SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hörrö du! Det där är miljöfarlig verksamhet enligt Miljöbalken! Att lägga ut Ernst-memes är tillståndspliktigt,
Förlååååt! Jag ska genast slänga in alla mina Ernst-memes i braskaminen och elda upp dem. Tror ni min plåtskorsten håller eller kommer HerrAndersson att knacka på dörren tillsammans med miljögestapo och hellsdräggen?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Förlååååt! Jag ska genast slänga in alla mina Ernst-memes i braskaminen och elda upp dem. Tror ni min plåtskorsten håller eller kommer HerrAndersson att knacka på dörren tillsammans med miljögestapo och hellsdräggen?
Har du sotat skorstenen?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Förlååååt! Jag ska genast slänga in alla mina Ernst-memes i braskaminen och elda upp dem. Tror ni min plåtskorsten håller eller kommer HerrAndersson att knacka på dörren tillsammans med miljögestapo och hellsdräggen?
Suck...det här är den exakta anledningen till att du gång på gång begår miljöbrott - du förstår helt enkelt inte!

Du ska ju inte elda upp Ernst-memesen, du ska ju elda upp de 18 dieselbilarna fattar du väl!!! Se bara till att du har god lufttillförsel och att bilarna är torra, de ska alltså inte ha stått ute i regnet innan du eldar upp dem. Det enda som inte behöver vara torrt är innehållet i bränsletankarna. Om du vill kan du fylla på med lite tysk brunkol också, det ska tydligen vara bra och ge låga värden på utsläppen.
(Gör nu inte misstaget att ta brunkål, det ska du ha på julbordet. Det har Ernst iallafall.)
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
En Ernst på julbordet är väl ändå tradition?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hörrö du! Det där är miljöfarlig verksamhet enligt Miljöbalken! Att lägga ut Ernst-memes är tillståndspliktigt, och du måste kontakta miljöförvaltningen på din kommun genast! Du vet väl att ett enda Ernst-meme förstör miljön lika mycket som att köra med 18 dieselbilar fram och tillbaka från Paris till Umeå. Och dödar söta hundvalpar.
Du har missuppfattat, utsläppen är som att köra en kall 80tals dieselmerca från Pite till Ume, som tur är är alla fullt medvetna om detta och kommunen har installerat motorvärmarstolpar sedan länge.
Stör inte de kommunala tjänstemännen med en massa tillståndsansöknigar, de är inte vana vid en massa arbete och riskerar att gå in i väggen om folk helt plötsligt spontant börjar kommunicera om saker de förväntas kunna lösa själva.

Det finns inte 18 hundvalpar på sträckan heller, det är renar som står och slickar salt. Det är kanske för mycket begärt att en smålänning som du @SågspånPappspikEternit ska ske skillnad, men är det knutet svart sopsäck i snöpinnarna kan du utgå från att det inte är hundvalpar på vägen.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har alla somnat?

[bild]
Mardrömmsrisk, kan ingen ta bort bilden?
 
F fribygg skrev:
Mardrömmsrisk, kan ingen ta bort bilden?
Sover moderator???
 
R Robert-san01 skrev:
Sover moderator???
Förmodligen med moderaten..
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
S Strontus skrev:
En Ernst på julbordet är väl ändå tradition?
Kan man elda Ernst och bordet samtidigt?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Mardrömsrisk, kan ingen ta bort bilden?
Jag ville elda upp den men fick inte. Tror att det var en Moderat som la sig i. 😢
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag ville elda upp den men fick inte. Tror att det var en Moderat som la sig i. 😢
Nä, de brukar inte lägga sig i utan låter SD bestämma det mesta
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nä, de brukar inte lägga sig i utan låter SD bestämma det mesta
Verkar märkligt. De brukar väl inte ha problem med att man bränner ernstar och liknande? 🤔
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan man elda Ernst och bordet samtidigt?
Borde gå bra, men riskerar att ryka och sota.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Borde gå bra, men riskerar att ryka och sota.
Bara bra! Mina grannar bor jättenära!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du har missuppfattat, utsläppen är som att köra en kall 80tals dieselmerca från Pite till Ume, som tur är är alla fullt medvetna om detta och kommunen har installerat motorvärmarstolpar sedan länge.
Stör inte de kommunala tjänstemännen med en massa tillståndsansöknigar, de är inte vana vid en massa arbete och riskerar att gå in i väggen om folk helt plötsligt spontant börjar kommunicera om saker de förväntas kunna lösa själva.

Det finns inte 18 hundvalpar på sträckan heller, det är renar som står och slickar salt. Det är kanske för mycket begärt att en smålänning som du @SågspånPappspikEternit ska ske skillnad, men är det knutet svart sopsäck i snöpinnarna kan du utgå från att det inte är hundvalpar på vägen.
Det låter som djurplågeri att stoppa hundvalpar i sopsäckar och knyta fast i snöpinnar.
Vad är förresten en snöpinne❓
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.