R Raecer11 skrev:
De är precis tvärt om på min F730
Stryper jag varmvattnet eller värmen när jag har motsatsen till vad du har?
 
R
B bck277 skrev:
Stryper jag varmvattnet eller värmen när jag har motsatsen till vad du har?
Spelar nog ingen roll vilken utav dem som är stängda då bägge är ihopkopplade med samma slang
 
  • Det är en schematisk illustration av rör och ventiler med etiketter, förmodligen från en manual.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Raecer11 skrev:
Spelar nog ingen roll vilken utav dem som är stängda då bägge är ihopkopplade med samma slang
Står det vilken av dom som är blandningsventil?Tycker där det står avstängning borde det stå + eller - på men som sagt beror på viklket ventilkoppel som sitter där compakt 300 eller 150.
 
Nu har jag gjort tvärtom
 
  • VVS-installation med kopparledningar, måttmätare, ventiler och anslutningar. Industriell eller hushållsapparatur, tryckmätare visar under 1 bar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Hoppas de funkar för dig nu så du inte behöver köpa en ny pump 🙌
 
R Raecer11 skrev:
Hoppas de funkar för dig nu så du inte behöver köpa en ny pump 🙌
Tempen i huset uppe 1 grad nu
Tack för all hjälp
 
R
Nu får du nog lufta alla element, fördelare om du har golvvärme, värmepump igen då du fyllt systemet med syrerikt vatten
 
R Raecer11 skrev:
Nu får du nog lufta alla element, fördelare om du har golvvärme, värmepump igen då du fyllt systemet med syrerikt vatten
Detta är nu också gjort, andra gången under mindre än 24h.

Nästa fråga är vilken värmekurva skall man ha på västkusten?
 
R
Jag kör med en egen kurva som motsvarar kurva 4 förskjutning 1 med vissa justeringar.

Men för att kunna svara på din fråga behöver vi veta kvadratmeter, golvvärme, element osv.

Läs gärna optimeringsguiden på värmepumpsforum för just F730
 
R Raecer11 skrev:
Jag kör med en egen kurva som motsvarar kurva 4 förskjutning 1 med vissa justeringar.

Men för att kunna svara på din fråga behöver vi veta kvadratmeter, golvvärme, element osv.

Läs gärna optimeringsguiden på värmepumpsforum för just F730
95 kvadrat, ingen golvvärme och element (vatten)
 
R
Har dålig koll på kurvor när de gäller element men de är ju bara o prova sig fram. Öppna alla termostater o börja med ex kurva 7 eller 8.

Vad har du för värde under lufthastighets givare?
Denna pump behöver mycket luft för att kunna komma i de högre frekvenserna vid behov. Runt 180-200kbm är optimalt enl experterna på värmepumpsforumet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.