F fsn skrev:
Jag fysiskt installerade de första igår men har inte fått igång nåt ännu.
Du har inte lyckats få tag på en sysadm än?
 
  • Haha
David Wallin och 5 till
  • Laddar…
F
kashieda kashieda skrev:
Du har inte lyckats få tag på en sysadm än?
Jag har inte försökt. Har ett jäkla härke med trådar kors och tvärs med dimmerdon och transformatorer att reda ut.
 
F fsn skrev:
Jag har inte försökt. Har ett jäkla härke med trådar kors och tvärs med dimmerdon och transformatorer att reda ut.
Ja, så svårt är det med Plejd att användarna inte ens orkar leta efter en sysadm som kan hjälpa dem. Håhåjaja. 😉
 
F
kashieda kashieda skrev:
Ja, så svårt är det med Plejd att användarna inte ens orkar leta efter en sysadm som kan hjälpa dem. Håhåjaja. 😉
Vad löjligt, det är den mest lättnavigerade och intuitiva appen av alla system jag sett. Jag vet vad jag pratar om här, jag är fullständigt usel och avskyr att sitta och pilla med sånt.

Jag har en bekant med en Homey Pro som jag fick titta på. Det såg också rätt lätt ut men det blev ett för stort steg för mig…. Och så var den dyr. Synd då jag hade kunnat styra laddboxen med den.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Och inget av dem har samma upplägg och kvalitetskänsla som Plejd. Det borde du veta om du nu har sån koll.
Det unika med upplägget är ju att det är proprietärt, slutet och inkompatibelt, resten av upplägget finns i överflöd på marknaden. Din upplevda kvalitetskänsla ska du vårda, den kan ingen ta ifrån dig!
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
Vad löjligt, det är den mest lättnavigerade och intuitiva appen av alla system jag sett. Jag vet vad jag pratar om här, jag är fullständigt usel och avskyr att sitta och pilla med sånt.

Jag har en bekant med en Homey Pro som jag fick titta på. Det såg också rätt lätt ut men det blev ett för stort steg för mig…. Och så var den dyr. Synd då jag hade kunnat styra laddboxen med den.
Nu har du fått alla Plejdbelackarna efter dig. 😂😂😂
 
Redigerat:
Och för att återknyta till inlägg #1...

Det är otroligt besynnerligt att Plejd inte integrerar en närvarodetektor i sitt system.
Just närvarodetektering och ljusmätning är tämligen grundläggande funktioner inom belysningsstyrning och borde verkligen erbjudas om man har ambitionen att skapa, det Plejd kallar, smart belysningsstyrning.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 6 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Minst 500 lumen, färgtemp som går att ställa mellan minst 2500-4000K, möjliga att dimma ner jävligt hårt utan att problem. Och i samma serie skall det finnas fasta och ställbara.

Och allt skall styras som idag med en fjädrande knapp.
OK, då ger jag upp. Resten av LED-världen ligger ljusår efter Plejd här...
Givetvis finns det 500 lumen i den färgtemp du vill ha, det borde du sett på Hide-a-lites länkar jag gett dig nu. Och är det något som CC-LED är bra på så är det just dimma ner jävligt hårt och hela vägen upp till max.
Om det sen måste vara precis samma serie som du kan få olika färgtemp, nja kanske inte, och de är inte heller blågröna. Så, Plejd vinner! 😆😆👏
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Givetvis finns det 500 lumen i den färgtemp du vill ha, det borde du sett på Hide-a-lites länkar jag gett dig nu. Och är det något som CC-LED är bra på så är det just dimma ner jävligt hårt och hela vägen upp till max.
Du @karlmb verkar ha bra koll på exempelvis Hide-a-lites sortiment. För snart ett år sedan startade jag en tråd om att byta ut gamla 20W halogen bänkbelysning men fick inte jättemånga svar. Du får väldigt gärna titta in i tråden med lite tips och eller länkar!
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Utifall jag vill kunna dimma befintlig takarmatur med återfjädrande tryckknapp, är då detta schema relevant?
Eller är detta enbart applicerbart vid inkoppling till en leddriver?

Tack på förhand!

Mattias
 
  • Schematisk illustration av dimbar LED-belysningsinstallation med mobilapp och tryckknappsdimmer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
K karlmb skrev:
OK, då ger jag upp. Resten av LED-världen ligger ljusår efter Plejd här...
Givetvis finns det 500 lumen i den färgtemp du vill ha, det borde du sett på Hide-a-lites länkar jag gett dig nu. Och är det något som CC-LED är bra på så är det just dimma ner jävligt hårt och hela vägen upp till max.
Om det sen måste vara precis samma serie som du kan få olika färgtemp, nja kanske inte, och de är inte heller blågröna. Så, Plejd vinner! 😆😆👏
Jag har öht inte läst din länk på Hide-a-light. Det är nämligen helt ointressant av olika anledningar. Den ena är att jag redan har alla Plejd-spottar liggande hemma. Den andra är att det blir billigare med Plejd för mig och den tredje är att det är rätt attraktivt att kunna ha olika färgtemperaturer på samma lampor beroende på vad man skall ha dom till just där och då. Det har dock varit extremt underhållande att ha fått vara ett bidrag i din panik över att inte kunna övertyga att det är bättre att köpa nåt ”billigt”. Det är också intressant att du svängt från din billiga noname-skit du länkade till först till Hide-a-Lite som är bra grejer men inte billigt alls.
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Vad löjligt, det är den mest lättnavigerade och intuitiva appen av alla system jag sett. Jag vet vad jag pratar om här, jag är fullständigt usel och avskyr att sitta och pilla med sånt.
Jag noterar att du missade smileyn i slutet av min text. Om du missat denna, för dig kanske helt nya, konstruktion så kan de användas för att uttrycka känslor. I mitt inlägg ovan symboliserar den "Nej, jag var inte heeelt allvarlig".
 
F
kashieda kashieda skrev:
Jag noterar att du missade smileyn i slutet av min text. Om du missat denna, för dig kanske helt nya, konstruktion så kan de användas för att uttrycka känslor. I mitt inlägg ovan symboliserar den "Nej, jag var inte heeelt allvarlig".
Jag såg den….. kanske missade att lägga in en i mitt svar.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
jbr jbr skrev:
Och för att återknyta till inlägg #1...

Det är otroligt besynnerligt att Plejd inte integrerar en närvarodetektor i sitt system.
Just närvarodetektering och ljusmätning är tämligen grundläggande funktioner inom belysningsstyrning och borde verkligen erbjudas om man har ambitionen att skapa, det Plejd kallar, smart belysningsstyrning.
Trådlös närvarosensor är på gång, jag har själv klämt och känt på den samt lekt med den i appen. Den sitter monterad hos flera som betatestare.
 
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag fysiskt installerade de första igår men har inte fått igång nåt ännu.
Nu är jag inte elmontör men har råkat få se och känna på dem hos en bekant som sätter upp några. Och oavsett allt tugg i denna tråden håller jag dem högt i hur det var utformat, designat och på sättet den kunde installeras, anslutas på ett bra och korrekt sätt. Ett föredöme i den djungel av skräp som länge varit standard i spotarnas värld.

Totalpriset givetvis kanske något högre men efter vad jag fick fram i det fallet inte så avskräckande ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.