F
K karlmb skrev:
Helt fel. Du vet inte vad du svamlar om.
Tror jag inte. Jag har inte en aning men det har min kollega som blandar friskt och kör Homey Pro och det finns visst vissa problem med rätt mycket.
 
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Länk?
Du får googla själv till hobbyforumen, de finns ”överallt”. För plejd kan du ju kolla deras diskussions och supportgrupper på facebook. ☺️
 
Redigerat:
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du får googla själv till hobbyforumen, de finns ”överallt”. För plejd kan du ju kolla deras diskussions och supportgrupp på facebook. ☺️
Som vanligt då, ett påstående utan substans.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du får googla själv till hobbyforumen, de finns ”överallt”. För plejd kan du ju kolla deras diskussions och supportgrupp på facebook. ☺️
Vad är det du säger??? Dissar man andra system i Plejds supportgrupp?
Det skulle aldrig hända på det här forumet.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Som vanligt då, ett påstående utan substans.
Nej, det finns massor av substans, men du är ointresserad av att ta reda på hur saker och ting ligger till eftersom du redan har bestämt dig för din agenda.

Hobbyforumen kan du hitta överallt, även här på byggahus, att söka på plejd på facebook kan kanske någon hjälpa dig med. ☺️
 
Nissens Nissens skrev:
Nej, det finns massor av substans, men du är ointresserad av att ta reda på hur saker och ting ligger till eftersom du redan har bestämt dig för din agenda.

Hobbyforumen kan du hitta överallt, även här på byggahus, att söka på plejd på facebook kan kanske någon hjälpa dig med. ☺️
Om det finns substans bakom ditt påstående, och att det finns överallt kan du väl länka till det?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Länk?
Good luck with that one...
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Om det finns substans bakom ditt påstående, och att det finns överallt kan du väl länka till det?
Man kan ju inte länka till något som finns överallt förstår du väl?
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Alla 3, ny som äldre måste ofta (iaf 2 ggr mellan sommar/vintertid inställningarna) justeras någon minut eller två. Detta pga de just går mot nätfrekvensen.
Det talar snarare för att de inte går på nätfrekvensen. Finns säkert någon produkt på marknaden som använder nätfrekvensen till att styra ett ur, men jag har inte stött på någon tillverkad de senaste 40 åren där man gör så. Man behöver ändå nästan alltid en kristall och då är det billigare att använda den.
Så att Plejd eller liknande produkter använder nätfrekvensen för uret bedömer jag som ytterst osannolikt, sammaledes med Leifs micro.
 
  • Gilla
Müssli och 4 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Det är möjligt att du har ett helt unikt system som är lika användarvänligt och stabilt som Plejds eftersom du påstår det.
Nej, det är inget unikt att ett modernt automationssystem är stabilt. Det som är unikt är din okunskap i ämnet (för att vara någon som gärna diskuterar det).

Dessutom smög du in ett "användarvänligt" som jag är ganska säker på att jag inte har skrivit. Det är fortfarande en mycket oärlig debatteknik som du inte verkar kunna sluta med.

Jag brukar undvika att påstå saker i ämnen som är subjektiva. Det du tycker är användarvänligt är det inte säkert att jag tycker är det. Jag tycker exempelvis att det verkar sjukt användar-ovänligt att behöva komplettera sitt system med externa nattlampor istället för att kunna förskjuta släckningen på kvällen.
 
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Om det finns substans bakom ditt påstående, och att det finns överallt kan du väl länka till det?
Det finns bara en support grupp på Facebook i Plejds regi. Högst upp ser du ett sökfält. Skriv plejd i det och sök.

Det finns tex hur många ”zigbee” forum som helst. Öppna google och skriv zigbee forum och starta sökningen. Välj valfritt forum.

Motsvarande kan du göra på byggahus.

Varför skall jag välja forum åt dig? De jag sett är likartade och jag är helt ointresserad av att hänga där.
 
Nissens
R RoAd skrev:
Nej, det är inget unikt att ett modernt automationssystem är stabilt. Det som är unikt är din okunskap i ämnet (för att vara någon som gärna diskuterar det).
Det är väl du som saknar en del insikter i vilka trassel det ofta är med automatiseringssystemen i så fall. Instabilt kanske inte är rätt ord, men ofta kräver de uppenbarligen tidskrävande insatser. Inte just ditt system då, men generellt.
R RoAd skrev:
Dessutom smög du in ett "användarvänligt" som jag är ganska säker på att jag inte har skrivit. Det är fortfarande en mycket oärlig debatteknik som du inte verkar kunna sluta med.
Det är ingen debatteknik, användarvänlighet är en egenskap Plejds system har, jag syftade inte på att hobbysystemen skulle ha det. 🙄
R RoAd skrev:
Jag brukar undvika att påstå saker i ämnen som är subjektiva. Det du tycker är användarvänligt är det inte säkert att jag tycker är det. Jag tycker exempelvis att det verkar sjukt användar-ovänligt att behöva komplettera sitt system med externa nattlampor istället för att kunna förskjuta släckningen på kvällen.
Där ser man vad olika det kan vara. Jag tycker att det är väldigt användarvänligt att ha ledljus på natten som alltid är tillgängligt utan att någon behöver göra något. Det kostar inget i drift och kräver inga installationer som sensorer o annat.
En enkel kösni g som löser ett problem. ☺️
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är möjligt att du har ett helt unikt system som är lika användarvänligt och stabilt som Plejds eftersom du påstår det.

Du kan ju gå in och jämföra vad som diskuteras i diverse Plejdforum utanför Byggahus och forumen för några hobbysystem. Det är rätt avslöjande.
Du säger att det finns "diverse Plejdforum" men det enda du kan hänvisa till är ett på facebook. Använder man då inte facebook så finns det inget eller.....
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
R roli skrev:
Du säger att det finns "diverse Plejdforum" men det enda du kan hänvisa till är ett på facebook. Använder man då inte facebook så finns det inget eller.....
Haha, ja, jag skrev fel, menade inte ”diverse plejd forum” det skulle stå ”diverse forum för hobbysystem”.

Att Plejd har sina forum på Facebook har de själva valt, gillar du inte det så föreslår jag att du ringer Plejds support och klagar på det.
 
Nissens Nissens skrev:
Haha, ja, jag skrev fel, menade inte ”diverse plejd forum” det skulle stå ”diverse forum för hobbysystem”.

Att Plejd har sina forum på Facebook har de själva valt, gillar du inte det så föreslår jag att du ringer Plejds support och klagar på det.
Jag bryr mig inte var de har sitt forum men det hade varit kul att se vad som behandlas. Men tänker inte skaffa ett facebook konto bara för detta.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.