M mynameis skrev:
Kontaktade ytterligare en som åtminstone kunde sälja fast de rekommenderade inte den senaste L3 utan V2 istället.

Känns bra att ha en nyckel vid fel i elektroniken med. Frågan är om BG3000 är bra dock?

Man kan ju konstatera att Yale har haft en väldigt framgångsrik marknadsföring, bara dem man ser av.
Jag påstår att det inte är något större fel på Yale än på någon annan, och integrationen med larmsystem gör det värt för oss. Dock är, som någon annan också skriver, Yale väldigt känslig för avståndet mellan låshus och kista, vilket ändras i och med årstider och att karm och dörr sväller eller krymper. Det största problemet jag upplever är att yttertrycket återfjädrar sämre samt att den svarta färgen på trycket är känslig. Annars är det en bra produkt med grym batteritid för den funktionen som finns i maskineriet.

Yale är också väldigt enkel att installera själv, och då får du också en förståelse för hur du behöver justera det när det blir vinter och dörrbladet drar ihop sig.

Jag skulle absolut kolla BG/Nordica om de hade larmintegration, men det har de inte så då blir det inget för nu.
 
M mnils skrev:
Programvaran är som programvara brukar vara dvs rätt kass. Det utbildas mängder med mediokra programutvecklare som bara förstör världen med sina usla alster.

Funktionen för bortasäkring i låset är mekanisk, dvs helt oanvändbar om man har mer än ett lås. Du kan inte sätta olika rättigheter på olika lås heller.

Jag har 3st V2N, två på huset och ett på garaget alla med verisure integration.
En låskista var trasig med intermittent fel men byttes på garanti, sedan dess har de fungerat enligt spec.
Bara för att försvara programmerare kan man ju säga att många gånger består uppgiften av att leverera en lista med specificerade funktioner och allting du gör utöver det gör du i praktiken ideellt. Det är inte så att du får mer tid för att du tycker det vore snyggare med ett bättre UI t.ex. Betalar kunden inte för det får du inte heller tid till det, eller hur?
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Min gissning är att dom vill handla från sin egna grossist .. Copiax .
och din gissning är helt fel. Handlar om att Yale har extrema kvalitetsproblem.
 
MrJay
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Bara för att försvara programmerare kan man ju säga att många gånger består uppgiften av att leverera en lista med specificerade funktioner och allting du gör utöver det gör du i praktiken ideellt. Det är inte så att du får mer tid för att du tycker det vore snyggare med ett bättre UI t.ex. Betalar kunden inte för det får du inte heller tid till det, eller hur?
Så, precis som vilket annan tjänst som helst.
 
I ItWasntMe skrev:
och din gissning är helt fel. Handlar om att Yale har extrema kvalitetsproblem.
Jaså, då vet jag. Tack för upplysningen.
 
MrJay MrJay skrev:
Så, precis som vilket annan tjänst som helst.
Är det nån mer du tänker jag borde försvara just nu eller? Jag gör det gärna😉
 
MrJay
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är det nån mer du tänker jag borde försvara just nu eller? Jag gör det gärna😉
Inte alls, jobbar inom systemutveckling och IT säk så du får gärna sitta där och försvara.
 
MrJay MrJay skrev:
Inte alls, jobbar inom systemutveckling och IT säk så du får gärna sitta där och försvara.
Låter som att du inte mår bra, är allt ok?🤔
 
  • Haha
  • Gilla
Maalkl och 3 till
  • Laddar…
MrJay
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Låter som att du inte mår bra, är allt ok?🤔
Allt är bara bra, tackar som frågar! Bara trött på på inlägg från vissa 90-talister på som tror sig vara insatta i det mesta och jagar erkännande på diverse nätforum.
 
MrJay MrJay skrev:
Allt är bara bra, tackar som frågar! Bara trött på på inlägg från vissa 90-talister på som tror sig vara insatta i det mesta och jagar erkännande på diverse nätforum.
Då har jag goda nyheter!
Gör som när du var ung och det bara fanns en TV-kanal med skit på - stäng av!
 
  • Haha
  • Wow
Chr3 och 1 till
  • Laddar…
J Jocke_88 skrev:
Om du vill ha Yale skulle jag säga v2 alla dagar i veckan. Dom funkar riktigt bra.
L3:surprised:r plockade jag till och med bort 2st på vårat nyinköpta hus då jag inte litar alls på dom.
Vi slutade montera L3 på jobbet tidigare i år då det var så mycket strul med dom, hände lite då och då att dom till och med inte fungerade när man skulle installera dom nya hos kunder så att man fick ha med sig en extra sats för att slippa åka och byta.
Vanligaste felen som vi har upplevt med dom är att dom inte tar initieringskortet, att låshaken inte åker ut eller in, att dom suger ut batterierna väldigt snabbt (ibland några veckor, ibland ett par månader.
Jag har själv satt BG3000 med Assa 510 låshus, då drar man upp handtaget så åker hakregeln ut och gör det säkrare.
Jag har struntat i att koppla in vredet på insidan på mina för att slippa riskera att bli utelåst om någon i familjen skulle ha råkat låsa med det, ingen har tillgång till nycklarna heller.
Dvs hoppat över att koppla in medbringaren?
 
MrJay
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Då har jag goda nyheter!
Gör som när du var ung och det bara fanns en TV-kanal med skit på - stäng av!
Precis nykomlingen. Du hamnar på blocklistan så slipper jag se och läsa skiten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Mattias Kyhlstedt Mattias Kyhlstedt skrev:
Dvs hoppat över att koppla in medbringaren?
Exakt!
 
  • Gilla
Mattias Kyhlstedt
  • Laddar…
K kaglinge skrev:
Gick det inte att fabriksåterställa. Har haft samma problem men kunde fabriksåterställa, sen fungerar det
Fabriksåterställning fungerade inte tyvärr. Min dialog med supporten var rätt lång. Norska supporten var fantastisk, tog sig tid, skickade filmer med exempel på vad som skulle kunna lösa problemet. Tur vi hade annan dörr att använda och vi gav upp efter en månad innan vi ringde låssmed.
 
MrJay MrJay skrev:
Precis nykomlingen. Du hamnar på blocklistan så slipper jag se och läsa skiten.
Se så lätt det va! 👏😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.