Jag använde Eon för att installera solceller, tog in fyra offerter, varav Eon var näst dyrast. Valde dem för de är vår nätleverantör och elleverantör. Tog dem också för att de är en stor operatör som inte försvinner, tryggt trodde jag.
På offerten offererade de en Sungrow växelriktare.
De installerade en Goodwe utan att informera mig.
Har anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
Mitt stora problem är att växelriktaren gick sönder för en vecka sedan. Anmälde det direkt till Eon. Det händer inte ett dugg. Kan inte få ett besked när de ska titta på den, trots otaliga samtal och mejl.
Kommer bara till deras support som säger att de ska lämna över till en tekniker.
Där står jag efter en vecka.
Finns ingen möjlighet att få komma i kontakt med någon ansvarig.
Vad gör jag?
 
  • Gilla
mrPersson67 och 3 till
  • Laddar…
H
B Birbert skrev:
Jag använde Eon för att installera solceller, tog in fyra offerter, varav Eon var näst dyrast. Valde dem för de är vår nätleverantör och elleverantör. Tog dem också för att de är en stor operatör som inte försvinner, tryggt trodde jag.
På offerten offererade de en Sungrow växelriktare.
De installerade en Goodwe utan att informera mig.
Har anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
Mitt stora problem är att växelriktaren gick sönder för en vecka sedan. Anmälde det direkt till Eon. Det händer inte ett dugg. Kan inte få ett besked när de ska titta på den, trots otaliga samtal och mejl.
Kommer bara till deras support som säger att de ska lämna över till en tekniker.
Där står jag efter en vecka.
Finns ingen möjlighet att få komma i kontakt med någon ansvarig.
Vad gör jag?
Googla på vem/vilka som är chefer och fråga i växel efter ett specifikt namn som du har hittat, kommer du inte fram den vägen så maila personen.
Här hittar du en del namn.
https://www.allabolag.se/5560068420/eon-sverige-aktiebolag
 
  • Gilla
teliahenka och 4 till
  • Laddar…
Gick växelriktaren isönder när stormen Babet drog fram, inget överspänningsskydd förmodar jag ?
Hur vet du att växelriktaren är isönder ?
 
  • Gilla
Helojni
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Gick växelriktaren isönder när stormen Babet drog fram, inget överspänningsskydd förmodar jag ?
Hur vet du att växelriktaren är isönder ?
Nej inte när stormen var här.
Förmodar att det är växelriktaren, den slocknade helt och var släckt på natten.
På morgonen gick jag ut och tittade och då var den tänd men en lampa lyste som indikerade att den inte fungerar.
Är inte hundra på att det är växelriktaren men den felindikerar.
Inget strömavbrott
 
Tråkigt när leverantörerna inte engagerar sig och att man bara kommer till support som inte kan ge några besked.
 
  • Gilla
Abc Defg och 5 till
  • Laddar…
Hur går det här för TS ?

Något som verkar fungera någorlunda bra är att ta upp leverantörens tid med att skicka e-post till olika rätta personer och även ta upp deras tid i telefon (ta till säljartaktik och se till att styra samtalet). Ofta har de inte många i supportlinan och då vill de gärna bli av med dig. Ställ de mot väggen och fråga när de utlovar åtgärd (som de troligen inte kan hålla, men då kan du vid nästa kontakt hävda att de lovade det och ge de dåligt samvete, tills nästa kontakt o.s.v)
 
  • Gilla
P skum och 2 till
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Hur går det här för TS ?

Något som verkar fungera någorlunda bra är att ta upp leverantörens tid med att skicka e-post till olika rätta personer och även ta upp deras tid i telefon (ta till säljartaktik och se till att styra samtalet). Ofta har de inte många i supportlinan och då vill de gärna bli av med dig. Ställ de mot väggen och fråga när de utlovar åtgärd (som de troligen inte kan hålla, men då kan du vid nästa kontakt hävda att de lovade det och ge de dåligt samvete, tills nästa kontakt o.s.v)
Jag har gjort det, otaliga mejl och samtal.
Lyckats hitta chefen för Sverige och fått fram hennes mejl.
Inte fått något svar än.
 
  • Gilla
P skum och 2 till
  • Laddar…
B Birbert skrev:
Jag har gjort det, otaliga mejl och samtal.
Lyckats hitta chefen för Sverige och fått fram hennes mejl.
Inte fått något svar än.
Var det EONs egna personal/elektriker som installerade ?
Vill minnas de använt sig av Montagegruppen på vissa orter
 
  • Gilla
hansan
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Var det EONs egna personal/elektriker som installerade ?
Vill minnas de använt sig av Montagegruppen på vissa orter
Eon:s egna
 
B Birbert skrev:
Eon:s egna
Någon framgång här?
Bor du ute på landet?
 
M mortimer skrev:
Någon framgång här?
Bor du ute på landet?
Har äntligen fått tag i en tekniker som kunde lösa problemet, växelriktaren hade inte gått sönder.
Jag har lyckats få fram ett namn på den person som är ansvarig hos Eon för solcells avdelningen.
Har mejlat henne men inte fått något svar.
Jag har också anmält dem till Arn, för att de bytt ut växelriktaren från Sungrow till Goodwe utan att informera mig.
 
  • Gilla
  • Älska
P skum och 2 till
  • Laddar…
B Birbert skrev:
Har äntligen fått tag i en tekniker som kunde lösa problemet, växelriktaren hade inte gått sönder.
Jag har lyckats få fram ett namn på den person som är ansvarig hos Eon för solcells avdelningen.
Har mejlat henne men inte fått något svar.
Jag har också anmält dem till Arn, för att de bytt ut växelriktaren från Sungrow till Goodwe utan att informera mig.
Vad hade hänt då ?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Vad hade hänt då ?
Vet inte riktigt. Fick göra den strömlös och sedan starta upp igen med en guidad start och efter en stund gick den började den producera. Vet inte om teknikern heller viste felet.
Jag tror att jag gjort exakt likadant tidigare men inte fått igång den
 
  • Gilla
stefan olsson5
  • Laddar…
Vad larmade den från första början eller vad läste teknikern ut för felkod ?
Grundproblemet kan ju t.ex vara ett fel på taket som inte märks nu denna årstiden
 
  • Gilla
Husgubbe
  • Laddar…
Ja E.on "support" är hopplösa på att svara.

Själv tröttnade jag på dom och bad dom riva kontraktet då mina paneler inte var uppe vilket jag är glad för idag😎.
 
  • Gilla
per s
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.