Oj vad förvånad jag vart igår i hotellbaren när tredje 0.5L ölen kom med en varningslapp från Socialstyrelsen...
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
När vi ändå är inne på bilar… min son lånade bilen och nu når jag inte pedalerna. Jag såg ett program på TV för flera år sedan om en man med samma problem.
Har för mig att de kom fram till att han skulle skrota bilen. Är det så man måste göra nuförtiden med?
Du måste åka till märkesverkstaden och betala 2000 kr i timmen per påbörjad timme. Men det är ok för dom är ett privat företag så dom är effektiva.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Jag hittade en container med fin isolering förpackad i påsar. Perfekt för mig tänkte jag då jag måste bära isoleringen genom huset och upp genom en liten vindslucka. Då dammar det ju inte och påsarna var lagom stora för att knö igenom hålet. Påsarna var igentejpade och det stod aspest på dem. Hur länge smittar aspesten? Ska jag behålla påsarna närmast vindsluckan? De andra påsarna har jag redan spridit ut jämt och fint.

Nu undrar jag om jag gjort något dumt?

Jag kan ju se skillnad på den gula glasullen och stenull. Det såg definitivt ut som stenull, men nu oroar jag mig och ligger sömnlös om nätterna.

Räcker det om jag lägger byggplast över och tejpa skarvarna med sån där orange aspesttejp eller går det lika bra med den gula?
Jag har hört att den blå eller gröna tejpen är mer åldersbeständig, men det kanske räcker med orange?
Jag har hört att färgerna är viktiga för annars blir min hus olagligt och att jag absolut inte får använda gul och grön tejp eftersom min vind nu är dubbelisolerad.

[bild]

Självklart har jag använt mask med FFP3 filter och ventil så man kan jobba länge utan att masken blir fuktig och får sämre funktion.

En sista fråga bara. Behöver jag dammsuga ovanpå plasten när jag är färdig?
Nej du måste bränna upp asbesten innan den blir ofarlig
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Appest är inte farligt för männschor. Det är inte som svinnpest som drabbar många hårt. Särskilt dom som har affärer.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du måste såklart operera benen så att de når till pedalerna.

Hoppas att sjukhuset som gör det bara har en enda läkare (med it-kompetens i vinlunch), annars kommer operationen inte att vara effektiv.
Max fyra glas innan operation, för kirurgens del?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du måste såklart operera benen så att de når till pedalerna.

Hoppas att sjukhuset som gör det bara har en enda läkare (med it-kompetens i vinlunch), annars kommer operationen inte att vara effektiv.
Det måste vara en privatläkare annars är dom inte effektiva
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Max fyra glas innan operation, för kirurgens del?
Fast det är väl ändå fyra per ben?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det är väl ändå fyra per ben?
Vem har fyra par ben ❓
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Men
N Niq skrev:
Vem har fyra par ben ❓
kirurgen har väl två och patienten två?
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Men

kirurgen har väl två och patienten två?
Har dom 2 par ben var❓
 
N Niq skrev:
Vem har fyra par ben ❓
Alla spindlar, Idi!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Kroppen innehåller 206 ben. Fyra standardglas per ben gör att tom jag tycker det börjar bli för mycket.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alla spindlar, Idi!
Ja och Sleipner. Men jag tänkte på människor mitt misstag
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Kroppen innehåller 206 ben. Fyra standardglas per ben gör att tom jag tycker det börjar bli för mycket.
Men alltså??? Du ska såklart inte dricka alla direkt efter varandra utan vi pratar om konsumtion under en hel kväll! Eller i kirurgens fall kanske under en förmiddag, vad vet jag. Detta är faktiskt ett forum för att bygga hus så ni kan inte begära att jag ska veta sånt här. Känner mig faktiskt lite kränkt! Jävvla nätt hatt!
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men alltså??? Du ska såklart inte dricka alla direkt efter varandra utan vi pratar om konsumtion under en hel kväll! Eller i kirurgens fall kanske under en förmiddag, vad vet jag. Detta är faktiskt ett forum för att bygga hus så ni kan inte begära att jag ska veta sånt här. Känner mig faktiskt lite kränkt! Jävvla nätt hatt!
Bara för att du inte är smartare än en femteklassare!
 
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.