tommib tommib skrev:
Lite sidospår, var du möjligen på djursjukhuset i Kungens Kurva? Grannen jobbar där som veterinär och har precis gjort klart någon avancerad fördjupningsutbildning i radiologi
Nej, det stället undviker jag i möjligaste mån även om det är närmast. Sist jag var där för några år sedan, när jag kom instormandes med en hund som hade en kraftig allergireaktion och uppsvullnande hals/svalg - innan man ens tittade på hunden så tvingade man mig att läsa ett rött papper med tex som beskrev hur dyrt det var att få hjälp. Jag hade förväntat mig en lite annan prioritering på akutintaget. Nu gick det att styra upp det genom att kasta lappen i sopkorgen, men det var oerhört irriterande. Att det kostar skjortan och slipsen att få akuthjälp med djur vet alla redan. Efterföljande vård var det dock inget fel på.

....så denna gång blev det Anicura Bagarmossen med Albano som reserv.
 
  • Gilla
erikgöteborg och 4 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Aha, är det dit alla världens strumpor försvinner?
26st hittills om jag räknat rätt.
 
tommib
Åhå, trist och värt ett Gaaaahhh i sig.
Misstänker dock att den typen av lappar beror på förekommen anledning, tyvärr.
 
  • Gilla
GladanS
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Isch, mina föräldrars labrador käkade upp en av barnens haklappar (märkte bara att den saknades), den kräktes upp flera dagar senare....
Av 26 strumpor är det 24 som kräkts upp och 2 som åkt ut bakvägen.....
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Av 26 strumpor är det 24 som kräkts upp och 2 som åkt ut bakvägen.....
Kanske läge att helt växla över till yllesockar (100% ull) som kan brytas ner (om än långsamt...)-
 
C
MathiasS MathiasS skrev:
Av 26 strumpor är det 24 som kräkts upp och 2 som åkt ut bakvägen.....
Måste vara bra utsvulten om man goffar i sig 26 strumpor 😄
 
MathiasS MathiasS skrev:
26st hittills om jag räknat rätt.
Är det inte dags att sluta mata strumpor i den snart?
 
Gaaaahhhh! Det är någon som äter hammare i det här huset. Ersatte min försvunna (ärvda) hultafors-hammare med en ny snarlik. Under sommaren hittade jag den gamla rostig och jävlig i SKOGEN. Nu är den nya också borta… Som tur var hittade jag den biltema-hammare som jag köpte mellan nu när jag letade efter den nya.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
B BearTheFear skrev:
Gaaaahhhh! Det är någon som äter hammare i det här huset. Ersatte min försvunna (ärvda) hultafors-hammare med en ny snarlik. Under sommaren hittade jag den gamla rostig och jävlig i SKOGEN. Nu är den nya också borta… Som tur var hittade jag den biltema-hammare som jag köpte mellan nu när jag letade efter den nya.
Du är svärfar personifierad.🤣
 
En hand håller en öppen nyckel; bakom ligger tomma färgsprayburkar på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Fairlane och 8 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
[bild]
🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Den där kommer aldrig mer slinta på en rostig mutter;)
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Den där kommer aldrig mer slinta på en rostig mutter;)
En får va gla för de lella.
 
ullberg
Om det där är två tömda burkar rostlösare på skruvförbandet som knäckte nyckeln slänger jag in ett tröst-gaaaahhhh

Hand som håller öppen skiftnyckel, markerad föremål på marken, skärmdump från byggcommunity, emojis och kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
  • Haha
Isakare och 6 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!!! människorna i den här jävla avloppspölen till förort!

Fick en lapp på vindrutan innan helgen från garagegrannen som bad mig ta det försiktigt p.g.a. att han menade på att jag hade slagit upp min dörr i hans sida och så ville han att jag skulle ringa honom. Historien är så jävla märklig. Han ska ha upptäckt detta för ett par veckor sedan när jag hade dragit till landet över en långhelg och då trodde han att jag hade "rymt från ansvar" typ. Från början hette det att det var 2-3 märken eller bucklor som han kallade det, nästa gång jag pratade med honom på telefon var det 4-5 och nu när jag träffade honom för att kolla hans bil var det helt plötsligt 7-8. Har p.g.a. en renoverings/flyttkarusell bara stått på denna platsen i typ en månad och har tyckt tidigare att grannen är rätt trevlig men nu visar det sig vilket smuts han är.

Jag var helt säker från början att det omöjligt kan vara jag som orsakat skadorna eftersom jag alltid är försiktig. Framförallt för att jag har en hyffsat ny bil som jag inte själv vill skada, speciellt inte i dörrsidorna där det annars lätt blir avskrap. Så nu var jag ner och träffade honom och kollade det som han hävdade bestämt var mitt fel. Då är det olikformade märken som är utspridda över typ 20 cm på längden och 15 cm på höjden. Några är alldeles uppenbart inga dörruppslag då dom snarare ser ut som stenskott, ett par ser ut som ovala märken, 3-4 mm stora med ojämna skador i form av 2-3 djupare streck. Jag försöker förklara för gubbjäveln (dock i trevlig ton) att det omöjligt kan vara jag som orsakat dom. Försökte t.o.m. förklara och visa att första kontakt i.s.f. skulle vara betydligt längre ner på hans bil p.g.a. vinklarna på min dörr. Ingen vettig människa alls kan anse att dom där märkena kommer från mig/min bil.

Inget går liksom in och han kör liksom på offerkoftekortet "jag vill inte vara ovän med någon men ......", "du ser dörren är förstörd, alla frågar vad jag har gjort.....", "det får väl bli ett försäkringsärende och jag får stå för självrisken" etc. Till saken hör att hans bil är en 20 år gammal jävla rishög med gott om lacksläpp och rost på andra ställen. Som han står och försöker ful-fixa själv med slippapper och sprayfärg.

Bara för att jag har varit trevlig tidigare så trodde han väl att han hade hittat en rik och dumsnäll svenne banan som han kunde blåsa genom att få mig att tycka synd om honom. Om det inte hade varit för att jag måste ha hans rosthög brevid min bil så hade jag bett honom fara åt helvete för länge sen.

Nu får jag snart ytterligare en tillfällig garageplats eftersom detta garage *surprise surprise* också håller på att vittra sönder och då hoppas jag att aktuell idiot hamnar nån annanstans.

Jag har tidigare varit den dummsnälla typen som alltid trott gott om folk men den här jävla varbölden till område med 90% skitfolk har till slut besegrat mig och gjort mig till en surgubbe. Fan vad jag längtar upp till min lilla öde by i Jämtland med alla udda men ärliga och genuina bonnläppar ❤️

/Slutgnällt
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
  • Älska
Henningelvis och 14 till
  • Laddar…
Diskmaskinen gick sönder igår. 3 dagar för tretti.se att skicka ny. Handdiska är inte okej
 
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.