S sinuslinus skrev:
Lagt ett pussel utan facit.

Kanske borde ha fogat med något grövre än 0-4 men det var det som fanns.
Och ändå fick du det helt rätt! Bra gjort! 🤓
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
tveksamt tveksamt skrev:
Och ändå fick du det helt rätt! Bra gjort! 🤓
Tack!
Det bästa är att jag använde alla stenar som jag hade. De räckte precis.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Man kan säga att du ”fogade dig” efter antalet! 👍
 
  • Haha
  • Gilla
tensiden och 11 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jobbar med min titthålsoperation 🙈.

[bild]

Frun vill börja använda vårt inbyggda bubbelbadkar igen. Det har varit avstängt för användning under många år då vi hittade en hel del felaktigt utförda elinstallationer på andra ställen där föregående ägare renoverat. När elen kopplades ur så lyckades vi knäcka en anslutning till en av bubbelslangarna också.

Badrummet är heller inte riktigt byggt som det borde med bland annat kv/vv-rören genom golvet och dessutom nära golvbrunnen.

Kort och gott är det en del att pyssla med för devisen happy wife - happy life 😂.

[bild]
Elen är meggad och inkopplad igen och den trasiga anslutningen för bubbelslangen är lagad efter en hel del besvär - även där var det trångt och svårt att komma åt. Så nu är fokus att bygga upp en liten klack runt rören som kommer upp ur golvet. Egentligen borde tätskiktet sitta utanpå klacken men då det ändå inte kan ansluta till skiktet under klinkern och det skulle vara omöjligt att komma åt att applicera bakom klacken så fick det bli ovanpå. Jag tror det är tätt ändå men bättre med både hängslen och livrem, mesta vattnet rinner dessutom normalt rakt ner i golvbrunnnen.

Men det är något så infernaliskt trångt att göra allt detta genom en lucka på 15x15 cm…

[bild]
Har byggt en gjutform inför sista momentet i min titthålsoperation imorgon. Fint ska det vara så gjutformen är av teakfaner.

Undra om jag kommer kunna sova för gjutfrossan? 😂

0,0098 kubik så skippar betongblock och -pump denna gången.

Träram på arbetsbänk, verktyg i bakgrunden, borr, hammare, spänne, limklämmor, byggprojekt/process.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Undra om jag kommer kunna sova för gjutfrossan? 😂
Är ni bara nog många gubbar går det säkert bra. Lycka till och hoppas ni har tur med vädret!
 
  • Älska
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Färdigställde växthuset igår, glasningen gick ganska enkelt men alltid svårt att vara ensam då det är problematiskt att vara både på insidan och utsidan samtidigt när beslagen som håller glaset ska monteras, speciellt då man sätter de sista och det blir tätt...

Fick vänta tills sonen kunde hjälpa mig med de sista men nu är det klart, och resultatet är över förväntan.
Mycket bra passform, ingenting saknades eller var trasigt, kvaliten känns rejäl och nu återstår hustruns godkännande samt vårens ankomst.
Och det är stiligt att se på dessutom.

Ett tomt växthus med röd ram, på bar mark, träd och molnig himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rödmetallväxthus med genomskinliga paneler, under konstruktion, stegar inuti, hustomt, träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
landan81 och 25 till
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Idag har jag vänt på lite brädor och kliat mig i huvudet.
När jag tog upp golvet numrerade jag alla brädor, men nu när det börjar bli dags att lägga tillbaks golvet hittar jag inga siffror... 🤔

[bild]
Har du någon projekttråd över hela ditt fantastiska projekt?
 
S sinuslinus skrev:
Tvättat altanen och satt upp plissegardiner i köket. Känns som jag ligger rätt i säsongen. 😆
Snyggt med frisen i stegen på trappan och att den ser ut att komma uppifrån. 👌
 
mikethebik mikethebik skrev:
Färdigställde växthuset igår, glasningen gick ganska enkelt men alltid svårt att vara ensam då det är problematiskt att vara både på insidan och utsidan samtidigt när beslagen som håller glaset ska monteras, speciellt då man sätter de sista och det blir tätt...

Fick vänta tills sonen kunde hjälpa mig med de sista men nu är det klart, och resultatet är över förväntan.
Mycket bra passform, ingenting saknades eller var trasigt, kvaliten känns rejäl och nu återstår hustruns godkännande samt vårens ankomst.
Och det är stiligt att se på dessutom.

[bild]

[bild]
Fin form på huset med icke lodräta väggar.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
S
FredrikR FredrikR skrev:
Snyggt med frisen i stegen på trappan och att den ser ut att komma uppifrån. 👌
Stairway to heaven.
Som @stigen kanske skulle sagt. 😉
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Satt lite fd golv i källartaket. Snart kan jag börja inreda min mancave...

Renovering pågår, öppet trägolv, elledningar, verktyg, byggmaterial, rör, oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vitt trähus, svart tak, altan, hund, räddningsboj, gräsmatta, utekök, veranda, skorsten, skymd utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått upp hängrännor och stuprör på bastun.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Fått upp sista fönstersmygarna. Bättringsmålat fasad. Snart är utsidan klar!
 
  • Modernt svart hus med stora fönster och carport under konstruktion, omgiven av grus och natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Fönstersmygar på plats
 
  • Träväggad byggnad med fönster, speglar träd, takränna ovanför, övergång till tak, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med skyddspapper på trähushuvud, löv på marken, skymning eller gryning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hustillbyggnad med träpaneler och fönster, reflekterande träd, nedfallna löv på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.