerter, varav Eon var näst dyrast. Valde dem för de är vår nätleverantör och elleverantör. Tog dem också för att de är en stor operatör som inte försvinner, tryggt trodde jag.
På offerten offererade de en Sungrow växelriktare.
De installerade en Goodwe utan att informera mig.
Har anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
Mitt stora problem är att växelriktaren gick sönder för en vecka sedan. Anmälde det direkt till Eon. Det händer inte ett dugg. Kan inte få ett besked när de ska titta på den, trots otaliga samtal och mejl.
Kommer bara till deras support som säger att de ska lämna över till en tekniker.
Där står jag efter en vecka.
Finns ingen möjlighet att få komma i kontakt med någon ansvarig.
Vad gör jag?
Här hittar du en del namn.
https://www.allabolag.se/5560068420/eon-sverige-aktiebolag
Nej inte när stormen var här.M mortimer skrev:
Förmodar att det är växelriktaren, den slocknade helt och var släckt på natten.
På morgonen gick jag ut och tittade och då var den tänd men en lampa lyste som indikerade att den inte fungerar.
Är inte hundra på att det är växelriktaren men den felindikerar.
Inget strömavbrott
Hur går det här för TS ?
Något som verkar fungera någorlunda bra är att ta upp leverantörens tid med att skicka e-post till olika rätta personer och även ta upp deras tid i telefon (ta till säljartaktik och se till att styra samtalet). Ofta har de inte många i supportlinan och då vill de gärna bli av med dig. Ställ de mot väggen och fråga när de utlovar åtgärd (som de troligen inte kan hålla, men då kan du vid nästa kontakt hävda att de lovade det och ge de dåligt samvete, tills nästa kontakt o.s.v)
Något som verkar fungera någorlunda bra är att ta upp leverantörens tid med att skicka e-post till olika rätta personer och även ta upp deras tid i telefon (ta till säljartaktik och se till att styra samtalet). Ofta har de inte många i supportlinan och då vill de gärna bli av med dig. Ställ de mot väggen och fråga när de utlovar åtgärd (som de troligen inte kan hålla, men då kan du vid nästa kontakt hävda att de lovade det och ge de dåligt samvete, tills nästa kontakt o.s.v)
Jag har gjort det, otaliga mejl och samtal.M mortimer skrev:Hur går det här för TS ?
Något som verkar fungera någorlunda bra är att ta upp leverantörens tid med att skicka e-post till olika rätta personer och även ta upp deras tid i telefon (ta till säljartaktik och se till att styra samtalet). Ofta har de inte många i supportlinan och då vill de gärna bli av med dig. Ställ de mot väggen och fråga när de utlovar åtgärd (som de troligen inte kan hålla, men då kan du vid nästa kontakt hävda att de lovade det och ge de dåligt samvete, tills nästa kontakt o.s.v)
Lyckats hitta chefen för Sverige och fått fram hennes mejl.
Inte fått något svar än.
Har äntligen fått tag i en tekniker som kunde lösa problemet, växelriktaren hade inte gått sönder.M mortimer skrev:
Jag har lyckats få fram ett namn på den person som är ansvarig hos Eon för solcells avdelningen.
Har mejlat henne men inte fått något svar.
Jag har också anmält dem till Arn, för att de bytt ut växelriktaren från Sungrow till Goodwe utan att informera mig.
Vad hade hänt då ?B Birbert skrev:Har äntligen fått tag i en tekniker som kunde lösa problemet, växelriktaren hade inte gått sönder.
Jag har lyckats få fram ett namn på den person som är ansvarig hos Eon för solcells avdelningen.
Har mejlat henne men inte fått något svar.
Jag har också anmält dem till Arn, för att de bytt ut växelriktaren från Sungrow till Goodwe utan att informera mig.