R
Priset verkar ju väldigt bra, men vad är egentligen fördelen mot ett rejält vanligt skruvstycke?
 
R RoAd skrev:
Priset verkar ju väldigt bra, men vad är egentligen fördelen mot ett rejält vanligt skruvstycke?
Det får man reda på i en annan tråd som du inte skapat ännu… 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Chentin och 7 till
  • Laddar…
  • Wow
David Wallin
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Komplett och flera andra har hallonpajen till bra pris.

[länk]

[bild]

[bild]
Femman kommer ju nu i slutet av oktober (23/10) och kostar bara lite mer:
https://www.electrokit.com/produkt/raspberry-pi-5-4gb/
Första batchen verkar redan tagit slut så nu får ni långsamma vänta till slutet av november.
 
  • Gilla
JFrisk och 5 till
  • Laddar…
LoweW
M mnils skrev:
Femman kommer ju nu i slutet av oktober (23/10) och kostar bara lite mer:
[länk]
Första batchen verkar redan tagit slut så nu får ni långsamma vänta till slutet av november.
Lite off topic, men i texten står det "Livslängd: Raspberry Pi 5 kommer finnas i produktion fram till minst Januari 2035"

Varför vill de lova det? Kan förstå att det ger en känsla av trygghet när closed source produkter kan ge såna löften men när det är open source? En av de stora fördelarna med open source för mig är just att jag inte behöver bry mig om hårdvarans aktualitet när jag väl har mitt system igångsatt och i drift.

Genuin fråga, jag har noll koll!
 
Själva kretskortet är väl inte open source?

Det finns många kommersiella användare av RPi och för dem är det förmodligen ganska viktigt att det kommer att finnas reservdelar att tillgå. För inte så länge sedan bytte man ju plats på nätverksuttaget och usb-portarna, det är en sak som kan ställa till det för någon som byggt in kortet i något slags skal.
 
  • Gilla
LoweW och 3 till
  • Laddar…
Jag skulle gissa att det är för att många kommersiella tillverkare använder sig av raspberry och då är det skönt för dem att inte behöver bygga om produkten för att det har kommit en ny raspberry utan de får tid att bygga om sin produkt.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
B
T Trafikverket1 skrev:
Bänkslipmaskin, eller bänkkvarn som Amazon vill döpa den till, från Makita till bra pris ca 2150 kronor. Makita GB801 om man vill hitta lite mer info om den.

[länk]
Fattar inte vart Amazon får alla specar ifrån.
Voltage100 Volts
Power sourceAC/DC
 
  • Haha
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
A
mickesundström skrev:
Mailat dom så får man se vad dom svarar [bild][bild]
mickesundström skrev:
Mailat dom så får man se vad dom svarar [bild][bild]
E-postmeddelande från kundservice angående problem att beställa en produkt på hemsidan, markerat som skräppost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag svarade dom till slut ja det känns inte seriöst riktigt när det ”finns online” men inte går o köpa förutom i butik
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
mickesundström skrev:
[bild]Idag svarade dom till slut ja det känns inte seriöst riktigt när det ”finns online” men inte går o köpa förutom i butik
Det står ju nu enbart i butik, fanns väl initialt en i weblager (som även jag observerade ej gick beställa)
Jag lyckades även i förrgår gå vidare till betalning och fick med fraktkostnad, hade dock inte tid att slutföra beställningen då, när jag skulle slutföra köpet senare på kvällen var det inte längre möjligt.
 
A
J JFrisk skrev:
Det står ju nu enbart i butik, fanns väl initialt en i weblager (som även jag observerade ej gick beställa)
Jag lyckades även i förrgår gå vidare till betalning och fick med fraktkostnad, hade dock inte tid att slutföra beställningen då, när jag skulle slutföra köpet senare på kvällen var det inte längre möjligt.
Ja det står nu inte då -då fanns den i webblager och gick att lägga i varukorgen men sen stannade allt när man skulle vidare till betala var det tvärnit
 
mickesundström skrev:
[bild]Idag svarade dom till slut ja det känns inte seriöst riktigt när det ”finns online” men inte går o köpa förutom i butik
Jag lyckades beställa en i tisdags. 1999 + 169kr för hemleverans. Provade att beställa i måndags men då var det som i helgen att man inte kunde gå vidare till betalning.
Jag har dock inte fått den än men känns som att det inte är en bluff.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.