Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 90 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
useless useless skrev:
Griptång:

[bild]
ja men nu googlar du bara..........tången i fråga 7 brukar i folkmun heta "svetstång" men det finns många andra korrekta benämningar också, griptång, låstång. Vet inte ens om det finns nån vedertaget korrekt benämning på dem.
 
S
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 72 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 48 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
Milwaukee griptång, 250 mm, TORQUE LOCK, snabbjustering, ögla, hårdade käftar, 380 kronor, inklusive moms.
 
Knipex nättång, korrosionsskydd, röda handtag, plastöverdrag, 160 mm storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 181 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"


Wihooooo äntligen en med alla rätt, man har ju varit i ”knipa” när man vadat fram i tång men denna gången knep man alla rätt
 
  • Gilla
Mellanbarn
  • Laddar…
T
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 259 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"

"griptången" är ju dock en svetstång i mina ögon.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 202 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 206 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
Cheesen
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 215 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"

Första tången är väl en verktång?
Och presstången har jag bara hört namnet krimptång på.
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Cheesen
S Stefan1972 skrev:
ja men nu googlar du bara..........tången i fråga 7 brukar i folkmun heta "svetstång" men det finns många andra korrekta benämningar också, griptång, låstång. Vet inte ens om det finns nån vedertaget korrekt benämning på dem.
Peang kallade min första kollega den😆
 
Z
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 301 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 238 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"

...får leva med det för keramik är inte min grej!?! 😁👍
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 146 andra personer som har gjort quizet "Kan du tången?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.