TRJBerg
Det här problemet kan inte vara ett vanligt eller förväntat beteende. Jag menar vore det här vanligt så skulle det vara vida rapporterat i media.
 
P Peter Petterson skrev:
Vardagsrummet ligger ju för sig i ett svep och går inte ihop med kök samt hall. Är en distansfog i portalen från varadagsrum ut i hallen.

Men det kanske fortfarande är för stor ytor att lägga i ett svep. Sviktar ju lika illa även i Vardagsrummet samt hallen som i köket tyvärr
Vi har ca 9m i ett svep med Kährs 14mm 3-stav mattlackad och det ligger fint sedan 5år. Men jag har något minne av att typ 10m är på gränsen.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Är det plast under golvet?
Det är khars foam för golvvärme under golven
 
P Peter Petterson skrev:
Det är khars foam för golvvärme under golven
Ingen diffusionsplast alltså eller är den en kombo?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Ingen diffusionsplast alltså eller är den en kombo?
Foamen är plastad. 👍
Använde sådan sist jag la golv.
 
P Peter Petterson skrev:
Ja jag är inne på den banan med ärligt talat,

Visst är golvet i det billigare segmentet men läste ju på och det var testvinnare i flera jämnförelser gällande slitage,lätt att lägga osv.

Har renoverat för 2.5 under 5 månaders tid. Och börjar bli riktigt matt.

Hade bokat byggstäd till Ons nästa vecka då jag räknat med att alla hantverkare skulle bli klara denna vecka.

Nu gick luften ur en kan man säga
Ett golv från Byggmax vid den här nivån på golvrenovering?

Jag förstår inte, varför chansar man med ett Barlinek-golv när man lägger nytt golv i den här storleken.

Har själv lagt ett ek-golv från Kährs i huset, ca 140 kvm, mycket hög kvalitet och även enkel att montera, köpt från K-Rauta för ca 260 kr/kvm. Använde också Tuplex underlagsfoam och var väldigt nöjd med kvaliteten.
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Ett golv från Byggmax vid den här nivån på golvrenovering?

Jag förstår inte, varför chansar man med ett Barlinek-golv när man lägger nytt golv i den här storleken.

Har själv lagt ett ek-golv från Kährs i huset, ca 140 kvm, mycket hög kvalitet och även enkel att montera, köpt från K-Rauta för ca 260 kr/kvm. Använde också Tuplex underlagsfoam och var väldigt nöjd med kvaliteten.
Ja jag såg dom billiga Kährs golven med går att köpa ek parkett 3 stavs för 280 kr/m2 på Beijer dock gillade jag utseendet på detta golv och det var betydligt dyrare.

Jag hoppas innerligen det är golvet det är fel på och inte hantverket. Det skulle kännas så mycket bättre än att snickarna gjort något misstag.

Men men som sagt om 1 vecka kommer ju domen och då är det ju bara att rätta in sig i ledet för berörda parter 😁
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Kärsh har absolut kvalitégolv men att tro att alla golv från kärsh är kvalité, då är man ute och cyklar.

De har fått anpassa sig som alla andra tillverkare till budgetmarknaden för att överleva.
 
P Peter Petterson skrev:
Ja jag såg dom billiga Kährs golven med går att köpa ek parkett 3 stavs för 280 kr/m2 på Beijer dock gillade jag utseendet på detta golv och det var betydligt dyrare.

Jag hoppas innerligen det är golvet det är fel på och inte hantverket. Det skulle kännas så mycket bättre än att snickarna gjort något misstag.

Men men som sagt om 1 vecka kommer ju domen och då är det ju bara att rätta in sig i ledet för berörda parter 😁
Spännande att höra "resultatet"
Jag kill-gissar på kasst bjälklag överlag i kåken i kombination med riktigt hög luftfuktighet samt budget golv.

De gamla golvbjälkarna såg ut att skrika efter hjälp. Så skevt kan man inte spika ihop något om man ens försöker.
 
MultiMan
Man ser ju tydligt svikten på videon och det är inte tillräckligt med kraft för att påverka underliggande bjäkar, men visst kan det vara en kombination av flera faktorer, t o m troligt.
 
D Danne213 skrev:
Spännande att höra "resultatet"
Jag kill-gissar på kasst bjälklag överlag i kåken i kombination med riktigt hög luftfuktighet samt budget golv.

De gamla golvbjälkarna såg ut att skrika efter hjälp. Så skevt kan man inte spika ihop något om man ens försöker.
Ja att det gamla bjälklaget är kasst är det ju inget tvivel om, Antagligen därför det riktats samt nya reglar monterats?

har mätt luftfuktigheten sedan problemet uppdagades och under dom sista veckorna har det legat på 55% som max och nedåt 35% som minst.

Visst finns det betydligt dyrare golv men även betydligt billigare, När det blir 250 m2 golv som skall inhandlas är det ju stora skillnader i slut summa om man köper golv för 400 kr/2 eller 1200 kr/m2 så pass stor skillnad att man kan lägga om golvet en gång extra och även ha råd att anlita hanvtverkare att lägga in det igen och ha pengar kvar till en fin semester.
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Och det är rätt plåt och golvärme-system till spånet?
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Och det är rätt plåt och golvärme-system till spånet?
Ja både plåt,spån och golvvärme levrat av en och samma leverantör ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.