M Markarbetaren skrev:
På fråga ett måste jag ifrågasätta det som anses vara det korrekta svaret. Det viktigaste är inte att förstå anvisningar, det är att förstå reglerna, lagarna, och dom säger att man inte får utföra ett elinstallationsarbete utan korrekt behörighet. Mao. följer man reglerna så behöver man inte förstå anvisningarna, det räcker att förstå reglerna. Eller har jag fel?
Nej du har rätt att anvisningar inte är regler. Det borde alltså ha stått regler i frågan, det var tanken. Men man talar ju om tillverkarens anvisningar....
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Fairlane
J Jontha skrev:
Det spelar ingen roll om du tror att du kan; en yrkesutbildad elektriker SKA utföra installationen! Nu har man eventuellt ingjutit tron hos de som lyckades googla till sig 100% att de också kan utföra eljobb. Vem tar ansvaret?
Å andra sidan finns en stor fördel också med att folk som inte får göra jobbet vet hur det ska vara då det finns alltför många som får, men inte kan...
 
  • Gilla
Jontha
  • Laddar…
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 654 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"

Lite minns man 🤪🥃🥃
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
pdov
hsd
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
TonyTech
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
J Jontha skrev:
[bild]
Funderar bara över hur det kan bli mer än 100 procent... 5+8+88 blir 101 i min värld 😀
 
D
plaggis plaggis skrev:
Funderar bara över hur det kan bli mer än 100 procent... 5+8+88 blir 101 i min värld 😀
Troligen avrundningsfel, skulle tex kunna vara 5, 7,5 & 87,5 procent och 7,5 & 87,5 avrundat till 8 respektive 88 procent.
 
  • Gilla
plaggis
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.