1 337 851 läst · 2 795 svar
1338k läst
2,8k svar
Yale doorman
B bonna skrev:Hej!
Vi har precis installerat vår L3 och måste hålla upp handtaget samtidigt som vi låser. Hur åtgärdar man det? 🤔.
De kanske kan vara så enkelt att dörrbladet har hängt sig, då missar låskolvarna i dörren, slutblecket på karmen😊B bonna skrev:
Yale Doorman - egentligen fascinerad att de kan ta såpass mycket betalt som de gör för produkten. Känns inte riktigt färdigutvecklad...
Jag hade tidigare en äldre version av Yale Doorman - Fungerade smärtfritt i flera år.
Numer har jag tre Yale doorman L3 - Mer eller mindre problem med alla tre i början innan de "stabiliserade" sig! Har dessutom reklamerat ett och fått det utbytt. Men när de fungerar är de fantastiska!
Men det är en aning charmerande att jag numer har fått ett problem jag inte stött på tidigare.
"peggen" för bortasäkert läge har låst sig i det läget och det går inte att komma ur dvs. den är alltid i bortsäkert läge. Det är placerat på garaget så det är egentligen ingen större fara men rätt irriterande..
Någon som stött på det problemet?
Jag hade tidigare en äldre version av Yale Doorman - Fungerade smärtfritt i flera år.
Numer har jag tre Yale doorman L3 - Mer eller mindre problem med alla tre i början innan de "stabiliserade" sig! Har dessutom reklamerat ett och fått det utbytt. Men när de fungerar är de fantastiska!
Men det är en aning charmerande att jag numer har fått ett problem jag inte stött på tidigare.
"peggen" för bortasäkert läge har låst sig i det läget och det går inte att komma ur dvs. den är alltid i bortsäkert läge. Det är placerat på garaget så det är egentligen ingen större fara men rätt irriterande..
Någon som stött på det problemet?
Redigerat:
Har återställt låset typ trettioelva gånger och så trött på det….
Kan öppna via appen/automatisk upplåsning en viss stund, men efter en viss stund slutar det, appen hittar inte låset och då behöver jag återställa låset. Några tips?
Kan öppna via appen/automatisk upplåsning en viss stund, men efter en viss stund slutar det, appen hittar inte låset och då behöver jag återställa låset. Några tips?
Har sökt och sökt men hittar inte andra som har/haft samma problem.
Jag har Yale Doorman V2N uppkopplat till Verisures system. Allt har fungerat fint tills nyligen.
All felsökning verkar utgå ifrån att man har problem att låsa och som då oftast beror på problem med mekanik/installation, men jag har ett upplåsningsproblem.
Ibland när jag försöker låsa upp via Verisure appen så signalerar appen att allt gått bra och att låset är upplåst, men det verkar inte gå fram alls till låset som fortfarande är låst. Upprepade försök med appen får appen att tro att den låser och låser upp igen men utan att låset gör något, inga felmeddelanden så allt verkar prima i appen.
Om jag då slår in min kod på knappsatsen på låset istället så har det (hittills, ta i trä!) låst upp sig som det ska.
Problemet är alltså bara ibland, oftast fungerar allt fint som det alltid brukat göra innan. Problemet är oberoende av vilken användare det gäller.
Inga signaler om att det skulle vara några batteriproblem med låset, däremot såg jag på mina Verisure-sidor att magnetdetektorn hade mindre än sex månader kvar så det batteriet har jag precis bytt, men kan ju inte se hur det skulle göra någon skillnad.
Någon som varit med om något liknande eller har tips om felsökning?
Ska förstås ringa Verisure support om det fortsätter, men vad jag läst om dem så har jag inte så mycket hopp om hjälp.
Jag har Yale Doorman V2N uppkopplat till Verisures system. Allt har fungerat fint tills nyligen.
All felsökning verkar utgå ifrån att man har problem att låsa och som då oftast beror på problem med mekanik/installation, men jag har ett upplåsningsproblem.
Ibland när jag försöker låsa upp via Verisure appen så signalerar appen att allt gått bra och att låset är upplåst, men det verkar inte gå fram alls till låset som fortfarande är låst. Upprepade försök med appen får appen att tro att den låser och låser upp igen men utan att låset gör något, inga felmeddelanden så allt verkar prima i appen.
Om jag då slår in min kod på knappsatsen på låset istället så har det (hittills, ta i trä!) låst upp sig som det ska.
Problemet är alltså bara ibland, oftast fungerar allt fint som det alltid brukat göra innan. Problemet är oberoende av vilken användare det gäller.
Inga signaler om att det skulle vara några batteriproblem med låset, däremot såg jag på mina Verisure-sidor att magnetdetektorn hade mindre än sex månader kvar så det batteriet har jag precis bytt, men kan ju inte se hur det skulle göra någon skillnad.
Någon som varit med om något liknande eller har tips om felsökning?
Ska förstås ringa Verisure support om det fortsätter, men vad jag läst om dem så har jag inte så mycket hopp om hjälp.
Jag har precis samma problem med mina V2N så hade varit intressant vad det kan vara.
Mina är uppkopplade via Yale och använder den appen men annars exakt samma problem, i appen låses det upp men inget händer i verkligheten.
Mina är uppkopplade via Yale och använder den appen men annars exakt samma problem, i appen låses det upp men inget händer i verkligheten.
när det är problem med yale så är det 99% att det är låskistandamm skrev:Har sökt och sökt men hittar inte andra som har/haft samma problem.
Jag har Yale Doorman V2N uppkopplat till Verisures system. Allt har fungerat fint tills nyligen.
All felsökning verkar utgå ifrån att man har problem att låsa och som då oftast beror på problem med mekanik/installation, men jag har ett upplåsningsproblem.
Ibland när jag försöker låsa upp via Verisure appen så signalerar appen att allt gått bra och att låset är upplåst, men det verkar inte gå fram alls till låset som fortfarande är låst. Upprepade försök med appen får appen att tro att den låser och låser upp igen men utan att låset gör något, inga felmeddelanden så allt verkar prima i appen.
Om jag då slår in min kod på knappsatsen på låset istället så har det (hittills, ta i trä!) låst upp sig som det ska.
Problemet är alltså bara ibland, oftast fungerar allt fint som det alltid brukat göra innan. Problemet är oberoende av vilken användare det gäller.
Inga signaler om att det skulle vara några batteriproblem med låset, däremot såg jag på mina Verisure-sidor att magnetdetektorn hade mindre än sex månader kvar så det batteriet har jag precis bytt, men kan ju inte se hur det skulle göra någon skillnad.
Någon som varit med om något liknande eller har tips om felsökning?
Ska förstås ringa Verisure support om det fortsätter, men vad jag läst om dem så har jag inte så mycket hopp om hjälp.