S SrednaNosslin skrev:
Vi har precis installerat ett nytt vattenburet värmesystem…
Ja, men det var inte så snyggt gjort med alla dessa presskopplingar. Hade kunnat dras lite finare men funktionsmässigt ok.
 
  • Haha
guggen
  • Laddar…
S SrednaNosslin skrev:
Åh nej, sånt här vill jag inte höra.
Det hade ju varit snyggare såklart, men det var inget de nämnde som ett alternativ 😥
Uppdatering.
De kom tillbaks och genomförde en korrekt provtryckning med mätinstrument. Första gången fyllde de bara upp slingan och letade efter läckor.

Nu har vi upptäckt att ett rör sitter snett. Dvs rörhållaren på mitten av väggen sitter för lågt så att röret hänger lite som ett U där. Golvlisten får inte plats där tack vara det här fästet. Sen har vi också upptäckt att ett av rören som sitter på väggen upp till övervåningen inte går att fästa i väggfästet då det bara "ploppar ut" efter att man trycker in det.

Rörfirman vägrar åtgärda detta då man tycker att det "bara är estetiskt och inget som försämrat funktionen".

Skall man behöva ta sådant här eller borde vi försöka få dem att rätta till detta?
 
Vill inte strå salt i såren men finns det något rör som sitter rakt
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
V Vector skrev:
Vill inte strå salt i såren men finns det något rör som sitter rakt
Jodå :)
På alla andra väggar så får vi i alla fall plats med golvlister under rören. Men på en vägg så sitter fästet cirka 1.5 cm lägre än de andra :)
 
Jag vill bara säga att jag är avundsjuk på erat tålamod.

Vid det här laget hade jag varit så arg att det är svårt att ens tänka sig en lösning jag hade blivit nöjd med.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S SrednaNosslin skrev:
Skall man behöva ta sådant här
Nä.

S SrednaNosslin skrev:
eller borde vi försöka få dem att rätta till detta?
Ja.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S Skyscraper skrev:
Jag vill bara säga att jag är avundsjuk på erat tålamod.

Vid det här laget hade jag varit så arg att det är svårt att ens tänka sig en lösning jag hade blivit nöjd med.
Det hänger ner precis en centimeter i mitten. Rörfirman vägrar åtgärda och tycker enbart att vi är petiga. Vi borde ha sagt till rörmokaren att höja fästet när han satte dit det menar de på 🙃 . Som att vi skulle ta ledigt från jobb och gå runt och säga till rörmokaren kring varje liten detalj för installationen... Det är helt galet...

Det är säkert bara att skruva ur fästet och höja upp det en cm men jag törs inte göra det utifall att någon av presskopplingarna öppnar upp sig när jag bänder upp röret en cm. Sen tycker jag också att det är de som skall göra om och göra rätt.
 
  • Mätning nära golv, mättejp vid kopparrör, mönstrad tapet i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätmått vid kopparledningar, färgglad bakgrund, hand håller måttband, ungefär 9 centimeter synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband framför kopparör och färgglad bakgrund. Mäter omkring tre centimeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum med parkettgolv, färgglada tapeter, fönster, svarta skor och diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Helvete vad kopplingar. Kan inte rörmokare bocka rör längre :(

Är det källare under eller markplan?
Måste ju använda de dyra pressverktyget han fått av chefen🤣
 
S SrednaNosslin skrev:
Rörfirman vägrar åtgärda och tycker enbart att vi är petiga. Vi borde ha sagt till rörmokaren att höja fästet när han satte dit det menar de på 🙃 . Som att vi skulle ta ledigt från jobb och gå runt och säga till rörmokaren kring varje liten detalj för installationen... Det är helt galet...
Nu när dom fått alla möjliga chanser att göra om och göra rätt men ändå tjafsar är det kanske läge att namnge firman för att varna andra?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu när dom fått alla möjliga chanser att göra om och göra rätt men ändå tjafsar är det kanske läge att namnge firman för att varna andra?
Jag tänkte ge dem en sista chans till att göra om och göra rätt innan jag outar dem. Men just nu är det knäpptyst från dem. De svarar varken på telefon eller sms. Vi blev lovade en räkning i förra veckan men den uteblev. Sen efter att vi försökt få tag på dem 100 ggr så svarade de igår att fakturan skulle komma lite senare på kvällen men ingen faktura ännu heller 🙃
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu när dom fått alla möjliga chanser att göra om och göra rätt men ändå tjafsar är det kanske läge att namnge firman för att varna andra?
Hydro Dynamik VVS Stockholm AB
https://www.hdvvs.se/

Vi har verkligen varit tålmodiga med dem. Det har uppstått fel på fel. De beställde radiatorer helt utan att tänka på om de skulle vara höger eller vänsterkopplade. Vissa radiatorer var orimligt stora. Dvs de fick inte plats på avsedd plats. Detta skylde de på leverantören Dahl eller Purmo. Efter detta så har det vara rullat på med uppenbar bristfällig rördragning som på bilderna här i tråden. Man borrade 30 cm för långt rakt ner i en vägg på undervåningen så att väggen och en del av taket runt röret skadades. Här fick vi själva mura då de enbart lagade med fogskum. Man sågade av en elkabel och lagade väggen med en regel de hittade ute i vår trädgård. Alltså listan kan göras lång tyvärr 😥
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
S SrednaNosslin skrev:
Hydro Dynamik VVS Stockholm AB
[länk]

Vi har verkligen varit tålmodiga med dem. Det har uppstått fel på fel. De beställde radiatorer helt utan att tänka på om de skulle vara höger eller vänsterkopplade. Vissa radiatorer var orimligt stora. Dvs de fick inte plats på avsedd plats. Detta skylde de på leverantören Dahl eller Purmo. Efter detta så har det vara rullat på med uppenbar bristfällig rördragning som på bilderna här i tråden. Man borrade 30 cm för långt rakt ner i en vägg på undervåningen så att väggen och en del av taket runt röret skadades. Här fick vi själva mura då de enbart lagade med fogskum. Man sågade av en elkabel och lagade väggen med en regel de hittade ute i vår trädgård. Alltså listan kan göras lång tyvärr 😥
100% "full pott"-reviews på Google och alla innehåller ordet professionalism.

Hur kan det gå fel när man anlitar "proffs" frågar man sig...
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
S Skyscraper skrev:
100% "full pott"-reviews på Google och alla innehåller ordet professionalism.

Hur kan det gå fel när man anlitar "proffs" frågar man sig...
Känner mig så jäkla dum som gick på det där.. Trodde i min enfald att företag inte kunde ta bort inlägg/recensioner 🙃
 
  • Ledsen
Roger Fundin
  • Laddar…
De har en massa fina ord på sin hemsida, men de har "glömt" att lägga upp dina rördragningsbilder....😆 😜
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
S SrednaNosslin skrev:
Känner mig så jäkla dum som gick på det där.. Trodde i min enfald att företag inte kunde ta bort inlägg/recensioner 🙃
Vi kan nog med visst fog anta att det är "grabbarnas" morsor och kompisar som knåpat reviews...

Om företaget är tämligen nytt är det inte säkert att några riktiga kunder lagt ut några riktiga recensioner än. Det vore lite konstigt om Google lät företag ta bort dåliga reviews.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.