V Vector skrev:
Som jag å andra skrivit så är det nog förmodligen manteln som har fått en läcka eftersom när du öppnar kalkvattenventilen så ökar på trycket på systemet å säkerhetsventilen öppnar å släpper ut övertrycket
Tekniker har kommit idag då lossade han på ena delen till påfyllningsventilen då visade sig att vattnet åker igen tillbaka från tanken. Då är det är hål i tanken ….
 
  • VVS-installationer med kopparör, ventiler och fixeringar på en vit vägg, elektrisk dosa, grå hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S0MMER S0MMER skrev:
Det kan faktiskt vara det, inte alls omöjligt, tänkte inte på det. Jag skulle kontakta IVT för säkerhets skull.
Tekniker har kommit idag då lossade han på ena delen till påfyllningsventilen då visade sig att vattnet åker igen tillbaka från tanken. Då är det är hål i tanken ….
 
  • Kopparledningar och ventiler på vägg. VVS-installation. Modern infrastruktur. Inomhus. Teknisk uppbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Daniel 109 skrev:
Japp.

Jag skulle nog gett mig på att föröka laga den med tanke på priset. Men jag är nog rätt unik i den aspekten.
Att laga en sönderrostad dubbelmantlad vattenberedare är nog halvt omöjligt utan en mekanisk verkstad.
Nä, leta på blocket efter nån ersättning eller sätt en extern dubbelmantlad istället
 
Fabian: Du behöver inte posta samma inlägg fyra gånger.
 
D Daniel 109 skrev:
Fabian: Du behöver inte posta samma inlägg fyra gånger.
Ajdå miss av mig. Jag ville bara återkoppla för de som har hjälp mig med tråden🙂
 
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Att laga en sönderrostad dubbelmantlad vattenberedare är nog halvt omöjligt utan en mekanisk verkstad.
Nä, leta på blocket efter nån ersättning eller sätt en extern dubbelmantlad istället
Ja ska kika. bra tips! ska det vara samma volym eller hur funkar med anslutningarna då?
 
F Fabian S. skrev:
Ja ska kika. bra tips! ska det vara samma volym eller hur funkar med anslutningarna då?
Ska du ersätta bef i pannan måste den ha liknande mått. Anslutningarna spelar ingen roll om du har en rörmokare till hjälp. Ska du däremot ha en extern kan du ju ta vilka mått som helst, bara du får in den i rummet :)
 
D Daniel 109 skrev:
Edit: Jag har egentligen ingen koll på det här,
Vem är du och vad har du gjort med Daniel 109?
 
  • Haha
  • Älska
Dublin och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vem är du och vad har du gjort med Daniel 109?
🤔
 
En multitank men varmvattenberedare kanske kan bli billigare än orginal men måste troligtvis ställas på enskilt ställe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.